AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Nå har jeg regnet ut, og vil ha 40,2 med alderspoeng og alt i snitt. Jeg har søkt vernepleier deltid i små byer. I Sogndal og Sandvika, vil jeg helst komme inn. Jeg vet man får svar 20 juli, men jeg er så nervøs hele tiden og tenker på hva det vil bli. Tror dere jeg vil komme inn med snittet mitt på de to plassene? Eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 7400d...9bb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Vernepleiestudie i Sandvika har nesten 24 søkere per plass og er det nest mest søkte studie (per plass) i hele Norge, så hvilket snitt som ender opp der, er jeg også spent på. Det kan bli nokså høyt med tanke på antall søkere! Når det gjelder Sogndal så er jeg usikker, men deltid vernepleie ligger generelt på nokså høyt snitt. I Sandnes lå det på over 5 i fjor. Lykke til! Anonymkode: b0a93...bf1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vernepleiestudie i Sandvika har nesten 24 søkere per plass og er det nest mest søkte studie (per plass) i hele Norge, så hvilket snitt som ender opp der, er jeg også spent på. Det kan bli nokså høyt med tanke på antall søkere! Når det gjelder Sogndal så er jeg usikker, men deltid vernepleie ligger generelt på nokså høyt snitt. I Sandnes lå det på over 5 i fjor. Lykke til! Anonymkode: b0a93...bf1 Ts her..; Wow, selv på deltid?? Studiet er jo nytt i år, huff! Nå ble jeg mer usikker, hadde virkelig lyst til å studere i år Anonymkode: 7400d...9bb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg regnet ut, og vil ha 40,2 med alderspoeng og alt i snitt. Jeg har søkt vernepleier deltid i små byer. I Sogndal og Sandvika, vil jeg helst komme inn. Jeg vet man får svar 20 juli, men jeg er så nervøs hele tiden og tenker på hva det vil bli. Tror dere jeg vil komme inn med snittet mitt på de to plassene? Eller er det bare å gi opp? Anonymkode: 7400d...9bb Hvor gammel er du? Om du har 40,2 med max alderspoeng har du et karaktersnitt på 3,2 uten alderspoeng.., Det sier seg vel nesten selv at du med det snittet har små sjanser på populære deltids-studier… Du kan alltids prøve, men jeg ville ventet til neste år og tatt opp fag som privatist i vinter for å øke snittet. For tviler på at du kommer inn med den poengsummen du har nå. Anonymkode: d4e1b...d37
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor gammel er du? Om du har 40,2 med max alderspoeng har du et karaktersnitt på 3,2 uten alderspoeng.., Det sier seg vel nesten selv at du med det snittet har små sjanser på populære deltids-studier… Du kan alltids prøve, men jeg ville ventet til neste år og tatt opp fag som privatist i vinter for å øke snittet. For tviler på at du kommer inn med den poengsummen du har nå. Anonymkode: d4e1b...d37 Jeg vet og jeg har prøvd, tatt om tre fag dette året og det har hjulpet. Jeg er 27.. Anonymkode: 7400d...9bb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg vet og jeg har prøvd, tatt om tre fag dette året og det har hjulpet. Jeg er 27.. Anonymkode: 7400d...9bb Ikke for å skremme deg eller ta motet fra deg, men tviler på at du kommer inn. Husk at høyskole er mye mer krevende enn vgs. Hvis du etter å ha tatt opp fag fortsatt har et snitt på 3,2 før alderspoeng… Da kan du jo glede deg til 1500 sider pensum i semesteret… Anonymkode: d4e1b...d37
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke for å skremme deg eller ta motet fra deg, men tviler på at du kommer inn. Husk at høyskole er mye mer krevende enn vgs. Hvis du etter å ha tatt opp fag fortsatt har et snitt på 3,2 før alderspoeng… Da kan du jo glede deg til 1500 sider pensum i semesteret… Anonymkode: d4e1b...d37 Der tok du den fra meg gitt…. Men jeg er klar over at høyskole er krevende, men jeg siden det er det jeg vil, vil jeg finne motivasjonen i å jobbe med pensum. Jeg jobber innenfor bolig og har gjort det ganske lenge og derfor vet jeg at dette vil passe meg. Anonymkode: 7400d...9bb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Der tok du den fra meg gitt…. Men jeg er klar over at høyskole er krevende, men jeg siden det er det jeg vil, vil jeg finne motivasjonen i å jobbe med pensum. Jeg jobber innenfor bolig og har gjort det ganske lenge og derfor vet jeg at dette vil passe meg. Anonymkode: 7400d...9bb Ikke gi opp håpet. Og skulle det ikke gå, så får du fortsette med å ta opp fag! Det går til slutt hvis du klarer å strukturere deg og jobbe målrettet. Det er et veldig kjekt studie. Anonymkode: b0a93...bf1
ajarRun Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Der tok du den fra meg gitt…. Men jeg er klar over at høyskole er krevende, men jeg siden det er det jeg vil, vil jeg finne motivasjonen i å jobbe med pensum. Jeg jobber innenfor bolig og har gjort det ganske lenge og derfor vet jeg at dette vil passe meg. Anonymkode: 7400d...9bb Høyskole og universitet er ikke krevende. Jeg studerer fulltid og jobber 150% samtidig. Det er uproblematisk. Men jeg kunne også ta VGS med snitt mellom 4.5 og 5 før realfagspoeng uten å åpne en bok og med minimalt med innsats. Jeg ville tatt metodetunge fag først, som pedagogikk for eksempel på UiO, for å lære å skrive akademiske oppgaver. Å studere krever strategi, hvis man er strategisk kan man slippe unna med å lese veldig lite og likevel få gode karakterer. Man må jobbe smart, ikke hardt. Jeg har aldri jobbet hardt, men jeg jobber smart. Men hvis du er voksen skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare tar alle VGS-fag som privatist. En 4-er er basically bare allmennkunnskap + oppmøte. Jeg skulle nok fått 5-6 i de fleste fag uten å åpne en bok nå som jeg er voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 ajarRun skrev (2 minutter siden): Høyskole og universitet er ikke krevende. Jeg studerer fulltid og jobber 150% samtidig. Det er uproblematisk. Men jeg kunne også ta VGS med snitt mellom 4.5 og 5 før realfagspoeng uten å åpne en bok og med minimalt med innsats. Jeg ville tatt metodetunge fag først, som pedagogikk for eksempel på UiO, for å lære å skrive akademiske oppgaver. Å studere krever strategi, hvis man er strategisk kan man slippe unna med å lese veldig lite og likevel få gode karakterer. Man må jobbe smart, ikke hardt. Jeg har aldri jobbet hardt, men jeg jobber smart. Men hvis du er voksen skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare tar alle VGS-fag som privatist. En 4-er er basically bare allmennkunnskap + oppmøte. Jeg skulle nok fått 5-6 i de fleste fag uten å åpne en bok nå som jeg er voksen. Hva studerer du? Anonymkode: cbb4f...049
ajarRun Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva studerer du? Anonymkode: cbb4f...049 Jeg tar master i yrkespedagogikk og et annet studie på bachelornivå. Jeg kan ikke si mer på grunn av personvern. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå