Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er reglene mtp ny permisjon og lønn, når jeg har 8 uker ulønnet permisjon etter den ordinære perioden? Vil lønna mi bli redusert fordi de beregner snittet av de siste 6 eller 10 måneder med lønn? 

Jeg er kommunalt ansatt med fastlønn om det har noe å si.

Anonymkode: 6c697...9c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrepengene beregnes av lønn fra de tre siste månedene før du går ut i permisjon.

Er det stort avvik kan det være den blir gjennomsnittberegnet. 

Anonymkode: 18197...0f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring å spørr. Lurte på det selv en gang men har helt glemt hva de sa.

De sjekker de 3 siste mnd med lønn. Om du ikke har fått lønn i 8 uker reduseres permisjonen kraftig. Husker at jeg valgte å ikke ta ulønnet perm pågrunn av dette.

Men igjen ikke ta meg på ordet. Jeg valgte å jobbe litt på slutten for å ta igjen det tapte. 

Ring å hør. 

Anonymkode: 269e4...d4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rekker å jobbe 4-5 måneder forhåpentligvis!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fast jobb 100% så sender arbeidsgiver inn lønnskjema, og du får den samme lønna i svangerskapet som du får til vanlig i jobb. Det er bare de som ikke har fast jobb med varierende inntekt som de regner ut gjennomsnitt, 3 beste måneder osv

Anonymkode: 3bffc...b96

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha jobbet minst 6 av siste 10 mnd før permisjonsstart. Foreldrepenger går som arbeid. Foreldrepengegrunnlaget er basert på de siste 3 mnd før permisjonsstart. Hvis den ulønnede permisjonen er løpet av de siste 3 mnd før permisjonsstart påvirker det utbetaling i neste permisjon, hvis ikke - påvirker det ingenting. Sykepenger regnes også som jobb, hvis du skulle bli veldig dårlig i svangerskapet. 

Anonymkode: ba049...da4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan mannen ta den ulønnede permen så du får bedre opptjening?

Anonymkode: 06756...44a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 17.20):

Du må ha jobbet minst 6 av siste 10 mnd før permisjonsstart. Foreldrepenger går som arbeid. Foreldrepengegrunnlaget er basert på de siste 3 mnd før permisjonsstart. Hvis den ulønnede permisjonen er løpet av de siste 3 mnd før permisjonsstart påvirker det utbetaling i neste permisjon, hvis ikke - påvirker det ingenting. Sykepenger regnes også som jobb, hvis du skulle bli veldig dårlig i svangerskapet. 

Anonymkode: ba049...da4

Åh, hvis dette stemmer er det jo supert😊 Rekker å jobbe litt over 4 måneder før neste permisjon så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...