AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Jeg jobber fulltid. Han er ufør. Han besøker folk og drar dit han vil når det passer han. Han mener at når jeg har fri fra jobb, skal jeg prioritere han. Han vil ofte følge og hente meg på jobb selv om jeg liker å gå alene. Hver gang jeg vil gå en liten tur, skal han være med. Skal jeg møte venninner, noe som er sjelden, også før korona, skal han helst være med. Når jeg for en gang skyld går alene, ringer og tekster han konstant. Jeg føler meg kvalt. Hver gang jeg sier at jeg vil gå alene, er det jeg som er vanskelig, siden jeg ikke vil la han være med... Normalt? Anonymkode: d7b3c...31c
Enterprises Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Han er bare LITT sjalu. Hva med å bare dra uten å si fra? Dra tidligere på jobb? Eller bare. Slutt å bli med på vær jævla ting jeg gjør. Jeg er ikke 3år 18
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Ikke normalt nei, og jeg hadde blitt sprø! Anonymkode: 184d8...459 33
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber fulltid. Han er ufør. Han besøker folk og drar dit han vil når det passer han. Han mener at når jeg har fri fra jobb, skal jeg prioritere han. Han vil ofte følge og hente meg på jobb selv om jeg liker å gå alene. Hver gang jeg vil gå en liten tur, skal han være med. Skal jeg møte venninner, noe som er sjelden, også før korona, skal han helst være med. Når jeg for en gang skyld går alene, ringer og tekster han konstant. Jeg føler meg kvalt. Hver gang jeg sier at jeg vil gå alene, er det jeg som er vanskelig, siden jeg ikke vil la han være med... Normalt? Anonymkode: d7b3c...31c Ikke normalt. Lite selvstendig og sjalu er diagnosen. Anonymkode: 65d35...731 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Tror du det er normalt? Anonymkode: c5d7f...b29 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Hva er vel normalt. hva du derimot tolererer må være opp til deg. Virker som du begynner å få han langt opp i halsen, å det er ikke sunt for forholdet. Anonymkode: 4c488...44d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Hva skjer om du stikker til ei venninne og legger telefonen i veska på lydløs? Kommer han etter da eller? Anonymkode: 4c488...44d 13
Rosatoast Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobber fulltid. Han er ufør. Han besøker folk og drar dit han vil når det passer han. Han mener at når jeg har fri fra jobb, skal jeg prioritere han. Han vil ofte følge og hente meg på jobb selv om jeg liker å gå alene. Hver gang jeg vil gå en liten tur, skal han være med. Skal jeg møte venninner, noe som er sjelden, også før korona, skal han helst være med. Når jeg for en gang skyld går alene, ringer og tekster han konstant. Jeg føler meg kvalt. Hver gang jeg sier at jeg vil gå alene, er det jeg som er vanskelig, siden jeg ikke vil la han være med... Normalt? Anonymkode: d7b3c...31c Ikke normalt. Her må du kommunisere tydeligere, når du vil gå hjem fra jobb så si at du skal gå hjem fra jobb. Han må respektere behovene dine, selv om han kanskje kjeder seg. Og dette må du være ganske klar og tydelig på, noe jeg mistenker at du kanskje ikke har vært - siden dette gjentar seg såpass ofte. Du er verken vanskelig eller urimelig, det er jo han som er vanskelig og urimelig som ikke lar deg få den spacen og tiden du ønsker og trenger. Er dette hans første forhold? Er dere samboere? Hvor gammel er han/dere? Som jeg sier i alle andre tråder som er samlivsrelatert: kommunikasjon er nøkkelen i et forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 Du skriver "samboer vil ikke gi meg alenetid". Neivel, men da innvilger du deg selv alenetid. Vil han være med når du treffer venninner, sier du nei. Verre er det ikke. Du må tørre å stå opp for deg selv. Tekster han deg når du går alene på tur, sender du ett - 1 - svar: "Sorry, men jeg går tur nå og det passer dårlig å tekste." Anonymkode: b9dec...d71 23
visp Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg jobber fulltid. Han er ufør. Han besøker folk og drar dit han vil når det passer han. Han mener at når jeg har fri fra jobb, skal jeg prioritere han. Han vil ofte følge og hente meg på jobb selv om jeg liker å gå alene. Hver gang jeg vil gå en liten tur, skal han være med. Skal jeg møte venninner, noe som er sjelden, også før korona, skal han helst være med. Når jeg for en gang skyld går alene, ringer og tekster han konstant. Jeg føler meg kvalt. Hver gang jeg sier at jeg vil gå alene, er det jeg som er vanskelig, siden jeg ikke vil la han være med... Normalt? Anonymkode: d7b3c...31c Jeg tror jeg hadde kvalt han. Du kan ikke ha det sånn! 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror du det er normalt? Anonymkode: c5d7f...b29 Nei. Anonymkode: d7b3c...31c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg jobber fulltid. Han er ufør. Han besøker folk og drar dit han vil når det passer han. Han mener at når jeg har fri fra jobb, skal jeg prioritere han. Han vil ofte følge og hente meg på jobb selv om jeg liker å gå alene. Hver gang jeg vil gå en liten tur, skal han være med. Skal jeg møte venninner, noe som er sjelden, også før korona, skal han helst være med. Når jeg for en gang skyld går alene, ringer og tekster han konstant. Jeg føler meg kvalt. Hver gang jeg sier at jeg vil gå alene, er det jeg som er vanskelig, siden jeg ikke vil la han være med... Normalt? Anonymkode: d7b3c...31c Aaw høres søtt ut jo, ville ha tatt med han overalt 🥰 Anonymkode: 67a8d...66c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 Rosatoast skrev (5 minutter siden): Ikke normalt. Her må du kommunisere tydeligere, når du vil gå hjem fra jobb så si at du skal gå hjem fra jobb. Han må respektere behovene dine, selv om han kanskje kjeder seg. Og dette må du være ganske klar og tydelig på, noe jeg mistenker at du kanskje ikke har vært - siden dette gjentar seg såpass ofte. Du er verken vanskelig eller urimelig, det er jo han som er vanskelig og urimelig som ikke lar deg få den spacen og tiden du ønsker og trenger. Er dette hans første forhold? Er dere samboere? Hvor gammel er han/dere? Som jeg sier i alle andre tråder som er samlivsrelatert: kommunikasjon er nøkkelen i et forhold. Det er umulig å kommunisere med han. Han vet utmerket godt. Jeg har sagt det MANGE GANGER. Anonymkode: d7b3c...31c 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva skjer om du stikker til ei venninne og legger telefonen i veska på lydløs? Kommer han etter da eller? Anonymkode: 4c488...44d Da lager han et helvete. Holder meg våken om natta. Kaller meg alt mulig stygt. Anonymkode: d7b3c...31c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da lager han et helvete. Holder meg våken om natta. Kaller meg alt mulig stygt. Anonymkode: d7b3c...31c Da er det jo bare 1 ting å gjøre: slå opp og flytt ut Anonymkode: 184d8...459 43
Rosatoast Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er umulig å kommunisere med han. Han vet utmerket godt. Jeg har sagt det MANGE GANGER. Anonymkode: d7b3c...31c Hvorfor er det umulig å kommunisere med han? Hvis du har sagt det så mange ganger, og han gir faen - så hadde jeg faktisk vurdert å dumpe han. For da viser han ganske tydelig at han gir faen i hva du mener og tenker, og allerede der er det et ganske stort rødt flagg ifh til hvordan han egentlig er som person. Jeg syntes det virker som han har trekk som en sosiopat, han vil ha full kontroll på deg og bare ødelegger deg. Er dere allerede samboere? Jeg trodde dere bodde hver for dere. Gi han et ultimatum. Det er tydelig at dette er en mann du ikke har en fremtid med, ikke sløs bort mer tid på en fyr som ikke respekterer deg eller er snill. Herregud kvinne, jeg leser så mye om damer/jenter her som finner seg i mye dritt. Dette må du og dere andre SLUTTE å finne dere i . STAND UP. Jeg har bodd med en psykopat før, og livet mitt ble så bra - sekundet jeg forlot den leiligheten vi delte. Han dro meg så langt ned at jeg ikke var meg selv lengre. Så bare dra før det er for sent, for disse menneskene lever for å bryte ned andre. Endret 2. juli 2021 av Rosatoast 9
Bokdamen Skrevet 2. juli 2021 #17 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da lager han et helvete. Holder meg våken om natta. Kaller meg alt mulig stygt. Anonymkode: d7b3c...31c Dette er ikke et godt forhold. Hva hadde du sagt om en venninne av deg var i et forhold der mannen alltid skulle være med og aldri lot henne gå noen steder alene? Og som attpåtil behandlet henne dårlig. Ville du anbefalt henne å gjøre det slutt? 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #18 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da lager han et helvete. Holder meg våken om natta. Kaller meg alt mulig stygt. Anonymkode: d7b3c...31c Syns du dette er ok oppførsel av han? Det er IKKE slik man behandler en man liksom elsker. Kom deg vekk fra han. Anonymkode: 4e1db...399 8
Era Vulgaris Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 Hva er positivt for deg i dette forholdet? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 Rosatoast skrev (35 minutter siden): Hvorfor er det umulig å kommunisere med han? Hvis du har sagt det så mange ganger, og han gir faen - så hadde jeg faktisk vurdert å dumpe han. For da viser han ganske tydelig at han gir faen i hva du mener og tenker, og allerede der er det et ganske stort rødt flagg ifh til hvordan han egentlig er som person. Jeg syntes det virker som han har trekk som en sosiopat, han vil ha full kontroll på deg og bare ødelegger deg. Er dere allerede samboere? Jeg trodde dere bodde hver for dere. Gi han et ultimatum. Det er tydelig at dette er en mann du ikke har en fremtid med, ikke sløs bort mer tid på en fyr som ikke respekterer deg eller er snill. Herregud kvinne, jeg leser så mye om damer/jenter her som finner seg i mye dritt. Dette må du og dere andre SLUTTE å finne dere i . STAND UP. Jeg har bodd med en psykopat før, og livet mitt ble så bra - sekundet jeg forlot den leiligheten vi delte. Han dro meg så langt ned at jeg ikke var meg selv lengre. Så bare dra før det er for sent, for disse menneskene lever for å bryte ned andre. Jeg ønsker meg ut. Virkelig. Men pga felles barn må jeg alltid forholde meg til han. Og er livredd for at barnet vil måtte være alene med han halvparten av tiden etter et brudd. Helt utenfor min kontroll. Anonymkode: d7b3c...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå