Gå til innhold

Hvor mye smerter hadde du i magen de første ukene av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart fullført 7. uke, og har veldig mye smerter i magen. På skala fra 1 til 10 vil jeg si det ligger på 3-4. Det er irriterende, men jeg vrir meg ikke i smerter.

Jeg har heller ikke mye kvalme, så er litt urolig for at det er noe som ikke stemmer.

Smertene var som menssmerter i begynnelsen, men har blitt mer stikkende etterhvert. Og de varer lenge. Det er ikke korte stikk, men varer gjerne flere timer før det er litt bedre en kort time, også kommer det tilbake noen timer.

Hvor mye smerter hadde du i begynnelsen? Og hvordan kjentes de ut?

Anonymkode: 11233...5d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg hadde kraftige menssmerter i starten av alle mine tre svangerskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, men hadde ikke andre symptomer heller bortsett fra at jeg var ekstra sulten. 

Anonymkode: 1a9c1...1c6

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vonde menssmerter av og på de første ukene. Jeg har veldig sjeldent menssmerter, og når jeg først har det så er det hva mange vil regner som murringer, så det kan være jeg opplevde det som mye vondere enn andre ville gjort. Noen ganger korte stikk, andre ganger over lengre tid. Ingen blødninger - jeg har ikke blødd så mye som en dråpe gjennom hele svangerskapet. Dette ga seg i løpet av uke 8. Jordmor fortalte at det ikke var noe å bekymre seg over så lenge det ikke var blod involvert. 😊

Anonymkode: c7dcc...5fc

Skrevet

Hadde ingen smerter jeg, merket egentlig ikke noe til at jeg var gravid for å være helt ærlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen smerter i magen før et par dager før fødsel. 

Anonymkode: 6249f...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos lege? Jeg trodde kraftige smerter kunne være tegn på graviditet utenfor livmoren men da er det vel kraftigere enn du beskriver + blødning i tillegg så det høres jo ikke ut som det er noe slikt galt med deg :) Jeg har litt smerter og har hatt det i 1-2 uker (er 6+3) men det er langt svakere enn menssmerter, mer som litt murring og stikk i blant. Har tenkt at det er normalt iallfall, lest meg frem til at livmor og ting rundt strekker seg og vokser osv som kan gi litt smerter. 

Anonymkode: 510e0...3e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært hos lege? Jeg trodde kraftige smerter kunne være tegn på graviditet utenfor livmoren men da er det vel kraftigere enn du beskriver + blødning i tillegg så det høres jo ikke ut som det er noe slikt galt med deg :) Jeg har litt smerter og har hatt det i 1-2 uker (er 6+3) men det er langt svakere enn menssmerter, mer som litt murring og stikk i blant. Har tenkt at det er normalt iallfall, lest meg frem til at livmor og ting rundt strekker seg og vokser osv som kan gi litt smerter. 

Anonymkode: 510e0...3e0

Nei det er ikke intenst smerte. Jeg har lest litt om graviditet utenfor livmoren, og foreløpig tror jeg ikke det er det som forårsaker smertene. Det er heller ikke ensidig smerter jeg har☺️

Har ikke vært hos lege med det, vet ikke om det er så mye de får gjort. Liker ikke så godt legen min, så synes det er skummelt å komme med sånne småting😅

Krysser fingrene for at det er livmor som strekker seg🤞🏻

Anonymkode: 11233...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...