AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Det det ikke skal pakkes i innsjekket bagasje. Og medisiner man har i håndbagasjen skal man ha resept på, men dette er jo reseptfrie medisiner. Anonymkode: e02b6...96c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Jada. Men ha de i orginalembalasje. Anonymkode: 6f207...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Det er kun A- og B-preparater man normalt bør være obs på, om man skal krysse landegrenser. I enkelte land er psykofarmaka, som i Norge er klassifisert som C-preparater, også belagt med restriksjoner. Ibuprofen faller dog ikke inn i noen av disse kategoriene, og jeg er temmelig sikker på at du kan ta tabletter med dette virkestoffet med deg hvor du vil i verden, uten problemer. Anonymkode: 97d59...70a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada. Men ha de i orginalembalasje. Anonymkode: 6f207...1a7 Ok, jeg trenger kun noen, så ta tar jeg med de i orginal esken og tar ut resten? Gjelder det for reseptbelagte medisiner også? Eller MÅ jeg ha med resepten, skrive den ut liksom? Den er jo elektronisk. Anonymkode: e02b6...96c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kun A- og B-preparater man normalt bør være obs på, om man skal krysse landegrenser. I enkelte land er psykofarmaka, som i Norge er klassifisert som C-preparater, også belagt med restriksjoner. Ibuprofen faller dog ikke inn i noen av disse kategoriene, og jeg er temmelig sikker på at du kan ta tabletter med dette virkestoffet med deg hvor du vil i verden, uten problemer. Anonymkode: 97d59...70a Hvordan finner jeg ut hva som er A - og B preparater? Anonymkode: e02b6...96c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, jeg trenger kun noen, så ta tar jeg med de i orginal esken og tar ut resten? Gjelder det for reseptbelagte medisiner også? Eller MÅ jeg ha med resepten, skrive den ut liksom? Den er jo elektronisk. Anonymkode: e02b6...96c På reseptbelagt medisin står det på pakken hvem medisinen gjelder for. https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/reise/rad-og-tips/medisiner-pa-reise/a/A83 «Du må kunne dokumentere at medisinene er dine, så du bør derfor oppbevare medisinene i originalemballasjen med apotekets etikett» «Livsviktige medisiner bør du alltid ha i håndbagasjen når du reiser med fly, i tilfelle annen bagasje blir forsinket eller borte. Medisinene bør oppbevares i originalemballasjen med apotekets etikett, det er dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Legeerklæring eller kopi av papir-resept er også dokumentasjon på at medisinene er dine.» «Skal du til et land innenfor EU/EØS, kan du ta med deg "vanlige medisiner", som f.eks. blodtrykksmedisiner, for inntil ett års forbruk. Reiser du til et land utenom EU/EØS, kan du ta med deg maks. tre måneders forbruk» Anonymkode: 6f207...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På reseptbelagt medisin står det på pakken hvem medisinen gjelder for. https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/reise/rad-og-tips/medisiner-pa-reise/a/A83 «Du må kunne dokumentere at medisinene er dine, så du bør derfor oppbevare medisinene i originalemballasjen med apotekets etikett» «Livsviktige medisiner bør du alltid ha i håndbagasjen når du reiser med fly, i tilfelle annen bagasje blir forsinket eller borte. Medisinene bør oppbevares i originalemballasjen med apotekets etikett, det er dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Legeerklæring eller kopi av papir-resept er også dokumentasjon på at medisinene er dine.» «Skal du til et land innenfor EU/EØS, kan du ta med deg "vanlige medisiner", som f.eks. blodtrykksmedisiner, for inntil ett års forbruk. Reiser du til et land utenom EU/EØS, kan du ta med deg maks. tre måneders forbruk» Anonymkode: 6f207...1a7 Synd jeg har dratt av og kastet navnelappen da🙄 Anonymkode: e02b6...96c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synd jeg har dratt av og kastet navnelappen da🙄 Anonymkode: e02b6...96c Hvorfor gjør du det? Anonymkode: 6f207...1a7 3
Tradegy Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker said: Synd jeg har dratt av og kastet navnelappen da🙄 Anonymkode: e02b6...96c Da går du til apoteket og ber de skrive ut etiketten på nytt. Det ligger jo inne i registeret Endret 2. juli 2021 av Tradegy 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 En sukkersyk kollega av meg pleide å ha med seg sukker i en pose på reise, i tilfelle føling. Han fant ut at det ikke var smart å ha med seg sukker og en sprøyte i bagasjen. Tenk littegrann! Anonymkode: 97d59...70a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor gjør du det? Anonymkode: 6f207...1a7 Vil ikke ha sensitive opplysninger liggende rundt. Har dessverre opplevd besøk som snoker i skuffer og skap. Anonymkode: e02b6...96c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Synd jeg har dratt av og kastet navnelappen da🙄 Anonymkode: e02b6...96c AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil ikke ha sensitive opplysninger liggende rundt. Har dessverre opplevd besøk som snoker i skuffer og skap. Anonymkode: e02b6...96c Sikker på at det egentlig ikke er noe helt annet enn ibux du vil ta med på fly? Og bare trenger tips og råd. Jf. denne tråden, med flere? Anonymkode: c263a...839 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vil ikke ha sensitive opplysninger liggende rundt. Har dessverre opplevd besøk som snoker i skuffer og skap. Anonymkode: e02b6...96c Da må du få med deg en bekreftelse fra lege Anonymkode: 6f207...1a7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sikker på at det egentlig ikke er noe helt annet enn ibux du vil ta med på fly? Og bare trenger tips og råd. Jf. denne tråden, med flere? Anonymkode: c263a...839 Ja nå snakker jeg om reseptbelagte,skal ha med Ibux i tillegg. Anonymkode: e02b6...96c
Unika Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har flydd MYE, smertestillende i original emballasje er aldri noe problem! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 Aldri hatt problemer med sterke (reseptlagte) smertestillende så lenge de er i original forpakning med navnet mitt på. Ibux, naproxen og paracet tenker jeg ikke over engang. Anonymkode: f160c...941
Tradegy Skrevet 2. juli 2021 #17 Skrevet 2. juli 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: En sukkersyk kollega av meg pleide å ha med seg sukker i en pose på reise, i tilfelle føling. Han fant ut at det ikke var smart å ha med seg sukker og en sprøyte i bagasjen. Tenk littegrann! Anonymkode: 97d59...70a 1
Daria Skrevet 2. juli 2021 #18 Skrevet 2. juli 2021 Ibux har jeg som regel 2-3 av liggende i både lommebok, veske og toalettmappe, har aldri hverken tenkt over eller fått spørsmål om det.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har alltid paracet/ibux liggende i veska, uten emballasje, bare selve bretter/deler av brettet. Har aldri blitt stoppet noe sted, innland eller utland. Anonymkode: a8943...a83 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har heller aldri blitt stoppet med Ibux på fly, selv uten emballasjen. Anonymkode: 257ff...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå