juliane Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Er det noen her som har fått påvist korona via antistofftest (ikke vanlig pcr-test), og senere fått vaksine? Fikk dere automatisk ubegrenset koronapass? Jeg hadde korona i mars 2020, men fikk aldri testet meg. Fikk positiv antistofftest senere og har til og med gitt plasma til syke via blodbanken. Tok første vaksine i dag, og hun som satte den avlyste time 2 siden jeg her bevis på at jeg har hatt korona og dermed bare skal ha en dose. Men spørsmålet er om koronapasset automatisk henter opp den antistofftesten som ligger under prøvesvar på helsenorge, eller om noen må gjøre dette manuelt? Er litt redd jeg havner mellom to stoler og etter hvert et ugyldig koronapass siden jeg ikke tar dose to…
Fakta? Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Koronapasset skal bli grønt etter 1 uke i stedet for 3 hvis du regnes som fullvaksinert. Jeg vet ikke hvordan det virker, det er mulig du måtte hatt covid i løpet av de siste 6 månedene for at det skal gjelde. Jeg ville kontaktet fastlegen hvis ikke det har blitt grønt om litt over ei uke.
Anbefalte innlegg