AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Har kjøpt ergobaby embrace etter å ha lest mye positivt om den. Har en baby som er 9 dager gammel og tenkte jeg skulle teste ut bæresele. Endte opp med at jeg måtte ha mye hjelp fra barnefar til å få baby opp i den. Synes det var veldig tungvindt. Mulig jeg hadde urealistiske forventninger. Litt av poenget er at jeg skal kunne bruke den når far begynner på jobb igjen og jeg blir alene med baby. Men synes den var ekkel å få opp, er redd for å ikke holde/støtte baby sitt hodet godt nok. Er det noen som har samme erfaring eller er det bare vi som er klønete? Må vi bare øve oss mer? Anonymkode: 65604...4c0
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Øve, øve, øve. Den er ikke vanskelig i bruk, men du må lese bruksanvisningen. Bretter du midjebeltet to ganger? Plasserer du midjebeltet under puppene? Sitter baby med knærne høyere enn rumpa? Hvis ja, skal baby ha en fin kurve på ryggen lik en C og hodet er godt nok støttet. Prøv å sett deg på huk med krumme C-rygg og bøy hodet bakover - det er umulig 🙂 Anonymkode: d5ead...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Har også kjøpt den, og angrer! Ikke fordi den er vanskelig, men syns den er for stor til så liten baby og dårlig hodestøtte. Min venninne har babybjørn den nyeste, og den er kjempe behagelig og enkel. Anonymkode: 867ff...465
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Jeg synes også den er lite brukervennlig. Har lest bruksanvisning og øvd men fortsatt et styr. For meg skal bæresele være lett (typisk å ta baby ut av bilstol og rett i bæresele for å ha med i butikken) men denne er for avansert til det. Anonymkode: 53f64...a80
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har også kjøpt den, og angrer! Ikke fordi den er vanskelig, men syns den er for stor til så liten baby og dårlig hodestøtte. Min venninne har babybjørn den nyeste, og den er kjempe behagelig og enkel. Anonymkode: 867ff...465 Bretter du midjebeltet to ganger? Det er en av de minste selene, så har vanskelig å se for meg at den er for stor for baby. Baby Bjørn derimot... Anonymkode: d5ead...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Det er bare en tilvenningssak, ikke gi opp Jeg brukte Caboo i starten med første og det virka kanskje litt kludrete i starten, men så blir man fort dreven! Nå har andremann kommet og jeg har kjøpt inn et Coracor sjal jeg skal prøve så fort puppene er mindre sprengt 😂 Ellers anbefaler jeg Ergobaby Adapt hvis du vil over på en mer vanlig sele etter Embrace- den var vi veldig fornøyd med og brukte lenge,både jeg og mannen, og til bæring både foran og bak. Anonymkode: 4b73d...b60
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Oi, har de gjort store endringer på den det siste året eller noe!? Jeg kjøpte til babyen min for et år siden, og det er den enkleste selen jeg noen gang har brukt. Har du søkt på YouTube og sett instruksene det? Anonymkode: 1569d...002 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 https://fb.watch/v/cHt8Ce61e/ Hvis du ikke allerede hadde gjort det, ville sett en video eller to før jeg avskrev den Anonymkode: 69b87...f98 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Jeg hadde Ergobaby 360 Omni fra før, og kjøpte Embrace til nyfødttiden. Solgte den etter et par uker da den var slitsom og vanskelig å tilpasse etter min mening. Tok i bruk den andre selen fra ca 3 ukers alder. Nå bruker vi den masse. Anonymkode: f79aa...1ee
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde Ergobaby 360 Omni fra før, og kjøpte Embrace til nyfødttiden. Solgte den etter et par uker da den var slitsom og vanskelig å tilpasse etter min mening. Tok i bruk den andre selen fra ca 3 ukers alder. Nå bruker vi den masse. Anonymkode: f79aa...1ee Hvor stor var baby når du tok i bruk Omni? Den passer sjeldent før 2-3 mnd, men babyer er jo forskjellige. Men syns du virkelig den var lettere å tilpasse, enda så stiv den er? Anonymkode: d5ead...9cf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Skrevet 3. juli 2021 Etter et par youtubevideoer synes jeg ikke det er vanskelig å putte baby oppi, men jeg liker den ikke fordi jeg synes den siger nedover veldig raskt og nakken blir ikke godt nok støttet. Føler ikke at den avlaster i det hele tatt fordi jeg føler jeg må støtte hodet, pluss at hele selen havner langt nede veldig raskt. Mulig det er brukerfeil da. Ikke kjøp babybjørn som noen tipser om. Den er ikke ergonomisk for baby. Anonymkode: 61b2a...925 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 Jeg synes Embrace selen er veldig enkel i bruk. Det eneste jeg ikke liker med den er at jeg ikke liker er manglende hodestøtte. Som nyfødtsele er jeg mye mer fornøyd med Angelpack. Har en Ergobaby omni også, men den brukte vi mest når baby ble 5mnd+. Har også en Lenny lamb, men den er litt mer klumpete for meg som er lav. Anonymkode: aaadb...3b2
BunnyChester Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Etter et par youtubevideoer synes jeg ikke det er vanskelig å putte baby oppi, men jeg liker den ikke fordi jeg synes den siger nedover veldig raskt og nakken blir ikke godt nok støttet. Føler ikke at den avlaster i det hele tatt fordi jeg føler jeg må støtte hodet, pluss at hele selen havner langt nede veldig raskt. Mulig det er brukerfeil da. Ikke kjøp babybjørn som noen tipser om. Den er ikke ergonomisk for baby. Anonymkode: 61b2a...925 Hvor mye veier baby? Den er jo elastisk så den varer jo bare til 8-9kg... Det er jo litt dumt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 Takker for tips og råd alle sammen!Skal gi det flere forsøk. Anonymkode: 65604...4c0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 33 minutter siden, BunnyChester said: Hvor mye veier baby? Den er jo elastisk så den varer jo bare til 8-9kg... Det er jo litt dumt. Allerede fra 6 kg vil den sige... Anonymkode: a8d99...f4c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvor stor var baby når du tok i bruk Omni? Den passer sjeldent før 2-3 mnd, men babyer er jo forskjellige. Men syns du virkelig den var lettere å tilpasse, enda så stiv den er? Anonymkode: d5ead...9cf Mulig min er blitt litt mykere etter at storesøster har brukt den mye fram til 1år. Men jeg er blitt godt kjent med den og syntes den er veldig god. Baby passet den fint etter 3-4 uker. Men krevde litt tilvenning før hun likte den. Anonymkode: f79aa...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå