Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fly fra paris til København, bytte fly der, og videre til Oslo. Har ca 1,5 time i mellom hvert fly. 

Noen her inne som har byttet fly der og vil fortelle til hvordan det er? Har aldri byttet fly, eller vært der før. Står jeg lander og skal reise fra terminal 3. 

Må jeg gjennom tollen, ut i ankomst hallen og sjekke inn på nytt? Takknemlig for alle svar 🤗

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er superenkelt. Det er en veldig oversiktlig og grei flyplass, uten for store avstander. 

Når du går av flyet går du bare til du finner skjermer med oversikt over flight info. Der finner du flighten din på skjermen. Hver "fløy" har sin bokstav, og du ser enkelt hvilken bokstav du er på, og hvilken du skal til. Det er ingen kontroll mellom gatene innen Schengen. 

Såfremt du har gjennomgående flight må du ikke ut, det ser du også enkelt på bagasjelappen som vil være rutet CPH, OSL. 

Jeg pleier bare kort orientere meg om hvor neste gate er. Så er 1,5 time rikelig med tid til litt shopping - for her er Kastrup suveren. 

Anonymkode: 2944c...84a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er superenkelt. Det er en veldig oversiktlig og grei flyplass, uten for store avstander. 

Når du går av flyet går du bare til du finner skjermer med oversikt over flight info. Der finner du flighten din på skjermen. Hver "fløy" har sin bokstav, og du ser enkelt hvilken bokstav du er på, og hvilken du skal til. Det er ingen kontroll mellom gatene innen Schengen. 

Såfremt du har gjennomgående flight må du ikke ut, det ser du også enkelt på bagasjelappen som vil være rutet CPH, OSL. 

Jeg pleier bare kort orientere meg om hvor neste gate er. Så er 1,5 time rikelig med tid til litt shopping - for her er Kastrup suveren. 

Tusen takk for veldig godt svar:) 

Vet du om det er mer kontroll nå etter korona? 

Følte meg roligere nå, det virker jo veldig greit som du beskrev det:)

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (19 minutter siden):

Tusen takk for veldig godt svar:) 

Vet du om det er mer kontroll nå etter korona? 

Følte meg roligere nå, det virker jo veldig greit som du beskrev det:)

Jeg har ikke vært der siste året. Men har hatt transfer på Schipool noen ganger, det har vært som før med unntak av at jeg så at enkelte flyselskap hadde skjema, og temp.sjekk, ved gate. 

Du kan jo se litt på hjemmesidene om hvordan det er der nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke vært der siste året. Men har hatt transfer på Schipool noen ganger, det har vært som før med unntak av at jeg så at enkelte flyselskap hadde skjema, og temp.sjekk, ved gate. 

Du kan jo se litt på hjemmesidene om hvordan det er der nå. 

Ja, skal sjekke litt og se om jeg finner ut noe.

Men da må jeg ikke gå gjennom tollen og sjekke inn igjen, slik jeg forstod det :) det gjør det jo mye enklere

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Anonym-bruker said:

Ja, skal sjekke litt og se om jeg finner ut noe.

Men da må jeg ikke gå gjennom tollen og sjekke inn igjen, slik jeg forstod det :) det gjør det jo mye enklere

Til info er regelen slik at man må gå gjennom tollen når man lander i det landet som er ens destinasjon. Det vil si at dersom du skulle videre fra København til Aarhus, ville du ha vært nødt til å gå ut for å hente bagasjen, gå gjennom tollen og deretter sjekke inn igjen.

Et annet eksempel er dersom du skulle videre til Trondheim via Oslo, så ville du i Oslo ha vært nødt til å gjøre det samme. Siden Oslo er din første landing inn i Norge, og din siste destinasjon, er det også der du må gjennom tollen ☺️

God tur! 

Anonymkode: 9944b...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kastrup har en glimrende hjemmeside med oversikt over butikker, spisesteder og gjeldende regelverk: https://www.cph.dk

Anonymkode: e005d...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...