AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Lønna er vel heller ikke så ulik? Anonymkode: 6c1b3...17f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Butikkansatt. Helt klart. Jeg hater livet mitt hver gang jeg er på jobb, men hadde jeg vært sykepleier hadde jeg nok blitt helt utbrent. Anonymkode: aba3e...9b1 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Butikkansatt. Anonymkode: 060b3...a7c Seriøst? Hvorfor? Anonymkode: 6c1b3...17f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Butikkansatt. Helt klart. Jeg hater livet mitt hver gang jeg er på jobb, men hadde jeg vært sykepleier hadde jeg nok blitt helt utbrent. Anonymkode: aba3e...9b1 Jobber du i butikk? Hva hater du med det? Anonymkode: 6c1b3...17f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Kommer an på hvor en jobber som sykepleier. Har jobbet på sykehjem mange år som hjelpepleier, og den jobben er sinnsykt slitsom, tung og travel. Så har du turnusarbeid på toppen av det hele. hadde aldri utdannet med sykepleier for å jobbe på sykehjem. Hadde gjort det hvis jeg tok videreutdanning som helsesøster eller kunne jobbe i bedriftshelsetjenesten etc. men ikke ellers. jeg omskolerte meg og jobber nå i barnehage. Travelt det også, men slipper skiftarbeid og det er en lettere jobb på mange måter mtp helsa Anonymkode: ef402...023 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jobber du i butikk? Hva hater du med det? Anonymkode: 6c1b3...17f Ikke meg som skrev innlegget, men jeg tror kanskje jeg er på samme linje som personen du spør. Jeg jobber litt i butikk, og jeg blir sliten av mange folk. Det er greit med hei, takk og ha det, for å sette det på spissen, altså normal høflighet, men hadde jeg måttet dulle og dille og vise omsorg overfor fremmede, hadde jeg brukt meg opp før arbeidsdagen var over. Jeg blir sliten av å forholde meg til ukjente over lengre tid, og jo mer de krever av meg, jo verre er det. Har alltid sagt at jeg tar det aller meste av jobber før jeg går over i omsorgsyrker. Anonymkode: cc5fd...9e9 1
Enterprises Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 ingen av delene desverre butikk = for dårlig betalt sykepleier = for dårlig system og for mange mellomleder 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 Butikkansatt. Men det hadde jeg også valgt foran lege, eller tannlege. Liker ikke å jobbe så tett på andre mennesker, og kroppslige funksjoner. Anonymkode: 61c55...729 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Sykepleiere tjener mye mer. Gjennomsnittet ligger nærmere 600 000 kr nå. Har du spesialisering så er du lett oppe på 700 000kr. Butikkansatte ligger mye mye lavere. Men som sykepleier har du veldig mye stress. Butikkansatte har mindre stress, men må tåle å bli sett ned på av mange mennesker. Som sykepleier blir du også sett ned på av noen, men langt fra så mange. Begge yrkene er dritt. Det beste er å være rik og helle gjør hva man vil... Anonymkode: d46d7...3c0 1
PetterKanin Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 Butikkansatt. Jeg passer nok svært dårlig i helse- og omsorgssektoren. Hadde jeg ikke måttet ta hensyn til personlige egenskaper så hadde jeg utvilsomt valgt sykepleier.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Seriøst? Hvorfor? Anonymkode: 6c1b3...17f Ja seriøst. Fordi jeg har jobbet på sykehjem, å jeg har venninner som er sykepleiere og som ikke akkurat kan male et rosa bilde av det å være sykepleier. Gidder virkelig ikke stress og underbemanning hele jævla året. Har jobbet flere år i butikk og stortrivdes med det, akkurat sosialt nok, slipper å stelle folk, slipper å være bekymret for medisinering og annet som kan gå galt. Lite kan gå galt i butikk. En og annen surpomp kunde er det jo, men det er null stress. Anonymkode: 060b3...a7c 7
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Nja, det spørs på hvilken avdeling jeg måtte ha jobbet på og hvilken butikk. Vil heller jobbe på Ark enn å være sykepleier på gastro og vil heller være sykepleier på føden eller nevrologisk enn å være på Ark. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #16 Skrevet 2. juli 2021 Sykepleier. Mange flere utviklingsmuligheter som sykepleier. Og nei, lønna er ikke den samme. Anonymkode: f792e...fae 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #17 Skrevet 2. juli 2021 Jeg er sykepleier. Er så lei turnus, underbenanning, ikke få ferie når jeg ønsker, helg og helligdager, travelt hele tiden. Men som butikkansatt vil man oppleve noe av det samme. Gjerne annenhver lørdag VS hver tredje helg som sykepleier. Må jobbe tidlig og sen. Butikkene er jo ofte åpne i ferier også. Det eneste som hadde vært deilig var å slippe pasienter hele tiden. Ikke misforstå, men det er krevende til tider. Det er en påkjenning og man skal yte maks hele tiden, tåle klager fra pasienter, tørke opp kroppsvæsker osv. Det blir man aldri vant til. Skulle jeg jobbet i butikk så måtte deg vært en hyggelig butikk og noe jeg kunne stå inne for å selge. Anonymkode: 0c993...f22 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #18 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lønna er vel heller ikke så ulik? Anonymkode: 6c1b3...17f Lønnen er nok mye mer for en sykepleier enn en butikkansatt. Anonymkode: 76027...b55 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #19 Skrevet 2. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jobber du i butikk? Hva hater du med det? Anonymkode: 6c1b3...17f Alt. Men sykepleier virker mye verre. Mye mer kontakt med folk, og større krav til profesjonalitet. Anonymkode: aba3e...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #20 Skrevet 2. juli 2021 Hadde nok valgt butikkansatt fremfor sykepleier. Rumpevask, turnus og krevende pasienter/pårørende hadde jeg ikke orket. Anonymkode: cf0ee...f3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå