AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Hvordan ser planløsningen på leiligheten din ut? Hvor stor er den? Hva liker du/liker du ikke ved den? Anonymkode: a0e5f...b2b
Drizzt Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Da vi bodde i leilighet, hadde vi 2 soverom 9-10 kvm hvert, en stue 25 kvm, separat kjøkken 12 kvm, bad på ca 8 kvm samt liten gang som koblet alle rom og en liten bod på 2kvm. Positivt: 2 separate soverom av god størrelse (med garderobeløsning) alle rom var kvadratiske og ikke lange og smale som en gang separat kjøkken (pluss for meg, minus for andre) stor nok stue stort nok bad bod inne i tillegg til bod i kjelleren Negativt: gangen var for liten og så å si uten god garderobeløsning balkongen var koblet til 1 av soverommene istedet for stua som jeg foretrekker Men alt i alt funket bra den tiden vi hadde den.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Første etasje: - Entré på 7 kvm med inngang til vaskerom og gjesterom/kontor på 7 kvm, inngang fra vaskerom til garasje 17 kvm. Skyvedør fra entré til trappeoppgang og «barnas avdeling» - Barnas avdeling med tv-stue på 22 kvm og skyvedør ut til hage med platting og inngjerdet hage. Dør via tv-stue til bad på 6 kvm, og to soverom på 8 kvm. - I andre etasje åpen stue/kjøkken-løsning på 45 kvm med utgang til stor terrasse med foldedører så stueveggen kan «åpnes» helt på kortsiden. Liten bod på 5 kvm til oppbevaring av kjøkkensaker, fryseboks, vinskap og andre ting vi ikke vil ha fremme. Lite gjestetoalett på 1,5 kvm. - Inngang til master suite, først garderobeløsning på 8 kvm som har inngang til soverom og bad på 10 kvm hver. Ettersom huset er designet av meg, er jeg svært fornøyd med det meste. Imidlertid skulle jeg gjerne hatt kjøkken/stue på bakkenivå så jeg hadde bedre oversikt over ungene i hagen, men da ville det blitt veldig lite utsikt og sol på grunn av nærliggende bygg. Anonymkode: 065d8...f32
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Drizzt skrev (10 timer siden): Da vi bodde i leilighet, hadde vi 2 soverom 9-10 kvm hvert, en stue 25 kvm, separat kjøkken 12 kvm, bad på ca 8 kvm samt liten gang som koblet alle rom og en liten bod på 2kvm. Positivt: 2 separate soverom av god størrelse (med garderobeløsning) alle rom var kvadratiske og ikke lange og smale som en gang separat kjøkken (pluss for meg, minus for andre) stor nok stue stort nok bad bod inne i tillegg til bod i kjelleren Negativt: gangen var for liten og så å si uten god garderobeløsning balkongen var koblet til 1 av soverommene istedet for stua som jeg foretrekker Men alt i alt funket bra den tiden vi hadde den. hvordan løste dere det? jeg skal flytte inn i leilighet der gangen er veldig liten og synes det var veldig negativt, men alt annet var så perfekt for meg at jeg måtte bare gå for det likevel. ble det veldig ugreit? Anonymkode: a0e5f...b2b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Vi bor i leilighet på 65 kvm med to soverom. Har litt spesiell planløsning. Det er en gang, men den er helt åpen, så når du kommer inn i leiligheten ser du rett på alle rommene. Kjøkkenet var egentlig et eget rom, men veggen er revet, så nå er den på en måte i hjørnet av stua. Badet er utvidet og har tatt litt av gangen, ganske smart løsning. Fordelen er at leiligheten virker mye større enn 65 kvm. Vi har både stor stue og et stort soverom, og fremdeles ok str på både kjøkken og bad. Ulempen er at det ikke er så lett å trekke seg tilbake, da alle rommene går ut mot stua som er et stort åpent rom. Syns det er en fin leilighet for to voksne, men jeg vet ikke helt om jeg vil ha barn her. Hadde vært ok å kunne trekke seg litt mer tilbake. Anonymkode: 925d2...116
Drizzt Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvordan løste dere det? jeg skal flytte inn i leilighet der gangen er veldig liten og synes det var veldig negativt, men alt annet var så perfekt for meg at jeg måtte bare gå for det likevel. ble det veldig ugreit? Anonymkode: a0e5f...b2b Vi løste det ved at vi brukte boden som garderobe ved å montere stang på den ene siden. Døra til boden var rett ved inngangsdøra, så det var så praktisk som man kunne få det til. Ja, det er veldig negativt med liten gang uten plass til å henge jakker eller sette sko. Men jeg synes det er vanlig å nedprioritere gangen og bruke kvm på de andre rommene. Man er tross alt ikke så mye i gangen i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Den eneste leiligheten jeg har bodd i var slik (50 kvm): Stor entre med skyvedørsgarderobe, plass til alt av jakker og turting og sko. Rett frem var et lite bad som fungerte greit, dusj i hjørnet og plass til vaskemaskin og tørketrommel. Til venstre fra gangen var stua og kjøkkenet i L-fasong. Vinduer lang hele den ene siden. Og til slutt et separat soverom som delte vegg med kjøkken og stue. Det fungerte fint for to personer, og det er nok en ganske ideell måte å løse det på. Kunne ha bodd slik igjen om jeg måtte, men nå har jeg enebolig og trives bedre med mer plass. Anonymkode: 854f9...c64
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Her er planløsning på vår første leilighet. Det funket veldig bra når vi var bare to som bodde der. Var så deilig med stort «alt i ett rom» - kjøkken/spisestue/stue sone, vi kunne ha masse gjester på besøk uten at det føltes trangt. Vi kunne havnet stort spisebord med 6 stoler til, noe som må være luksus i treroms. Vi hadde også plass til to faste kontorplasser i stua, som var kjekt da vi hadde mye hjemmekontor allerede da, over ti år siden. Men, når vi ble tre da.. Foreldresoveromet var knapt stort nok til å få plass til sprinkelseng. Gjesterom er rett og slett for lite som barnerom, og veldig rar utformet. Bod er for trang på grunn av døra som går inn. Bad rett ved største soverommet gjorde at jeg ikke kunne vaske eller gå på do etter at ungen ha lagt seg. Nå, mange år etter at vi solgte og flyttet, angrer jeg egentlig litt. Nå vet jeg nøyaktig hva som kunne forbedres der og da, sånn at vi kunne fortsette å bo der noen år til. Anonymkode: 68b9c...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå