Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende at jeg pleier håret mitt for lite, siden det ofte er tørt, og jeg aner faktisk ikke hva jeg burde bruke og ikke til håret. Som overskriften sier, så har jeg et stort problem da det gjelder retting av håret mitt. 

Når jeg retter det, selv om jeg går opp i varmestyrke på rettetangen (det høyeste er 235 grader) så blir håret mitt krøllete igjen etter retting. Ikke helt krøllete, men ikke helt rett heller. Og det er forbanna irriterende. Jeg blir så lei meg når det skjer, fordi det holder seg ikke i løpet av kvelden, og spesielt ikke når jeg retter det på morningen eller dagen. Jeg har rettetangen min fra babyliss, og for å være ærlig så er det absolutt den beste rettetangen jeg har hatt i mitt liv. Jeg kan rette håret og krølle det med den. Men problemet er garantert håret mitt og ikke rettetangen min. 

Er det noen som har tips til hva slags produkter jeg kan bruke i håret, eventuelt hva slags hårsjampo og balsam jeg behøver. Har brukt L’Oréal og sunsilk, og jeg hater disse merkene. De har ikke gitt meg noe god effekt, og jeg prøver define nå

Anonymkode: 84e1b...932

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis jeg krøller håret mitt, så går det også tilbake til sin normale form. Det er på en måte ikke noe som funker. Hverken rett eller krøller. Gjør meg ganske lei meg 

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste tips: Spør en frisør som kan ta en liten titt på håret ditt. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og mitt blir slett/rett 15 min etter at jeg har KRØLLET det med tang😉🙃Det er dna og proteiner i hårstråene som styrer dette. Ikke varmebehandlingen;)

Anonymkode: 7c17d...196

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Mitt beste tips: Spør en frisør som kan ta en liten titt på håret ditt. ;) 

Jeg har det. Og jeg fikk beskjed om å slutte å rette det, og fikk beskjed om å kjøpe sjampoer fra deres salong. Og det fungerte i hvert fall ikke. Noen har forslått å ta permanent retting, men jeg liker jo i bunn og grunn mine bølger. Og jeg synes variasjon er fint. Men nå får jeg ikke den rettingen i håret lengre😭 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og mitt blir slett/rett 15 min etter at jeg har KRØLLET det med tang😉🙃Det er dna og proteiner i hårstråene som styrer dette. Ikke varmebehandlingen;)

Anonymkode: 7c17d...196

Bruker du noe spesielt?! Er like frustrerende når håret blir rett etter krølling. 😣

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du varmebeskyttende styling spray? Det hjelper på meg, da holder det seg veldig rett. Ellers får jeg lignende problem,. Are at mitt kun har fall i det og ikke ordentlige krøller. Knapt nok bølger engang, men nok til at det ser litt feil ut...

Når det gjelder krøller får jeg dem ikke til å holde uansett hvor mye hårspray jeg putter i. Helt sykt. Veldig kjipt!

Anonymkode: d60a3...cd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker du varmebeskyttende styling spray? Det hjelper på meg, da holder det seg veldig rett. Ellers får jeg lignende problem,. Are at mitt kun har fall i det og ikke ordentlige krøller. Knapt nok bølger engang, men nok til at det ser litt feil ut...

Når det gjelder krøller får jeg dem ikke til å holde uansett hvor mye hårspray jeg putter i. Helt sykt. Veldig kjipt!

Jeg bruker varmebeskyttende produkt, men skal kjøpe ny. Mistenker at min er veldig dårlig. Men har det noe å si om håret er tørt? Føler ikke at det er så mye liv i håret mitt, og har litt stive tupper også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Håret mitt hadde dette problemet spesielt da det var skulderkort. Nå er bak ryggen min, så vidt. Det må vokse ut litt sa hun ene frisøren. Men kan hende jeg er veldig utålmodig💔 

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert brazilian blow med keratin? Da blir håret slett i flere måneder. 

Anonymkode: 22e28...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du vurdert brazilian blow med keratin? Da blir håret slett i flere måneder. 

Anonymkode: 22e28...35d

Ja, men problemet er at jeg også liker bølgene i håret mitt, og synes det er bra med variasjon. Men blir lei meg når håret ikke retter seg! 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at håret krøller seg igjen når det blir tilført fuktighet, type man svetter, det regner eller er høy luftfuktighet. Det som kan hjelpe mot dette er en humidity blocker, hvis du googler det vil du få opp tips om gode produkter. 

Jeg anbefaler for øvrig frisørsjampo og -balsam. Det koster litt mer, men er også drøyere. 

Anonymkode: b0ff3...604

Skrevet

Hvilken rettetang har du? Selv har jeg ei billig og håret holder seg ikke rett lenge.

Fikk prøve ei ghd platinum+ som koster flesk, men wow, håret mitt har aldri sett så bra ut og det holdt seg like fint i flere dager.

AnonymBruker
Skrevet
Rødtoppen86 skrev (1 minutt siden):

Hvilken rettetang har du? Selv har jeg ei billig og håret holder seg ikke rett lenge.

Fikk prøve ei ghd platinum+ som koster flesk, men wow, håret mitt har aldri sett så bra ut og det holdt seg like fint i flere dager.

Ikke ts, har en dyr en samme merke, og sliter fortsatt med det samme.

Ps, hun har skrevet det i hi.

Anonymkode: 73a8f...c8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom håret ditt er livløst bør du forsøke å kure det. Hair Food serien til Garnier er ikke så verst og er rimelige (70-90 kr for en stor boks).

Hvordan er håret ditt i sin naturlige form? Tynt/tykt? Bilde?

Har du forsøkt en «heatless blowout»

Så kan du går over med glattetang etterpå.

Anonymkode: 92f3b...df1

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker varmebeskyttende produkt, men skal kjøpe ny. Mistenker at min er veldig dårlig. Men har det noe å si om håret er tørt? Føler ikke at det er så mye liv i håret mitt, og har litt stive tupper også. 

Jeg anbefaler deg å søke opp naturlige hårkurer som du kan lage for å spare penger, eller bruke god kvalitetshårkurer. Jeg ville byttet til produkter uten sulfater om jeg var deg.. Men for hårkur, prøv å bruke det to ganger i uka og bruk også dobbelt så mye balsam som vanlig i en periode. Se om det føles mindre tørt da :)

AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden jeg har brukt den nå, men digger KÉRASTASE L'Incroyable Blow Dry Leave-In - ha den i vått hår, føne helt tørt og så rette. Og så spraye med hårspray. Det funker på mine krøller hvertfall. :)

Anonymkode: c6025...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...