AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Her er samboer veldig psykisk ustabil. Har vært tvangsinnlagt før, uten at det har hjulpet. Full av vrangforestillinger og paranoide forestillinger. Om naboer. Om meg. Full av har og bitterhet over all urettferdig behandling og forfølgelse han er utsatt for. Sint på meg fordi jeg ikke tror han. Og fordi han tror jeg har gjort ting jeg ikke har gjort. Han kan starte dagen, eller vekke meg om natta for å komme med de villeste beskyldninger og påstander. Vi har aldri en normal dag. Kan aldri gjøre normale ting. Kan aldri ha normale samtaler. Ikke prate om det som er viktig. Aldri prate om noe hyggelig. Mye psykisk vold. Jeg vil ut. Desperat. Men kan jeg få omsorgen alene? Vil ikke sende den uskyldige ungen til pappa annenhver uke. Hvordan går jeg fram? Anonymkode: 9dbfd...287
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Er det ingen som vet? Anonymkode: 9dbfd...287
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Du burde ta kontakt med familievernkontoret eller helsestasjonen for rådgivning. Anonymkode: 39df7...bf7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde ta kontakt med familievernkontoret eller helsestasjonen for rådgivning. Anonymkode: 39df7...bf7 Jeg tror nok heller ts vil få mer relevant hjelp vedrørende dette spørsmålet ved å kontakte en advokat som arbeider med familierett. Anonymkode: 51228...5af 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror nok heller ts vil få mer relevant hjelp vedrørende dette spørsmålet ved å kontakte en advokat som arbeider med familierett. Anonymkode: 51228...5af Hva koster det? Anonymkode: 9dbfd...287
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Dette blir komplisert dersom dere har delt foreldreansvar og faren ikke frivillig sier fra seg ansvaret. Hvis den andre forelderen ikke ønsker å si fra seg foreldreansvaret så må dere til retten for å få bestemt dette. Her blir retten å ta stilling til om det beste for barnet er felles foreldreansvar, eller om en forelder kan fratas retten til foreldreansvar. Hilsen en som gikk til rettsak selv for noen tiår siden og endte opp med at far fikk 1 uke hver mnd i samvær. Ting har nok endret seg siden den gang, jeg husker de fant meg hos faren min sovende på sofaen fordi han hadde en ny familie og hennes barn fikk soverommet ... Anonymkode: 29dc0...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva koster det? Anonymkode: 9dbfd...287 Timeprisen hos advokater varierer, et raskt googlesøk indikerer at den ofte ligger mellom 1600-3500 kr. Laveste pris hos advokatfullmektig, dyreste hos partnere i advokatfirmaet. For å få en vurdering av din situasjon er det kanskje nok med én time i utgangspunktet, slik at du kan få en oversikt over situasjonen din. Du kan jo kontakte en familierettsadvokat på mail og be om et prisoverslag fir en konsultasjon. Anonymkode: 51228...5af
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Kontakt krisesenteret også tar du det videre derifra! Anonymkode: 4eb9f...4ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå