Gå til innhold

Dump etter dump på tinder. Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på tinder en god stund. Og: det suger!! Eller, menn synes jeg suger (Nei, ikke bokstavelig talt). Og jeg vet ikke hva jeg gjør galt!

De aller fleste jeg sveiper til høyre får jeg match med. Så starter som regel fyren en samtale, vi snakkes en stund og så treffes vi. Noen ganger har jeg chatta i 2 dager før vi avtaler møte, andre ganger i flere uker. Når praten går lett og vi ser etter det samme og har kjemien på meldinger, treffes vi.

Men så! Etter en date eller to, blir jeg som regel ghosta. Eller dumpa. Noen ganger kan det gå 4-5 dater før det skjer, men det er alltid samma greia; «jeg er usikker på om vi vil det samme» eller «jeg traff en annen» eller bare ingen grunn. Som regel er det ingen grunn. Men det må jo være det.

Jeg begynner altså å se mønsteret. Men eneste fellesnevneren jeg finner er... meg!! Hvordan skal jeg klare å få selvinnsikt i hva jeg gjør galt? Jeg fatter det ikke!! 

Anonymkode: 4a54c...1f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Feilen" du gjør er å være på Tinder, hvor alle seriedater og sveiper hele tiden. 

Anonymkode: 43723...420

• Liker 15
Skrevet

Tinder er for de som kun søker sex som regel. Når du ikke vil spre beina på første date går de videre. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Feilen" du gjør er å være på Tinder, hvor alle seriedater og sveiper hele tiden. 

Dette!

Men dessverre virker det som at det har blitt "normalen" også for de utenfor Tinder å seriedate. De er liksom alltid på utkikk etter noe nytt.. Ganske trist i grunn

Anonymkode: 62d6c...375

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette!

Men dessverre virker det som at det har blitt "normalen" også for de utenfor Tinder å seriedate. De er liksom alltid på utkikk etter noe nytt.. Ganske trist i grunn

Anonymkode: 62d6c...375

Enig!

Jeg kan være enig i at tinder er en drittplass, men så er det jo NOEN der som visstnok finner kjærligheten i sitt liv. Flere jeg kjenner som har truffet kjæresten sin der. Eller, noen da.

Vet da f.. ikke hvor jeg skal finne dem hvis det ikke er der. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (17 minutter siden):

Tinder er for de som kun søker sex som regel. Når du ikke vil spre beina på første date går de videre. 

Ja, er klar over at mange kun søker sex. Samtidig så treffer jeg jo kun de som sier de er ute etter langvarig forhold. I tillegg er det jo flere der som treffer kjærligheten i sitt liv rett etter meg. 😕 Men JEG er aldri den store kjærligheten. Til noen av dem. Og jeg vet ikke hva det er jeg gjør! Noe må det jo være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Fellesnevneren er tinder, ikke deg. Ikke for å høres kvalm ut, men jeg har menn som står i kø for å date meg og flere som har vært forelsket i meg i årevis. På tinder derimot har jeg sjeldent fått en tredje date, de er superivrig på date 2 og ber meg ut på date 3, men i mellomtiden faller de bort, har tenkt seg om å vi var visst ikke en match likevel ++. Seriedatere. Var en lettelse å slette appen, og har det mye mer moro med dating nå. 

Anonymkode: f9ace...786

• Liker 6
Skrevet

Kanskje du skal fokusere på hvem du faktisk vil ha heller enn at de ikke vil ha deg? Det er ikke noe galt med deg,  og neppe noe du gjør galt. Det er bare veldig vanskelig å møte noen det matcher helt med. Jeg er ofte den som avviser. Ikke fordi jeg seriedater, men fordi jeg raskt merker etter en date eller to om vi er en god match. Og i 95% av tilfellene er det ikke en match. Er ikke noe galt med de mennene jeg avviser. Det er hyggelige og flotte menn. De er bare ikke riktige for meg.

Egentlig bør man ikke kalle det først møtet med noen fra Tinder eller annen nettdating  for en "date". Det er egentlig et møte for å se om det er aktuelt å date. Dermed er det ikke dumping om det ikke blir noe mer heller. Man begynte bare ikke å date. Det er noe annet om du blir invitert ut av noen du har møtt på annet vis. Da vet man at det er en viss tiltrekning der alt.

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært på tinder en god stund. Og: det suger!! Eller, menn synes jeg suger (Nei, ikke bokstavelig talt). Og jeg vet ikke hva jeg gjør galt!

De aller fleste jeg sveiper til høyre får jeg match med. Så starter som regel fyren en samtale, vi snakkes en stund og så treffes vi. Noen ganger har jeg chatta i 2 dager før vi avtaler møte, andre ganger i flere uker. Når praten går lett og vi ser etter det samme og har kjemien på meldinger, treffes vi.

Men så! Etter en date eller to, blir jeg som regel ghosta. Eller dumpa. Noen ganger kan det gå 4-5 dater før det skjer, men det er alltid samma greia; «jeg er usikker på om vi vil det samme» eller «jeg traff en annen» eller bare ingen grunn. Som regel er det ingen grunn. Men det må jo være det.

Jeg begynner altså å se mønsteret. Men eneste fellesnevneren jeg finner er... meg!! Hvordan skal jeg klare å få selvinnsikt i hva jeg gjør galt? Jeg fatter det ikke!! 

Har du sex eller ikke på disse datene du har vært på?

tinder er møkka plass ikke mange oppgående der med normal folkeskikk

Endret av Bente1234
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bente1234 skrev (3 minutter siden):

Både og. Ikke på første date, nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette. Fellesnevneren er tinder, ikke deg. Ikke for å høres kvalm ut, men jeg har menn som står i kø for å date meg og flere som har vært forelsket i meg i årevis. På tinder derimot har jeg sjeldent fått en tredje date, de er superivrig på date 2 og ber meg ut på date 3, men i mellomtiden faller de bort, har tenkt seg om å vi var visst ikke en match likevel ++. Seriedatere. Var en lettelse å slette appen, og har det mye mer moro med dating nå. 

Men hvor skal man finne dem utenfor tinder? Når man har barn, jobber sted uten menn, går sjelden ut, osv? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Både og. Ikke på første date, nei.

Noen dumper når de ikke får sex på første date og andre dumper etter de har fått sex. Er sånn for oss andre og. Jeg bruker badoo det har vært bedre for der må man nesten skrive for å få kontakt ikke bare sveipe.

Blir dårlig med dates da hvis jeg har den minste mistanke om at det er overfladiske greier 😂

Endret av Bente1234
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bente1234 skrev (8 minutter siden):

Det var da fryktelig generaliserende. Det finnes garantert mange oppegående mennesker med normal folkeskikk på Tinder, etter som "de fleste" bruker appen. Hvis ikke, finnes det overhodet ikke håp for menneskeheten. 

TS: Det er fort gjort å miste både motet og selvfølelsen av det du beskriver, men prøv heller å gå etter noen du normalt ikke ville gått etter. Kanskje du velger samme "type" gang på gang, og dermed blir mønsteret det samme også.

Anonymkode: 98b58...198

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare de kjekkeste mennene du sveiper tik høyre? Menn som er av typen som får flere dater hver uke?

Fremstår du som et glansbilde på bildene i profilen, enda mer så enn i virkeligheten?

Anonymkode: fb9b1...011

• Liker 2
Gjest SomeDude32
Skrevet

Du sier jo veldig lite om hva dere gjør på disse datene

Heller ingenting om hva slags menn du matcher med

Du har heller ikke sagt noe om deg selv

Derfor er det vanskelig å gi råd om hva som er grunnen til at du ikke lykkes

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om alderen din, TS? Jeg forstår det som at du er dame? 

Anonymkode: 7e636...741

Skrevet

Jeg føler dette er det som de fleste opplever med tinder. Er dere tydelige med hverandre om hva dere søker? Eller det spiller egentlig ikke noe rolle, jeg har aldri hatt noe lengre kontakt med folk på tinder. 

Det dabber som regel ut. Jeg har sluttet å bruke tinder pga det. Satser heller på folk som jeg vet hvem er. Gjennom venner eller noen som er singel og spør de ut om jeg er interessert :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det bare de kjekkeste mennene du sveiper tik høyre? Menn som er av typen som får flere dater hver uke?

Fremstår du som et glansbilde på bildene i profilen, enda mer så enn i virkeligheten?

Anonymkode: fb9b1...011

Går absolutt ikke etter de kjekke mennene. De sveiper jeg til venstre pga jeg vet det finnes finere damer enn meg der ute. 😊 sveiper som regel menn som er midt på treet utseendemessig, med god profiltekst. 

SomeDude32 skrev (5 minutter siden):

Du sier jo veldig lite om hva dere gjør på disse datene

Heller ingenting om hva slags menn du matcher med

Du har heller ikke sagt noe om deg selv

Derfor er det vanskelig å gi råd om hva som er grunnen til at du ikke lykkes

Hm.. det forstår jeg. 
Jeg er i 30-årene, er alene med barn på fulltid, ønsker et langvarig forhold. Dette er jeg klar om FØR jeg treffer noen. Er de ikke ok med det praktiske rundt meg, er det jo en no go.
Datene er enten å gå tur, eller ta en kaffe eller en øl. Som regel det. Tur eller kafé/bar.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre om alderen din, TS? Jeg forstår det som at du er dame? 

Anonymkode: 7e636...741

Er dame, ja. Midten av 30-årene. 
sveiper som regel menn 40+ fordi jeg er redd for å bli utkonkurrert av yngre, finere damer. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De du treffer finner ikke kjemi med deg eller finner deg uinteressant, så hvorfor spør du ikke personen rett ut om hva det var som gikk feil slik at du kan vite hva du må gjøre annerledes etc. Det er jo helt greit å spørre om slikt, du trenger tydeligvis tilbakemelding fra de som ditcher deg slik at du kan endre på det "du gjør feil".. Hvis du skjønner hva jeg mener. Hadde dette vært meg ville jeg spurt de som ditcha meg, om hva det var som gikk feil - slik at jeg kan gjøre ting annerledes neste gang. 

Hva prater du om på dates du er på, da? Kan hende du er litt for frempå og skremmer bort folk f.eks? Du er nødt til  å legge til mer info her, slik at vi kan hjelpe deg. Alt med barn, giftemål og slike ting er samtaleemner man burde holde seg unna på dates i starten. Så det kan jo være at du prater om de "riktige" tingene - bare altfor tidlig. 

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rosatoast said:

De du treffer finner ikke kjemi med deg eller finner deg uinteressant, så hvorfor spør du ikke personen rett ut om hva det var som gikk feil slik at du kan vite hva du må gjøre annerledes etc. Det er jo helt greit å spørre om slikt, du trenger tydeligvis tilbakemelding fra de som ditcher deg slik at du kan endre på det "du gjør feil".. Hvis du skjønner hva jeg mener. Hadde dette vært meg ville jeg spurt de som ditcha meg, om hva det var som gikk feil - slik at jeg kan gjøre ting annerledes neste gang. 

Hva prater du om på dates du er på, da? Kan hende du er litt for frempå og skremmer bort folk f.eks? Du er nødt til  å legge til mer info her, slik at vi kan hjelpe deg. Alt med barn, giftemål og slike ting er samtaleemner man burde holde seg unna på dates i starten. Så det kan jo være at du prater om de "riktige" tingene - bare altfor tidlig. 

Egentlig er det dumt å spør hva noen ikke liker, da sånt gjerne handler om kjemi og man skal ikke endre seg for andre med mindre det er direkte negative trekk som for eksempel arroganse eller gjerrighet. Har opplevd at det en fant negativt med meg (sjenert) har en annen sagt at var det som var mest sjarmerende. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...