Gå til innhold

Skjønner ikke hvordan jeg skal få med medisiner på flyreise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar om dagen valtrex for helvetesild, ser de ikke skal være i innsjekket bagasje. I håndbagasjen nå man ha med legeerklæring og emballasjen merket, men jeg trenger kun noen få tabletter, ikke hele pakka.

Hvordan ordner jeg dette? Skal reise innenlands. 

Anonymkode: d6a2c...71e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar med hele pakka👍

Anonymkode: 77141...851

• Liker 9
Skrevet

Jeg har alltid medisiner med i håndbagasje, både i orginal emballasje og i pille-etui. Har aldri blitt stoppet eller fått spørsmål om det, hverken innlands eller utland. 

Har elektronisk resept, så om det skulle bli spørsmål kan jeg alltids vise den for å bevise at det er medisin utskrevet av lege til meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar med pakka om du er usikker.  Jeg har til og med reist med 20 sprøyter, med innhold, i baggasjen. Gikk helt fint. 

Men innenlands ville jeg bare brukt etui. De fanger det ikke opp i sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: 7cf8d...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg om medisiner. 

Anonymkode: a5899...006

AnonymBruker
Skrevet

Har bare med meg esken, den er jo merket med mitt navn.

Anonymkode: 24e5f...962

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar om dagen valtrex for helvetesild, ser de ikke skal være i innsjekket bagasje. I håndbagasjen nå man ha med legeerklæring og emballasjen merket, men jeg trenger kun noen få tabletter, ikke hele pakka.

Tar med et brett eller to. Har aldri opplevd at de spør hva du har av sånne vanlige medisiner. Helt uproblematisk det der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det lønner seg å male pillene til pulver og legge de i en liten zippose. 

Anonymkode: 64426...940

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...