AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Kjenner smerte fra spiserør som stråler ut øverst i rygg og bryst. Litt i hals og. Dette oppstod nå like etter at jeg tok meg et glass vin. Har kjent dette før, men det er lenge siden nå. Har før slitt med halsbrann og tar medisin mot det. Men dette er ikke vanlig halsbrann. Var nylig til gastroskopi fordi jeg skal slankeopereres, men alt var ok der. Noen som har vært borti lignende og som vet hva dette kan skyldes? Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Kroppen sier ifra når det er noe galt. Hvordan er drikkevanene og kostholdet ellers? Anonymkode: 1be32...441
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kroppen sier ifra når det er noe galt. Hvordan er drikkevanene og kostholdet ellers? Anonymkode: 1be32...441 Drikker svært sjelden alkohol. Kan gå månedsvis mellom hver gang jeg drikker et glass eller to med vin. Nå er det et par måneder siden sist. Ellers har et noenlunde normalt kosthold. Frokost, lunsj og middag. Kanskje spist litt lite i det siste pga varme og dårlig matlyst. Litt godtesyk om kveldene kanskje. Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Det kan være lurt å ta kontakt med legevakt. Jeg hadde noe lignende og det var betennelse i spiserøret. Anonymkode: 4f658...fbc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Kattugla skrev (2 minutter siden): Kan det være gallestein? Kan en ha smerter så høyt oppe da? Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan være lurt å ta kontakt med legevakt. Jeg hadde noe lignende og det var betennelse i spiserøret. Anonymkode: 4f658...fbc Jeg var til gastroskopi for bare en ukes tid siden. Ingen betennelse sa legen da. Jeg har kjent på dette før, da gikk det over etter en stund,( noen timer). Glemte å skrive at jeg føler for å rape litt, at det er noe luft som vil ut. kanskje det er luft som har satt seg… Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Hvis dette har kommet etter gastroskopien ville jeg ringt legevakten. Det kan skje perforasjon av spiserør og da må det fikses fort. Eller så kan det være rifter etter gastroskopien. Men dette må uansett tas på alvor. Ring legevaktaog hør hva de sier Anonymkode: 07278...fdd
Kattugla Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kan en ha smerter så høyt oppe da? Anonymkode: 44518...fc8 Jeg har ikke hatt gallestein selv, men en venninne har hatt det, eller i hvertfall noe som legene trodde var gallestein og jeg mener å huske at smertene satt ganske høyt oppe og strålte ut i ryggen. Kan det hende at du har fått en mer heftig halsbrann en vanlig?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Kattugla skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke hatt gallestein selv, men en venninne har hatt det, eller i hvertfall noe som legene trodde var gallestein og jeg mener å huske at smertene satt ganske høyt oppe og strålte ut i ryggen. Kan det hende at du har fått en mer heftig halsbrann en vanlig? Ikke umulig, det har begynt å roe seg litt nå. Vet ikke om jeg vil smake særlig mer på vinen… Det kan være den som utløste noe. Anonymkode: 44518...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikker svært sjelden alkohol. Kan gå månedsvis mellom hver gang jeg drikker et glass eller to med vin. Nå er det et par måneder siden sist. Ellers har et noenlunde normalt kosthold. Frokost, lunsj og middag. Kanskje spist litt lite i det siste pga varme og dårlig matlyst. Litt godtesyk om kveldene kanskje. Anonymkode: 44518...fc8 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner smerte fra spiserør som stråler ut øverst i rygg og bryst. Litt i hals og. Dette oppstod nå like etter at jeg tok meg et glass vin. Har kjent dette før, men det er lenge siden nå. Har før slitt med halsbrann og tar medisin mot det. Men dette er ikke vanlig halsbrann. Var nylig til gastroskopi fordi jeg skal slankeopereres, men alt var ok der. Noen som har vært borti lignende og som vet hva dette kan skyldes? Anonymkode: 44518...fc8 🙄 Anonymkode: 3da7c...723
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikker svært sjelden alkohol. Kan gå månedsvis mellom hver gang jeg drikker et glass eller to med vin. Nå er det et par måneder siden sist. Ellers har et noenlunde normalt kosthold. Frokost, lunsj og middag. Kanskje spist litt lite i det siste pga varme og dårlig matlyst. Litt godtesyk om kveldene kanskje. Anonymkode: 44518...fc8 Drikker du nok vann? Sitronvann er bra mot halsbrann. Jeg drikker selv 0,5 L vann med en halve presset sitron oppi. Det er forfriskende og bra for kroppen, og ikke minst bra mot halsbrann. Viktig å spise frukt og grønnsaker, og å spise salat. Jeg har forvillet meg borti Anthony William medical medium, så det har forandret livet mitt på en positiv måte. Sellerijuice er helt fantastisk. Anonymkode: 1be32...441
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🙄 Anonymkode: 3da7c...723 Hva er det? 😂 Anonymkode: 1be32...441
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis dette har kommet etter gastroskopien ville jeg ringt legevakten. Det kan skje perforasjon av spiserør og da må det fikses fort. Eller så kan det være rifter etter gastroskopien. Men dette må uansett tas på alvor. Ring legevaktaog hør hva de sier Anonymkode: 07278...fdd Det har begynt å roe seg nå. Hvis det fortsetter så kontakter jeg legevakt. Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 🙄 Anonymkode: 3da7c...723 Hva er det du egentlig prøver å si? Jeg er overvektig, ja, men ikke ekstremt. Har et nokså normalt kosthold nå. Hvis du lurer på noe, så spør meg gjerne på en fin måte. Anonymkode: 44518...fc8 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Drikker du nok vann? Sitronvann er bra mot halsbrann. Jeg drikker selv 0,5 L vann med en halve presset sitron oppi. Det er forfriskende og bra for kroppen, og ikke minst bra mot halsbrann. Viktig å spise frukt og grønnsaker, og å spise salat. Jeg har forvillet meg borti Anthony William medical medium, så det har forandret livet mitt på en positiv måte. Sellerijuice er helt fantastisk. Anonymkode: 1be32...441 Jeg drikker en del væske. Vann med og uten kullsyre. Sukkerfrie drikker pga Diabetes type 2. Spist mer frukt og grønt nå i disse dager enn normalt pga mye grilling. Frisk frukt og bær smaker godt i varmen. Har ikke prøvd vann med sitron mot halsbrann. Tygge tyggis vet jeg hjelper og. Har ikke slikt her nå. Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Jeg fikk også smerter i spiserøret når jeg spiste/ drakk. Viste seg å være soppinfeksjon. Har du stått på antibiotika i det siste? Anonymkode: 24d14...c3b
Rayo Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har nettopp vært innlagt en uke på sykehus fordi en gallestein satt seg fast i gallegangen, og de smertene lå midt på brystet, rett under puppene og som et belte rundt til ryggen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk også smerter i spiserøret når jeg spiste/ drakk. Viste seg å være soppinfeksjon. Har du stått på antibiotika i det siste? Anonymkode: 24d14...c3b Jeg har ikke gått på noe Antibiotika. Går på faste medisiner, men tok Voltaren i går pga vonde skuldre (forkalkning/betennelse). Anonymkode: 44518...fc8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Rayo skrev (7 timer siden): Jeg har nettopp vært innlagt en uke på sykehus fordi en gallestein satt seg fast i gallegangen, og de smertene lå midt på brystet, rett under puppene og som et belte rundt til ryggen. Jeg kjente smerten rundt øvre del av rygg og høyt i bryst opp mot hals. Følte litt på at jeg måtte rape. Kjenner et veldig svakt ubehag i dag. Anonymkode: 44518...fc8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå