Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fant denne i Aftenposten i dag. :kvalm:

Kan noen fortelle oss hvilke kremer dette gjelder?!

Endret av LoisLane
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokkert!! Jeg vil også gjerne vite hvilke kremer/produsenter dette gjelder.

Skrevet

Man kan jo aldri vite, men kremer som inneholder kollagen og/eller elastin ville jeg holdt meg langt unna, da disse råstoffene har animalsk basis (og mennesket er jo et dyr).

Skrevet

Var det ikke en lignende sak for mange år tilbake, men da var det blant annet aborterte fostre som ble brukt?

-viXen-

Skrevet
Man kan jo aldri vite, men kremer som inneholder kollagen og/eller elastin ville jeg holdt meg langt unna, da disse råstoffene har animalsk basis (og mennesket er jo et dyr).

Hva slags kremer er det som typisk inneholder kollagen eller elastin da?

(Ikke shiseido pureness-kremene håper jeg...)

Skrevet

Leste dette jeg også, og det er noe av det sykeste... Nå bruker ikke jeg rynkekremer, men jeg vil gjerne vite hvilke kremer dette gjelder!

Skrevet

Men det KAN vel ikke være sant?? :hår: En ting er at "limfabrikker" og sikkert også sånne som lager kosmetikkprodukter er mer groteske enn de fleste sikkert vet (tar i mot roadkills, skikkelig selvdøde husdyr osv), men mennesker...? det må da være et regelverk og en praksis for behandling av mennesker, selv om de er blitt henrettet? Selv om det er Kina, liksom - kan ikke forestille meg at produsentene gidder å betale bedre for menneskeavfall enn dyr helelr, emd mindre det er voodoo involvert...

(vurderer seriøst å bare bruke vegetabilske produkter nå)

Skrevet

Jeg ville sagt farvel til Yves Rocher i allefall.

Skrevet (endret)
Jeg ville sagt farvel til Yves Rocher i allefall.

Yves Rocher bruker en blanding av plantevirkestoffer og kjemiske ingredienser, ikke animalske stoffer.

Men personlig ville jeg stilt meg kritisk til slike utsagn som i reportasjen det linkes til, siden INGEN kilder er nevnt, eller ingen faktiske eksempler. Slik journalistikk bidrar kun til å skape massehysteri, ikke til å belyse en sak fra en objektiv synsvinkel. For hva skjer nå? Rykter og synsing (og jeg er selv skyldig).

Forøvrig leste jeg dette på nettet, og der står det at det dreier seg om et kinesisk firma, og at det (som jeg antok) dreier seg om collagenprodukter, som blant annet brukes for å fylle inn rynker (via sprøyter). Det er en slem verden vi lever i.

Endret av Elphaba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...