Gå til innhold

Hvorfor skal man ikke ta omega-3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en kommentar her inne for litt siden om at man nå ikke bør ta omega-3/tran? Hvorfor ikke? Hva er det nå de har funnet ut er farlig med det?

Anonymkode: d6e5b...2a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting farlig med det. Det er anbefalt å ta vitamin D (som finnes i de fleste omega 3tilskudd og tran).

Det er vel kommet frem at tilskudd av omega 3 ikke forebygger hjertekar-sykdom som man har trodd før, men man skal jo uansett ha omega 3 i anbefalte doser, og det er ikke vist noen ulemper ved å ta tilskudd. Så, ingenting som sier at man ikke bør ta det...

Anonymkode: 6ad98...69f

Skrevet

Kanskje bare enklere å spise makrell i tomat eller røkt øks på skiven og ellers fiskemiddager hver dag. Leste en rapport (og finner self ikke referansen) om at omega tas best opp i kroppen sammen med proteinet fra fiskens muskulatur….

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet man ikke bør ta kapslene, for da kan man ikke kjenne om oljen er harsknet.

Anonymkode: 00921...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At mennesker trenger omega-3 er en markedsføringskampanje fra fiskeribransjen og fiskeoljebransjen. Vi trenger ikke omega-3.

Mennesker BOR PÅ LAND, ikke i havet. Så hvorfor i HELVETE skal det være NØDVENDIG med omega-3 fra fisk?

Forfedrene våre klarte seg fint ved å spise mammuter og andre byttedyr SOM LEVDE PÅ LAND. Og de var mye sunnere og friskere enn vi er i dag.

Anonymkode: fa3b7...b7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At mennesker trenger omega-3 er en markedsføringskampanje fra fiskeribransjen og fiskeoljebransjen. Vi trenger ikke omega-3.

Mennesker BOR PÅ LAND, ikke i havet. Så hvorfor i HELVETE skal det være NØDVENDIG med omega-3 fra fisk?

Forfedrene våre klarte seg fint ved å spise mammuter og andre byttedyr SOM LEVDE PÅ LAND. Og de var mye sunnere og friskere enn vi er i dag.

Mennesker har spist fisk i mange tusen år. Både neandertalerne og Cro-Magnon folket spiste fisk.

• Liker 9
Skrevet

Tran smaker vondt fordi den er harsk, og derved skadelig for kroppen.

Skrevet

Å få næringssstoffer gjennom mat er alltid mye bedre enn å få det gjennom tilskudd.

Unntaket er om man har en påvist mangel, for da trengs det som regel tilskudd for å få opp nivåene fort nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
grease80s skrev (7 minutter siden):

Tran smaker vondt fordi den er harsk, og derved skadelig for kroppen.

?

Anonymkode: 52831...e6d

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

?

Anonymkode: 52831...e6d

Harsk olje skaper betennelsereaksjoner i kroppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

podkast nr 83 av the drive (peter attia) 

Anonymkode: 2e87e...97b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker har spist fisk i mange tusen år. Både neandertalerne og Cro-Magnon folket spiste fisk.

Neandertalere er ikke samme menneskeart som oss. Irrelevant.

Angående cro-magnon:

"Like most early humans, the Cro-Magnons mostly hunted large animals. For example, they killed mammoths, cave bears, horses, and reindeer for food. They hunted with spears, javelins, and spear-throwers. They also ate fruits from plants."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sammenlikning med forfedrene synes jeg er irrelevant. Deres levealder og livsvilkår var vesentlig annerledes enn vår, slik at det ikke kan sammenliknes direkte.

Anonymkode: 8139a...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blør lettere neseblod hvis jeg tar omega-3. Derfor.

Anonymkode: 2adc4...388

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
Lafamiglia skrev (På 2.7.2021 den 21.43):

Å få næringssstoffer gjennom mat er alltid mye bedre enn å få det gjennom tilskudd.

Unntaket er om man har en påvist mangel, for da trengs det som regel tilskudd for å få opp nivåene fort nok.

Ja, slik er det med meg. Jeg må ta D-vitaminer og diverse mineraler + salt, selv om jeg lever mest på fisk og grønnsaker.. må gå og få målt med jevne mellomrom.

Endret av Hvemsomhelst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...