AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Det er ikke snakk om mengder man blir full av, men 1L fredag og 1L lørdag. Er det greit? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 8f264...400 1
Gjest Passpartou Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Nei! Alkohol og barn hører ikke sammen.
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke snakk om mengder man blir full av, men 1L fredag og 1L lørdag. Er det greit? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 8f264...400 1 liter alkohol eller 1 liter øl? 25
Populært innlegg Tiuren Skrevet 2. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 2. juli 2021 Just now, Passpartou said: Nei! Alkohol og barn hører ikke sammen. Det er jo faren som drikker, ikke babyen! Selvfølgelig trenger man ikke være totalavholds fra man får barn og de neste 16 årene 55
SnuskeLuska Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Er ganske stor forskjell på en liter vodka og en liter øl.. 42
Daria Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 For meg hadde det ikke vært aktuelt med en partner som måtte drikke hver eneste helg, selv uten barn. Men svaret på alle sånne hypotetiske spørsmål helt uten utfyllende opplysninger og andre detaljer er at det kommer så an på omstendighetene, og det mest avgjørende punktet er hvorvidt barnets mor synes det er uproblematisk. 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Du må si hva han drikker 1 liter av, det er veldig stor forskjell.... Anonymkode: 79649...779 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Passpartou skrev (2 minutter siden): Nei! Alkohol og barn hører ikke sammen. Så lenge barnet har en annen omsorgsperson som er edru tar h*n nok ikke skade av at far drikker to halvlitere øl. Det er selvsagt noe annet om han drikker en liter sprit. Anonymkode: 12a85...2be 16
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 1 liter hvaforno? Sprit eller øl? At han tar seg to øl fredag og to øl lørdag (= en liter) ser jeg absolutt ikke noe som helst problem med. En flaske sprit x2 derimot, er problematisk. Anonymkode: 941ba...3d5 18
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 2 halvlitere er innafor, 1 liter sprit eller vin er jo fylla😄 Anonymkode: 6726a...3a8 20
Gjest Passpartou Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 Tiuren skrev (4 minutter siden): Det er jo faren som drikker, ikke babyen! Selvfølgelig trenger man ikke være totalavholds fra man får barn og de neste 16 årene Bra du oppklarte dette. Selvfølgelig trodde jeg at det var babyen som drakk 1 liter alkohol hver helg.
Gjest Passpartou Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Daria skrev (4 minutter siden): For meg hadde det ikke vært aktuelt med en partner som måtte drikke hver eneste helg, selv uten barn. Men svaret på alle sånne hypotetiske spørsmål helt uten utfyllende opplysninger og andre detaljer er at det kommer så an på omstendighetene, og det mest avgjørende punktet er hvorvidt barnets mor synes det er uproblematisk. Enig. Folk som har behov for å drikke hver helg etter å ha fått barn, har gjennomgående en god del andre issues. Traff en del av disse personene i mitt tidligere virke i barnevernet. Selv mente de alltid at de ikke hadde problemer, men det gikk som oftest skeis over tid.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 Det spørs på mengden… Anonymkode: b4b5e...959 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 Beklager, glemte å skrive at det er snakk om øl, altså ikke "grisefylla". Babyen blir selvsagt ivaretatt av mor, men hvor mye håndtering av babyen tenker dere er innafor for en som har drukket 1L øl? Ts Anonymkode: 8f264...400 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Passpartou skrev (3 minutter siden): Enig. Folk som har behov for å drikke hver helg etter å ha fått barn, har gjennomgående en god del andre issues. Traff en del av disse personene i mitt tidligere virke i barnevernet. Selv mente de alltid at de ikke hadde problemer, men det gikk som oftest skeis over tid. Skremmende om du har jobbet i bv Anonymkode: 59b1b...699 24
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 Går helt sikkert fint, en liter er da ikke så myr Anonymkode: 59b1b...699 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #17 Skrevet 2. juli 2021 Går helt sikkert greit. Selv om jeg ikke liker alkohol så ofte og heller ikke at en parker gjør det. Men det er en annen sak. Men så lenge du er edru går det nok helt fint. Anonymkode: cbfd5...b5c
Gjest BittenTei Skrevet 2. juli 2021 #18 Skrevet 2. juli 2021 Hva var status quo FØR dere fikk barn da? Drakk han 2 øl hver fredag og lørdag da også? Og hva med deg, drakk du da tilsvarende? Snakket dere noen gang om dette temaet før baby kom til? Så lenge du er edru, og han ikke drikker mer - ser jeg ingen problem med dette. 2 øl er "ingenting", for en som tåler det og ikke MÅ ha mer. Men ville ikke latt han holde baby, skifte bleie/stellebord og sånn. Kan du foreslå maks 1 øl? Skjønner at det ikke er allright med en som drikker med baby i hus, ser den. Men lukter litt misunnelse og aggresjon her - mistake me for being wrong 🙏 Småbarnsfasen er slitsom for begge parter - på hver sin måte.
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 6 minutter siden, Passpartou said: Enig. Folk som har behov for å drikke hver helg etter å ha fått barn, har gjennomgående en god del andre issues. Traff en del av disse personene i mitt tidligere virke i barnevernet. Selv mente de alltid at de ikke hadde problemer, men det gikk som oftest skeis over tid. At noen som tar seg to halvlitere fredag/lørdag kveld mens man ser en film har "andre issues" er den svakeste argumentasjonen jeg har hørt på lenge. Hvor har du dette fra? Men jeg ville ikke håndtert babyer (eller kniver /kjøretøy / våpen) etter å ha drukket. 22
Gjest Passpartou Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 Tiuren skrev (2 minutter siden): At noen som tar seg to halvlitere fredag/lørdag kveld mens man ser en film har "andre issues" er den svakeste argumentasjonen jeg har hørt på lenge. Hvor har du dette fra? Men jeg ville ikke håndtert babyer (eller kniver /kjøretøy / våpen) etter å ha drukket. Som sagt, har jo jobbet i BV tidligere og kjenner igjen tegnene. Sier ikke at alle har problemer. Men svært mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå