Gå til innhold

Er det greit å dele bilder av andres barn på snapstory?  

17 stemmer

1. 1. Er det greit å dele bilder av andres barn på snapstory?

• Ja
      1
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på ferie enøk hos svigerinne og hennes familie. Vi er mange og det krever jo selvsagt tilpasninger.  Jeg er grunnleggende uenig i en del av deres oppdragelse, men svelger mange kameler...

Men i dag ser jeg at hun har lagt ut flere badebilder av barna  på snapstory. Det er også flere nakenbilder. Hun har ikke spurt, og jeg koker innvendig. Jeg synes ikke det er greit  og jeg legger så og si aldri ut bilder av barna. Deler med de nærmeste, men aldri story. Og aldri nakne! Er jeg urimelig?? Kan jeg si noe? Og hvordan skal jeg formulere meg for å unngå krangel og dårlig stemning...

Anonymkode: 2abad...741

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Narna er 1 og 3 år om det har noe å si..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler aldri bilder av andres barn uten foreldrenes samtykke, og vanlig kutyme i både vennegjengen og familien her er og alltid spørre først. Kan til nød sende en snap hvor et annet barn er med, men ugjenkjennelig (ryggen til, ser bare føttene osv) til de nærmeste, men ikke på story. 

Hvis det er ukomfortabelt å ta det opp direkte med henne kan det hende det smitter over om du begynner å spørre henne. «Dette blide av Per og Pål var veldig fint, er det ok om jeg sender det til nærmeste familie/vennegjengen/denne gruppen?» Jeg tenker forøvrig at du er i din fulle rett til å si ifra direkte også, og at dersom hun blir fornærmet av «vi setter pris på å bli spurt først dersom du ønsker å legge ut bilder av barna våres, da vi ønsker kontroll over hva som ligger offentlig av dem» eller lignende er det hun som er dust. 

Anonymkode: 1d48f...b0d

• Liker 1
Skrevet

Er de nakne skal ikke bilde på nette.

Resten driter jeg egentlig i

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Enterprises skrev (2 minutter siden):

Er de nakne skal ikke bilde på nette.

Resten driter jeg egentlig i

Dette er jeg helt enig i, bilder av nakne barn hører hjemme i fotoalbumet hjemme, overhode ikke på internett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg deler aldri bilder av andres barn uten foreldrenes samtykke, og vanlig kutyme i både vennegjengen og familien her er og alltid spørre først. Kan til nød sende en snap hvor et annet barn er med, men ugjenkjennelig (ryggen til, ser bare føttene osv) til de nærmeste, men ikke på story. 

Hvis det er ukomfortabelt å ta det opp direkte med henne kan det hende det smitter over om du begynner å spørre henne. «Dette blide av Per og Pål var veldig fint, er det ok om jeg sender det til nærmeste familie/vennegjengen/denne gruppen?» Jeg tenker forøvrig at du er i din fulle rett til å si ifra direkte også, og at dersom hun blir fornærmet av «vi setter pris på å bli spurt først dersom du ønsker å legge ut bilder av barna våres, da vi ønsker kontroll over hva som ligger offentlig av dem» eller lignende er det hun som er dust. 

Ja, takk, er bare så irritert at jeg ikke klarer tenke klart. Og vil jo ta det opp rast for det blir mer naturlig, men må kjøle meg ned litt og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...