AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Del Skrevet 2. juli 2021 Hei, har nettopp fått meg jobb på circle k og lurer litt på hvordan det er og jobbe der, og generelt på bensinstasjon. Kan noen fortelle meg litt om hvordan det er? Er det stressende? Får man noe gratis mat/drikke/rabatter på ting? Får selvfølgelig svar på disse tingene på opplæring og når jeg begynner og jobbe, men vil bare vite litt på forhånd. Skal sannsynligvis jobbe endel alene, og gruer meg litt til det. Har hørt om flere som ikke får tid til og spise og ta pauser, er det så ille? Heldigvis tror jeg ikke det er så travelt der jeg skal jobbe med tanke på at det kun er 1 som jobber. Men det kan jo høres litt ensomt og kjedelig ut da, hva finner dere på når det er lite og gjøre og dere er alene? Er det noe jeg burde forberede meg på? Bare kom med tips og erfaringer generelt om dere har. Takk på forhånd😁 Anonymkode: e0548...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Del Skrevet 2. juli 2021 Slitsom og kjedelig jobb. Ta utdanning. Anonymkode: d1cb9...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Del Skrevet 2. juli 2021 Jobber også alene på vakt. Du må jo spise mens du står ved kassa da siden du ikke får satt deg på noe pause rom. Tiden går fort. Det er mye å gjøre. Fylle inn varer, holde kjøkken område rent. Mye renhold og forberedelser tio neste dag. Vi har 1/2 pris på mat og drikke når vi jobber Anonymkode: 35d34...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Del Skrevet 2. juli 2021 Å være alen på jobb er noe dritt. Aldri få spise i fred, aldri få tatt pause, aldri få gå på do i fred. Jeg unngår å spise og drikke før jobb og mens jeg er på jobb siden jeg ikke vet om jeg kan få gå på do. Følgelig blir mange arbeidsdager tilbrakt med hodepine Anonymkode: 8ccef...b48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Slitsom og kjedelig jobb. Ta utdanning. Anonymkode: d1cb9...732 Skal ta utdanning senere, skal bare ta et jobbår først. Anonymkode: e0548...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englejenta Skrevet 2. juli 2021 #6 Del Skrevet 2. juli 2021 Du vil ikke tro hvor slitsomt det er å jobbe på bensinstasjon... Du må passe kassa, ekspedere folk ,og du må tilberede alt av mat. Mens det piper i kassa fra alarmer som sier at noen ønsker å betale kontant inne. Plutselig må du vaske toalettet fordi en guttunge har tisset utenfor. Sjaføren fra en eller annen varelevering står og tripper i håp om at du kan signere varer inne ller ut.. Det kommer plutselig en turistbuss innom, det er fint når man står alene. Nei, jeg har ingenting positivt å si om å stå alene på en bensinstasjon. Man bør være 2 på vakt til enhver tid, uansett dag/natt. Eller stenge i tidsrommet hvor de mener de ikke tjener penger. -men ønsker deg lykke til og håper det ikke blir så ille som det var for meg.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englejenta Skrevet 2. juli 2021 #7 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Å være alen på jobb er noe dritt. Aldri få spise i fred, aldri få tatt pause, aldri få gå på do i fred. Jeg unngår å spise og drikke før jobb og mens jeg er på jobb siden jeg ikke vet om jeg kan få gå på do. Følgelig blir mange arbeidsdager tilbrakt med hodepine Anonymkode: 8ccef...b48 Ja, det er virkelig ille.. jeg vet. Sjefene vet virkelig ikke hvor ille det er til tider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Del Skrevet 2. juli 2021 Englejenta skrev (32 minutter siden): Du vil ikke tro hvor slitsomt det er å jobbe på bensinstasjon... Du må passe kassa, ekspedere folk ,og du må tilberede alt av mat. Mens det piper i kassa fra alarmer som sier at noen ønsker å betale kontant inne. Plutselig må du vaske toalettet fordi en guttunge har tisset utenfor. Sjaføren fra en eller annen varelevering står og tripper i håp om at du kan signere varer inne ller ut.. Det kommer plutselig en turistbuss innom, det er fint når man står alene. Nei, jeg har ingenting positivt å si om å stå alene på en bensinstasjon. Man bør være 2 på vakt til enhver tid, uansett dag/natt. Eller stenge i tidsrommet hvor de mener de ikke tjener penger. -men ønsker deg lykke til og håper det ikke blir så ille som det var for meg.. Du glemte noe, midt i alt det streiker bilvaska Anonymkode: 8ccef...b48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Del Skrevet 2. juli 2021 Englejenta skrev (5 timer siden): Du vil ikke tro hvor slitsomt det er å jobbe på bensinstasjon... Du må passe kassa, ekspedere folk ,og du må tilberede alt av mat. Mens det piper i kassa fra alarmer som sier at noen ønsker å betale kontant inne. Plutselig må du vaske toalettet fordi en guttunge har tisset utenfor. Sjaføren fra en eller annen varelevering står og tripper i håp om at du kan signere varer inne ller ut.. Det kommer plutselig en turistbuss innom, det er fint når man står alene. Nei, jeg har ingenting positivt å si om å stå alene på en bensinstasjon. Man bør være 2 på vakt til enhver tid, uansett dag/natt. Eller stenge i tidsrommet hvor de mener de ikke tjener penger. -men ønsker deg lykke til og håper det ikke blir så ille som det var for meg.. Takk for svar. Får virkelig håpe at det ikke blir like ille for meg. Greit nok at det kan være mye og gjøre, men da burde man være to. Tanken på at jeg må gjøre alt samtidig og at alt er mitt ansvar er ganske skremmende. Men forhåpentligvis er det ikke så mye stress med tanke på at man faktisk blir satt til og jobbe alene… Men arbeidsgivere vil vel tjene mest mulig uansett om det faktisk er forsvarlig og la noen stå med en slik jobb alene eller ikke. Jaja får håpe på det beste. Hvis ikke kan man jo alltids slutte Anonymkode: e0548...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du glemte noe, midt i alt det streiker bilvaska Anonymkode: 8ccef...b48 Faen, må jeg tenke på det også? Hva gjør man da liksom? Jeg klarer ikke å fikse en bilvask hvertfall. Vi har sånn selvbetjent da men det kan vel oppstå problemer med den også Anonymkode: e0548...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #11 Del Skrevet 3. juli 2021 Dette klarer du. Min 19 åring jobber på bensinstasjonen i mens han tar opp fag. Hadde 0 erfaring fra før. Han liker best kveldsskiftet når han jobber alene. Han var også nervøs når han skulle være alene og ha ansvar for låsing. Men sjefen er grei og min sønn måtte ringe han en del. De er alene fra 17- 24 men er 2 stk på dagtid. Det eneste jeg reagerer på er at de ikke har en stol bak kassa, så de kan sette seg ned litt når det er rolig. Lykke til😀 Anonymkode: f7622...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Del Skrevet 3. juli 2021 Syns det var greit. Var mye trafikk, spesielt om sommeren der jeg jobbet. Bensinstasjonen lå rett ved motorveien på vei mot et populært feriested. Lagde mye mat, men det er enkelt. Mye av maten er halvferdig, så er bare å varme. Lage burgere og baguetter osv var enkelt. Rydde og vaske. Mange turister innom som spurte om veien hit og dit. Vi hadde kart tilgjengelig som vi kunne vise på og gi bort. Mange hadde spørsmål om olje til bilen. Det ante jeg ikke noe om, men bensinstasjonnkjeden hadde en app hvor man kunne søke på biltype også sto det hvilken olje man skulle bruke. Jeg lasta ned den. Vi var ofte to eller tre på jobb pga mye trafikk, så vi fikk stort sett pausen vår. Jobbet alene noen vakter, og det var regnet med at de skulle være rolige, men innimellom kunne det være masse kø da også. Da var det såklart stress, men med faste rutiner så gikk det jo greit. Når det var lite å gjøre, så leste jeg bøker og blader. Dette var før det var noe særlig mobilspill, men sto og tasta på mobilen en del også. Anonymkode: 0e861...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Del Skrevet 3. juli 2021 Da jeg jobbet på bensinstasjon var det stort sett VELDIG rolig, med unntak av torsdager (da det var barneklubb i bygget ved siden av) og søndager. Vi hadde heldigvis stol og pc bak kassa - der brukte jeg mye tid når det ikke var noe å gjøre (som var ofte). Søndager var egentlig et mareritt! Masse matlaging og styr. Og på kveldene er det alltids mye vasking for å forberede til neste dag. Anonymkode: 055e5...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Del Skrevet 3. juli 2021 Jeg har jobbet på bensinstasjon på et relativt rolig sted, litt utenfor bysentrum og unna der de store turistmassene ferdes. Det var en del arbeidsplasser i området da. Var nok ikke den aller meste besøkte stasjonen i byen men det som er typisk er at "alt skjer" når det først begynner å bli travelt og man attpåtil er alene på jobb. Plutselig skal alle som jobber i nærheten ha lunch/middag, bilvasken streiker, kvitteringsmaskinen streiker akkurat i det den kunden som absolutt skal ha kvittering har blitt ekspedert, en annen kunde vil betale en vare til 400 kr med mynter, en annen kunde trenger hjelp med å velge riktig bilprodukter, telefonen ringer, en annen skal leie minigraver etc etc. Og på toppen av det må man tisse 😅 Så hvor hektisk du får det kommer nok veldig an på beliggenheten til stasjonen. Hos oss var det som sagt sjelden et konstant trøkk med kø "hele" dagen, men enkelte tidspunkt på dagen da det hopet seg ekstra opp og gjorde det veldig lite effektivt å bare være en person på jobb. De fleste var forståelsesfulle da og det vil jeg tro gjelder kunder overalt Jeg benyttet de rolige periodene(forutenom å gjøre forefallende arbeid) til å spise, drikke og gå på do. Helt uaktuelt å nekte seg dette, er jo grunnleggende behov. Du har krav på betalt lunch når du må spise bak kassa. Og søndager er tradisjonelt sett aller travlest. Vår/sommer var også mer travel enn vinteren til tross for at vi ikke lå ved riksveien eller andre store ferdselsårer. Julaften stengte vi tidlig, nyttårsaften var veldig rolig. Vi fikk halv pris på fast food, kaffe og mineralvann. Ikke de andre butikkvarene. Lykke til! Man lærer fort i en sånn jobb og det verste som kan skje er at du finner ut at det ikke passer for deg. Anonymkode: abcf7...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Del Skrevet 3. juli 2021 For det første er det individuelt fra stasjon til stasjon hva slags personalrabattordning man har. Det må du sjekke, ikke bare ta noe for gitt. Du får nok opplæring , men du vil garantert oppleve at det er kø innimellom hvis du er alene. Du må sannsynligvis spise bak kassen hvis du er alene. Husk at du er på jobb og har ting å gjøre selv om det ikke er kunder i butikken. Det er mye annet å gjøre: renhold, varepåfylling, rydding, temperaturmåling, forberedelse til dagen før, kanskje fylle på påsmurt i disk osv, osv, osv. Og selv om vakten begynner rolig, kan det plutselig hope seg opp med kunder og problemer og bli helt texas, da er det veldig greit å ha fått gjort så mye som mulig. Og hold øye med pumpene, det er ikke uvanlig at folk misforstår kortautomatene og kjører uten å betale fordi de tror de har betalt med kortet, men faktisk ikke har det. Og så har du de som stikker med vilje ... Lær deg hvordan du finner ut hvilke vindusviskere, lyspærer og hvilken olje folk skal ha til bilene sine. Gjerne lufttrykk også. Lyspærer er det ikke så mange som skifter på bensinstasjoner lenger, så det slipper du, men du kommer nok til å få høre noe om "Nå er det bare pølser og brus her, før i tiden fikk man orntli hjælp!" fra en grinete gammel gubbe en eller annen gang, men det skal du ikke bry deg om, vi er ikke i 1950 lenger. Anonymkode: e31d9...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Del Skrevet 3. juli 2021 Jobbet på bensinstasjon et par år når jeg var 18-20 ca, men det nærmer seg 10 år siden. Vi fikk 20% på alt. Fikk egentlig ikke gratis mat etc, men hendte vi lurte til oss en pølse eller bolle når vi likevel skulle kaste det. Var alene på jobb på ettermiddagene i ukedagene. Var ikke veldig travelt, stort sett rolig. De fleste brukte kortautomaten når de skulle ha bensin. Ellers var det mest røyk, brus og snus det gikk i. Var litt travelt på de varmeste dagene når alle skulle ha softis🤭 En helt ok jobb for en kort periode, jeg var nokså sjenert - men hjalp meg mye med kundekontakt. Var mange stamkunder som småpratet osv så var koselig det. Ellers var det en del rare folk innom. Men var aldri redd eller opplevde noe ubehagelig bortsett fra litt ekle kommentarer fra menn og guttegjenger. Anonymkode: 49452...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå