Den Sagnomsuste Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 (endret) Jeg har vært en sterk motstander av vaksine her inne. Jeg melder herved fra om at jeg har snudd. Jeg velger å ta vaksinen. Dette er imidlertid ikke altruisme, men egoisme. Jeg vil Sydover i sommer (+skal til jobbintervju hos et selskap som selger legemidler) og kom frem til at det blir et helsikke om jeg reiser uvaksinert (+ jeg vil ikke fremstå som antivaxxer ved spm på intervjuet), ergo: jeg tar Pfizer på mandag. Tenkte bare å berette om at jeg har snudd av ikke-medisinske årsaker. Forumet fortjener å vite at en av vaksinens sterkeste motstandere har snudd. Ønsk meg lykke til på mandag, tvi-tvi... Endret 2. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 12
Mezzosoprena Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Spiller ingen rolle hvorfor du tar den, så lenge du tar den. 45
Hattivatti Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Tar ikke de fleste vaksinen av egoistiske årsaker? 🤷🏻♀️ 40
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 De aller fleste tar vaksinen av egoistiske årsaker så du er ikke akkurat unik der. Men bra for deg at du tar den da. 9
Gjest theTitanic Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (6 minutter siden): Jeg har vært en sterk motstander av vaksine her inne. Jeg melder herved fra om at jeg har snudd. Jeg velger å ta vaksinen. Dette er imidlertid ikke altruisme, men egoisme. Jeg vil Sydover i sommer (+skal til jobbintervju hos et selskap som selger legemidler) og kom frem til at det blir et helsikke om jeg reiser uvaksinert (+ jeg vil ikke fremstå som antivaxxer ved spm på intervjuet), ergo: jeg tar Pfizer på mandag. Tenkte bare å berette om at jeg har snudd av ikke-medisinske årsaker. Forumet fortjener å vite at en av vaksinens sterkeste motstandere har snudd. Ønsk meg lykke til på mandag, tvi-tvi... Lurer på hvorfor du var motstander av vaksine når det bare trengtes en liten gulrot for å få deg til å snu. Det du var redd for kan ikke ha vært særlig ille. Sånt skjønner jeg ikke. Forstår om noen er redd for bivirkninger. Det er like forståelig som at noen er redd for å bli syk av korona. Men at man plutselig ikke er redd lenger når man får så lyst på sydentur , det skjønner jeg ikke.
Gjest Saph Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 Om du gjør det av egoistiske eller ikke egoistiske grunner spiller ingen rolle, resultatet er det samme.
zemer Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Teatrica skrev (34 minutter siden): Spiller ingen rolle hvorfor du tar den, så lenge du tar den. Så lenge du tar den... Vær snill å respekter ett frivillig valg!! 9
Justlooking Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 theTitanic skrev (25 minutter siden): Lurer på hvorfor du var motstander av vaksine når det bare trengtes en liten gulrot for å få deg til å snu. Det du var redd for kan ikke ha vært særlig ille. Sånt skjønner jeg ikke. Forstår om noen er redd for bivirkninger. Det er like forståelig som at noen er redd for å bli syk av korona. Men at man plutselig ikke er redd lenger når man får så lyst på sydentur , det skjønner jeg ikke. Ikke jeg heller. Spesielt ikke når de åpner Europa og mange andre steder fra mandag for fri reise. Også for de uvaksinerte, så reise er det mange som gjør uansett. Det er altså ingen grunn lenger å være vaksinert for å reise 😊 4
Den Sagnomsuste Skrevet 2. juli 2021 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2021 (endret) Ryuk skrev (1 time siden): Tar ikke de fleste vaksinen av egoistiske årsaker? 🤷🏻♀️ Joda, det er poenget mitt! Folk later som om det er samfunnssolidaritet og altruisme som ligger til grunn, men vi vil egentlig bare leve som før. Egoismen driver oss til vaksinasjonssentrene. stan skrev (1 time siden): Lykke til. Meld fra om bivirkninger eller ikke. Will do 👍 Jegern Puahate skrev (1 time siden): De fleste valg er egoistiske. Absolutt! Jeg er opplært til å tenke slik i vår hedonistiske kultur. Tenker først og fremst på meg selv. FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): De aller fleste tar vaksinen av egoistiske årsaker så du er ikke akkurat unik der. Men bra for deg at du tar den da. Absolutt. theTitanic skrev (1 time siden): Lurer på hvorfor du var motstander av vaksine når det bare trengtes en liten gulrot for å få deg til å snu. Det du var redd for kan ikke ha vært særlig ille. Sånt skjønner jeg ikke. Forstår om noen er redd for bivirkninger. Det er like forståelig som at noen er redd for å bli syk av korona. Men at man plutselig ikke er redd lenger når man får så lyst på sydentur , det skjønner jeg ikke. Det blir for mye tull. Jeg gidder ikke å diskvalifisere for jobb og reise kun for en vaksines skyld. Da tar jeg den heller! Karantene og frykt for smitte blir langt mindre dersom man mottar en dose vidundermiddel. Orker ikke å problematisere mitt eget liv. Det er grunn god nok! Endret 2. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 4
Hattivatti Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (37 minutter siden): Joda, det er poenget mitt! Folk later som om det er samfunnssolidaritet og altruisme som ligger til grunn, men vi vil egentlig bare leve som før. Egoismen driver oss til vaksinasjonssentrene. Jeg kjenner absolutt ingen som har tatt vaksinen på annet grunnlag en at de ønsker friheten igjen eller for å ikke bli alvorlig syke(de finnes selvsagt). Det er jo ingen hemmelighet eller stor ting at egoismen driver oss til vaksine. 3
XaoS Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 Lykke til! Kanskje du blir en foregangsfigur for andre vaksinemotstandere på forumet. Egoisme er i bunn og grunn drivkraften til alle personlige valg. Om man vaksinerer seg fordi man er redd for sykdom, for å beskytte de man er glad i mot sykdom, for man ser at det er et ledd i å åpne opp samfunnet, fordi man vil reise, eller kun ideologisk overbevisning, så går det på det samme. Du bidrar. Jeg har flere i omgangskretsen med samme erfaring som deg - ivrige vaksinemotstandere på sosiale medier, men når det kom til stykket så fant de ut at det var lurt å få de par stikkene likevel. 5
Den Sagnomsuste Skrevet 2. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 2. juli 2021 Tamsi skrev (1 time siden): Flott! Masse lykke til Tusen takk @Tamsi Ryuk skrev (25 minutter siden): Jeg kjenner absolutt ingen som har tatt vaksinen på annet grunnlag en at de ønsker friheten igjen eller for å ikke bli alvorlig syke(de finnes selvsagt). Det er jo ingen hemmelighet eller stor ting at egoismen driver oss til vaksine. Nettopp, solidaritet meg i ræva! Jeg tar den for å være "Home free". Skal til USA i oktober også (besøke kjæresten) så kan være greit 👍 XaoS skrev (11 minutter siden): Lykke til! Kanskje du blir en foregangsfigur for andre vaksinemotstandere på forumet. Egoisme er i bunn og grunn drivkraften til alle personlige valg. Om man vaksinerer seg fordi man er redd for sykdom, for å beskytte de man er glad i mot sykdom, for man ser at det er et ledd i å åpne opp samfunnet, fordi man vil reise, eller kun ideologisk overbevisning, så går det på det samme. Du bidrar. Jeg har flere i omgangskretsen med samme erfaring som deg - ivrige vaksinemotstandere på sosiale medier, men når det kom til stykket så fant de ut at det var lurt å få de par stikkene likevel. Hmm, ja vi knekker ganske lett. Jeg kan selvsagt kun snakke for meg selv, men tanken på "å sitte i fengsel" i Norge i mange år knakk meg ganske raskt. Kjenner på litt "hyttefeber" ettersom at jeg ønsker å se min kjære som bor i Oregon. 1
Archer Skrevet 2. juli 2021 #18 Skrevet 2. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (3 timer siden): Jeg har vært en sterk motstander av vaksine her inne. Jeg melder herved fra om at jeg har snudd. Jeg velger å ta vaksinen. Dette er imidlertid ikke altruisme, men egoisme. Jeg vil Sydover i sommer (+skal til jobbintervju hos et selskap som selger legemidler) og kom frem til at det blir et helsikke om jeg reiser uvaksinert (+ jeg vil ikke fremstå som antivaxxer ved spm på intervjuet), ergo: jeg tar Pfizer på mandag. Tenkte bare å berette om at jeg har snudd av ikke-medisinske årsaker. Forumet fortjener å vite at en av vaksinens sterkeste motstandere har snudd. Ønsk meg lykke til på mandag, tvi-tvi... Ikke egoistisk i det hele tatt. Selv tar jeg den for å reise, driter i alt det andre.
Gjest theTitanic Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Joda, det er poenget mitt! Folk later som om det er samfunnssolidaritet og altruisme som ligger til grunn, men vi vil egentlig bare leve som før. Egoismen driver oss til vaksinasjonssentrene. Will do 👍 Absolutt! Jeg er opplært til å tenke slik i vår hedonistiske kultur. Tenker først og fremst på meg selv. Absolutt. Det blir for mye tull. Jeg gidder ikke å diskvalifisere for jobb og reise kun for en vaksines skyld. Da tar jeg den heller! Karantene og frykt for smitte blir langt mindre dersom man mottar en dose vidundermiddel. Orker ikke å problematisere mitt eget liv. Det er grunn god nok! Grunn god nok kanskje... med en liten essens av hykleri. Dessuten er det ikke en dose men to.
Den Sagnomsuste Skrevet 2. juli 2021 Forfatter #20 Skrevet 2. juli 2021 (endret) theTitanic skrev (41 minutter siden): Grunn god nok kanskje... med en liten essens av hykleri. Dessuten er det ikke en dose men to. Vi er alle hyklere dersom man leter etter 👍 Endret 2. juli 2021 av Den Sagnsomsuste 2
Anbefalte innlegg