AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Jeg er ansatt i en fast stilling. Skal på jobbintervju for et vikariat/midlertidig stilling. Kan det være mulig å søke permisjon fra min faste stilling for å gå over i en midlertidig stilling? Skjønner at dette muligens beror på arbeidsgivers velvilje, men er det mulig i teorien? Anonymkode: a4d13...c3e
Gjest ti10 Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Ja, det er mulig, men du er avhengig av arbeidsgiverens velvilje. Ikke bare det, du kan kanskje regne med at arbeidsgiveren din også gjerne vil ha noe ut av det. Kommer du til å ta med deg ny og ettertraktet kompetanse tilbake? Og har arbeidsgiveren en erstatter for deg klar? Risikoen for arbeidsgiveren din er jo at han/hun må bruke tid og penger på å lære opp en ny vikar, og så blir kanskje resultatet at du ikke kommer tilbake i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 I teorien, ja. Opplever dog at noen arbeidsgivere ikke er villig til dette, og ønsker heller at vedkommende sier opp. Om det er lov, vet jeg ikke. Anonymkode: ab07c...e1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå