Gå til innhold

Bf vil ikke samarbeide eller kommunisere. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han kommuniserer ikke om noe. Sønnen vår er 4 år og er hos far annenhver langhelg og et døgn den andre uken.

Sommerferien vil han ikke kommunisere om - dvs han svarer rett og slett ikke på sms/mail. Jeg har bare måttet fordele uker- så må jeg bare se om han forholder seg til det. Kan derfor ikke planlegge noe særlig. 
Dersom jeg en sjeldent gang treffer far ,og spør han om noe, kan han ignorere meg- foran barnet. Barnet har reagert på dette. 
Far anser meg som sin største motstander siden jeg har hovedomsorg. Det har han også sagt, at om ikke jeg gikk med på delt omsorg ville han bli min største fiende.

Hva kan jeg gjøre med dette? Det kan jo ikke være godt for barnet mitt å leve i to så seperate verdener? Vi gikk fra hverandre når han var baby,men likevel. Er redd det på sikt skader sønnen min,men vet ikke hva jeg kan gjøre heller. Noen råd?

Anonymkode: d5a74...06b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville kontaktet familievernkontoret og bedt om råd/hjelp.

Anonymkode: 2a55e...df4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jeg gjort,men far vil ikke samarbeide der heller. Han var med en gang. Kan selvfølgelig kontakte de igjen, evt møte alene. Men følte ikke de kunne gjøre så mye egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har jeg gjort,men far vil ikke samarbeide der heller. Han var med en gang. Kan selvfølgelig kontakte de igjen, evt møte alene. Men følte ikke de kunne gjøre så mye egentlig.

Meld igjen, og meld fra til BV. Så får nok bf ræva i gir. Han skal ikke la dette gå utover barnet, det er svikt. Du som mor skal heller ikke la det gå utover barnet. Kjemp og vinn

Anonymkode: 20df0...225

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Verdens dummeste råd. De kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp

Anonymkode: 99b39...3bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Meld igjen, og meld fra til BV. Så får nok bf ræva i gir. Han skal ikke la dette gå utover barnet, det er svikt. Du som mor skal heller ikke la det gå utover barnet. Kjemp og vinn

Anonymkode: 20df0...225

Jeg vil ikke la det gå ut over barnet,men kan ikke tvinge han til å prate/kommunisere med meg heller. Er vanskelig.

Men BV? Han er god med barnet av det jeg har sett og vet. Sønnen vår er glad i han. Blir det ikke helt feil å melde han til BV? Ser nesten for meg at det slår tilbake på meg?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres utrolig frustrerende ut! 

Da det stod på som verst mellom eksen og meg så begynte jeg konsekvent å invitere ham inn på kaffe hver gang vi møttes. Etter et halvt års tid sa han ja. Etter hvert begynte tonen å endre seg mellom oss, og det ble lettere å snakke sammen. Nå har ting langsomt og forsiktig begynt å løsne litt.

Hvis dere skal klare å få en endring i samarbeidet så må minst én av dere ta tak. Og det høres jo ikke ut som han kommer til å gjøre det. 

Hvis du orker å ta initiativ til noe sånt så er det verdt et forsøk. Målet er å komme ut av fiendesporet.

Anonymkode: 8b9b3...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...