AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Hei☺️ jeg vett at en som jobber i kommunen jeg bor i har fått ny jobb for en måned siden. Jeg er veldig interessert i hans gamle stiling og vill søke på den når den blir lyst ut. Men nå er det gått en måned og jeg finner ingen annonse noen sted. Er det noen her med erfaring med ansettelse i kommune? Hvor lang tid pleier det og ta fra en ansatt sier opp til kommunen begynner og søke etter en erstatter? Og har jeg rett når jeg tror de er pålagt og lyse ut stilingen offentlig? Anonymkode: 1f9f6...c55
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Mange kommuner har ansettelsesstopp og vurderer hver eneste stilling før den lyses ut. Det er ikke uvanlig at de lar den stå vakant, eller gjør interne endringer slik at den blir «borte»… Anonymkode: 0364e...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Følger du med på "ledige stillinger" kommunens egen hjemmeside? Anonymkode: da2fc...bb3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Kanskje hans stilling har gått til en intern? Anonymkode: 24005...0dd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Følger du med på "ledige stillinger" kommunens egen hjemmeside? Anonymkode: da2fc...bb3 Oi, kommunen har helle tiden hat stilinger utlyst på finn så jeg har godt ut i fra at denne stilingen også ville bli utlyst der. Er det mulig de bare har lagt det ut på sin egen hjemmeside? Er det noen måte jeg kan finne ut om den allerede er utlyst? Det hadde vært så surt om jeg har gått glip av den på grunn av noe sånt 😬 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mange kommuner har ansettelsesstopp og vurderer hver eneste stilling før den lyses ut. Det er ikke uvanlig at de lar den stå vakant, eller gjør interne endringer slik at den blir «borte»… Anonymkode: 0364e...7e1 Jeg tror det blir vanskelig og drive uten den stilingen, men de "sparer" jo så mye at jeg skal kanskje ikke bli overaska Anonymkode: 1f9f6...c55
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje hans stilling har gått til en intern? Anonymkode: 24005...0dd Da er det gjerne typ 7-14 dager søknadsfrist og personlighe kvalifikasjoner vektlegges Hatt mye bortkastet tid på å søke på de i stat og kommune når det allikevel er intern omplassering eller partibok som ligger bak. Anonymkode: 01aa0...a27
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 De fleste stillinger i kommunen er proforma, de lyser ut (det tar ofte lang tid før de legger ut stillingen)- og intervjuer 1 (den de allerede vil ansette/kjent fra før). Dårlig praksis. HR i kommunen er fullstendig korrupt og kunnskapsløs. Anonymkode: 6cee1...fc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå