AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Vi er nå inne i en nedbemannings prosess på jobben. Vi skal nedbemanne 4 personer, og vi er 7 som er i faresonen. møtte en kollega da jeg var ute å gikk tur i går. Hun er trygg i jobben. Så sier hun.. blir så lei av at folk blir så påvirket av denne nedbemanningen.. det er jo ikke noe vi kan gjøre med det.. kan ikke folk slutte å gå å tenke på dette?? bedriften skal nedbemanne fra 1 Aug. Og enda har vi ikke fått vite hvem av oss dette gjelder. Klart det er tøft å gå ut i ferie og ikke vite om man har jobb til høsten? lett for henne å si som sitter trygt og godt.. men lite forståelse over at vi andre er usikker og nervøse Anonymkode: b1945...a5b 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Føler virkelig med deg, jeg var igjennom en slik prosess høsten 2019, og det er ikke noe ålreit Anonymkode: 0fc1f...66e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler virkelig med deg, jeg var igjennom en slik prosess høsten 2019, og det er ikke noe ålreit Anonymkode: 0fc1f...66e Det er ikke noe godt med den usikkerheten.. handler jo om jobb, økonomi og hverdagen. hvordan gikk det med deg? Ble du rammet? hos oss er de usikker på om de skal gå etter ansiennitet eller kompetanse. Hvis de beholder de med ansinitet får de 4 ufaglærte assistenter, og 4 fagarbeidere må ta hatten sin å gå.. dette føler jeg er urettferdig. Vi trenger fagarbeidere når en jobber med barn. Anonymkode: b1945...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke noe godt med den usikkerheten.. handler jo om jobb, økonomi og hverdagen. hvordan gikk det med deg? Ble du rammet? hos oss er de usikker på om de skal gå etter ansiennitet eller kompetanse. Hvis de beholder de med ansinitet får de 4 ufaglærte assistenter, og 4 fagarbeidere må ta hatten sin å gå.. dette føler jeg er urettferdig. Vi trenger fagarbeidere når en jobber med barn. Anonymkode: b1945...a5b Jeg mistet dessverre jobben jobbet for en stor bedrift, og de kuttet over 30 ansatte i den prosessen. Der gikk det også på ansinitet, slik at vi som hadde vært der kortest tid måtte gå. Forstår at det føles urettferdig for din del, spesielt når du er fagarbeider. Anonymkode: 0fc1f...66e
Me for life Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Da hadde jeg glatt svart at "Siden du tar så lett på det og ikke synes det er noe å la seg påvirke av regner jeg da med at du stiller din jobb til disposisjon, og blir med som en av de som muligens må gå i denne prosessen." 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Var det ubetenksomt, eller med onde hensikter? Mennesker er ikke alltid så gjennomtenkte i hva de sier. Jeg ser for meg at jeg raskt kunne ha sagt noe slikt, hender jeg er litt "blond", og er samtidig en "det som skjer, det skjer, bekymringer er unødvendig" person. Har alltid vært trygg, og vet jeg har en utdannelse som gir sikker jobb. Men i det korona traff var plutselig, for første gang i livet mitt, ingenting sikkert i min bransje. Og da følte jeg virkelig på kroppen hvor lammende det ville vært å bli permittert. Det skjedde ikke, men jeg lærte å kjenne følelser jeg aldri hadde kjent på før. Anonymkode: eddb7...5ec
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Jeg tenker hun er lei av snakket, man kan rett og slett blir lei av å høre alt mulig negativt snakk rundt seg på jobb hver eneste dag. Tenker det ikke er vondt ment, men at hun rett og slett er lei emnet. Anonymkode: 9a590...d19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var det ubetenksomt, eller med onde hensikter? Mennesker er ikke alltid så gjennomtenkte i hva de sier. Jeg ser for meg at jeg raskt kunne ha sagt noe slikt, hender jeg er litt "blond", og er samtidig en "det som skjer, det skjer, bekymringer er unødvendig" person. Har alltid vært trygg, og vet jeg har en utdannelse som gir sikker jobb. Men i det korona traff var plutselig, for første gang i livet mitt, ingenting sikkert i min bransje. Og da følte jeg virkelig på kroppen hvor lammende det ville vært å bli permittert. Det skjedde ikke, men jeg lærte å kjenne følelser jeg aldri hadde kjent på før. Anonymkode: eddb7...5ec Neida, ikke-norske hensikter.. men så lenge hun selv er trygg så rammer ikke denne usikkerheten henne.. hadde det gjort det hadde pipen fått en annen lyd Anonymkode: b1945...a5b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Enterprises skrev (4 timer siden): Hvorfor er hun trygg? Lengt ansinitet og har mest kompetanse Anonymkode: b1945...a5b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 Det var ubetenksom sagt, men ikke noe å bli fornærmet for. Føler med deg, jeg har også vært igjennom noen nedbemanningsrunder, og levd med den uroen i lang tid. Jeg blir ikke stresset av å ha mye å gjøre, men å gå slik å lure på om man blir den neste som må gå er utrolig stressende. Anonymkode: 6f456...363
Enterprises Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Lengt ansinitet og har mest kompetanse Anonymkode: b1945...a5b Dårlig av arbeidsplasser å gå for ansiennitet. Da ender du opp med bare gamle travere som er latterlig trege i jobben sin. Jeg mener at under en nedbemannings periode bør bedriften beholde de som virkelig viser innsats, lærevilje og som brenner for jobben. Ikke behold de som er inngrodde med dårlig holdninger 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 Skjønner at det ikke var hyggelig å høre. Hvis jeg var i faresonen hadde jeg søkt ny jobb i samme sekund jeg hørte "nedbemanning". Anonymkode: 61682...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå