AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Hei, Jeg er en 19 år gammel jente som snart burde finne ut hva jeg vil bli, og lurte derfor på om noen der ute kunne gjort meg litt klokere rundt dette. Jeg har alltid interessert meg for mediebransjen, jobbet faktisk et par år i lokalavisa da jeg var yngre, men fant ut etter denne erfaringen at journalist yrket ikke var helt for meg. Likevel syntes jeg alt som foregikk "bak" produksjonen av avisa var veldig interessant, det gjaldt blant annet planleggingen, det redaksjonelle, markedsføringsdelen og det å videreformidle informasjon. Jeg har sett på flere studier innenfor retningen. Medier og kommunikasjon på Oslomet/UIO, og Markedsføringsledelse ved BI/Kristiania er noen av utdannelsene som fanget min interesse. Jeg har også sett på mulighetene for å studere i utlandet, CBS i Danmark tilbyr jo for eksempel HA i Erhvervsøkonomi - virksomhedskommunikation, som i tillegg har noe økonomi, derav navnet, men også denne kommunikasjonsdelen som jeg interesserer meg for. Jeg er klar over at kontakter har alt å si i mediebransjen/kommunikasjonsbransjen, lurte derfor på om det vil være et hinder å studere i et annet land enn Norge dersom jeg vil ha jobb i Norge senere? Noen erfaringer her? Alt i alt ser jeg på meg som en ganske ambisiøs jente, og jeg har troa på at jeg kan bli det jeg vil dersom jeg jobber hardt nok. Likevel er jeg nervøs over valget av utdanning. Hva er best av privatskoler kontra det offentlige? Bør jeg satse på en utdanning med økonomifag dersom jeg ønsker å erverve høyere stillinger? Hvilke utdanninger er ettertraktet i bransjen? Jeg tar hjertelig imot alt av tips og erfaringer! Anonymkode: 440a5...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå