Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Se tittelen)

Anonymkode: 7c264...ca5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel helt an på hva du skal med den… jeg er lærer, tar nå en master på deltid ved siden av jobb. Økonomisk sett vil den gi meg i overkant av 70.000 mer lønn på øverste lønnstrinn. Enda viktigere, synes jeg, er hva det gir meg som person i form av egenutvikling, i tillegg til andre jobbmuligheter dersom jeg skulle ha behov for det. Så for meg lønner det seg helt klart.

Anonymkode: cc77c...78b

Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Det kommer jo helt an på bransje, utdannelse og hva man ønsker å jobbe med? For noen vil det være helt umulig å få den jobben man ønsker uten mastergrad, og da er den jo veldig viktig. Andre tar mastergrad som de aldri får brukt til noe, og som man dermed kan mene at ikke er «verdt det» med tanke på tid og penger. 

Man må jo se på hva målet er «der framme» og hvorfor man eventuelt skal ta mastergraden… Da kan man gjøre en mer kvalifisert avgjørelse på om det er verdt det for en selv. 

Skrevet

Det kommer vel an på hva slags mastergrad det er snakk om. Det er ikke alle mastergrader det kryr av godt betalte jobber til.

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan bruke den til noe ja

Anonymkode: 65d76...046

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg tenker på master i ledelse. Dette pga min interesse om å lære mer om  dette feltet, det som fanger min oppmerksomhet er læring om hvordan mennesker sammen handler i arbeidslivet og ikke minst læring om strategi.  Dette bygger også opp på min bachelorgrad. De fleste jobbene jeg ønsker krever mastergrad innenfor dette feltet eller lignende. + Noe  som er positivt med master i ledelse er at den kan brukes på tvers av bransjer i mange andre funksjoner.  

Det skal også sies at jeg har en god del bagasje med arbeidserfaring bak meg og jeg er 27 år gammel. 

Anonymkode: 7c264...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...