AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 3 mnd gammel. Hva gjorde dere for å tilvennes vogn? Hvis hun legges i vognen når hun har sovnet, trilles ut på tur med en gang, og aldri stopper så kan det gå av og til. Har prøvd å trille rundt inne for å bli vant til den, men til liten nytte. Føler jeg har kastet 15.000 kr rett ut vinduet. Et lite lotteri om hun godtar bæreselen også.. og midt i pandemien har vi ikke akkurat fått mye besøk heller. Er mer ensomt med barn enn hva jeg trodde. Anonymkode: 5a0e3...2c6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Måtte bare gi det tid. Ble bedre når vi byttet til sittedelen ved seks mnd, men han elsket ikke den heller. Han satt heldigvis gjerne i bæreselen da. Anonymkode: 4872e...5b7 1
Enterprises Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 holy fuck. 15.000 for er barnevogn. fpr en brukanes moped for den summen der selv har jeg aldri brukt vogn. kun sæle og det har aldri vært et problem 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Tok 5-6 mnd her, men vi brukte vogn omtrent daglig før det allikevel. Måtte levere og hente storebror i barnehagen og det nyttet ikke med bæresele med en 3 åring som kanskje fikk et trassanfall med påkledning og diverse. Bare fortsett å prøve hver dag, ikke gi opp vogna. De aller fleste venner seg til den. Anonymkode: 55817...86b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Min datter sluttet å ligge i vogna da hun var 4.5 mnd gammel. Jeg vekslet mellom vogn (til korte turer, butikker, osv) og bæretøy (til lange turer). Vi elsker å gå på tur, og jeg ønsket en hyggelig opplevelse for alle Hun ble glad i vogna etter ca 1.5 års alderen. Jeg synes at det er viktig å fortsette med vogn (hvis det er viktig for deg), for at ting kan endre seg fort. Men likevel at det litt dumt å "ta kampen" hvis det absolutt ikke går... bare fordi du betalte mye for en ny vogn. Anonymkode: e2ede...93a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Gi det litt tid. Vi hadde en vognhater som bare ville bæres, men fra ca 1 års alderen har vognen vært favoritten. Det kommer etterhvert når baby krever mindre nærkontakt og når det blir spennende å kunne sitte å se ut. Anonymkode: fbb7f...338
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Min var 4 mnd da han godtok vogna litt, så ble det gradvis bedre og bedre. Det er ikke alle babyer som liker vogn fra start, men de aller, aller fleste vil på et eller annet tidspunkt like den. Anonymkode: dc590...60f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 For oss ble det mye bedre da vi byttet til sittedel rundt 5 mnd! Anonymkode: 592e9...f1d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 Hva med å ha en leke eller noe i vogna som baby kan se på? I vår vogn er det mønster på innsiden av liggedelen som baby har begynt å vise interesse for. Ligger og ser på det og smiler noen ganger. Hun er snart 3 mnd. Anonymkode: 6c4b6...88a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Når barna var tre mnd. hadde de ikke rare valget, de kunne ikke "nekte å ligge i vogn". Anonymkode: 40404...f74 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 Vi byttet til sportsdel rundt fem mnd, da var vogn greit siden han fikk sett mer. Før det var det kun bæretøy som gjaldt. Anonymkode: dc47e...c71
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Min unge elsket vogna fra start, men jeg måtte jo trille hele tiden. Jeg øvde på å få han til å sove i stillestående vogn ute (så jeg kunne sitte på en benk eller noe avogtil), og jeg brukte ganske mange uker med systematisk øving hver dag. Øving = 1 minutt første dagene, så 5 osv. Og mye letter å øve på vogn nå om sommeren Anonymkode: b74a4...c65
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Når barna var tre mnd. hadde de ikke rare valget, de kunne ikke "nekte å ligge i vogn". Anonymkode: 40404...f74 Hylskrek de hele turen? Hvis ikke, så har du ikke vært i den situasjonen selv. Det å la en baby ligge å hylskrike når man går en tur på en times tid, er først og fremst barnemishandling. I tillegg er det jo bare stress og flaut for den som triller når forbipasserende hører at ungen hyler. Anonymkode: dc590...60f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 Her gikk det først og fremst i bæretøy fram til hun var 4-5 måneder. Da begynte det å bli ok å sove i vogn. Gjorde ikke noe spesielt, men til ærend hvor det var praktisk å ha med vognen også så tok jeg den med i tillegg til bæreselen. F.eks. etter babysang eller helsestasjons-besøk (som var stimulerende/utmattende til å begynne med), så amme, så ned i vogna, og så sovnet hun plutselig. Når hun ble stor nok til sittedelen var den også populær. Nå er hun snart to og sover fremdeles i vogna hjemme (i barnehagen sover de på madrasser inne), og elsker å trille tur. Så ikke gi opp helt ennå - akkurat nå er det sånn, det kan forandre seg plutselig. Anonymkode: 31b2e...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Vi øvde gradevis. Startet med å bare legge henne ned, når hun ikke brydde seg mer, lot jeg henne ligge 10 sek, så 20 sek, 30 sek, 1 min, 5 min osv. Anonymkode: 59791...a38
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 Min sønn var vel 3-4 mnd da vogna begynte å bli grei. Det begynte med at jeg MÅTTE ta han med til en avtale for storebroren. Jeg hadde med bæresele, men siden det var mye greiere at han lå i vogna sa jeg til meg selv at jeg skulle ta han opp i bæresele hvis han ikke var sovnet innen 5 min. Men plutselig så sovna han, i god tid før det hadde gått 5 min (selv om det føltes som en eeevighet). Og så gjorde vi det på akkurat samme måte på vei tilbake. Og etter det har det egentlig gått greit. Nå er han straks 1 år og kan legges ned til soving i stillestående vogn. Han skriker alltid (vil ikke legge seg), men det går over etter maks ett minutt. Og så ligger han og babler til han sovner. Så mitt råd er å ha litt is i magen og fortsett å prøv. Anonymkode: 23857...520 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #17 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har hørt flere si at det hjalp da de byttet fra bagdel til sittedel på vogna. Vi hadde gitt opp innen vi kom dit, og brukt bare bæretøy det første året. Men vi fikk valuta for pengene vogna kostet da baby nr. to kom, hun sov godt i den fra start. Anonymkode: 8575c...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå