AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Vi skal kjøre fra Bergen til Oslo med barn på 6 og 8 år i slutten av juli, og hadde opprinnelig bestilt tre netter på Pers hotell på Gol. Nå har vi fått vite at de er forsinket med renovasjon av Tropicana badeland, utedelen vil derfor være stengt i hele sommer. Inne-bassengene blir åpnet i tide til at vi skal være der. Vi har aldri vært der før, og lurer på om vi nå skal droppe den siste natten- innedelen er vel ikke så stor at det er nødvendig med to hele dager der? Jeg har også lest litt varierende anmeldelser av Tropicana, men vi ønsket likevel å dra dit, mye pga ute-bassengene. Nå som utebassengene er stengt lurer vi på om vi heller skal overnatte to netter på Vestlia resort på Geilo- det er jo et mye finere anlegg enn Pers. Er dog usikker på om badeanlegget der er like gøy for en på 6 og en på 8, som inne-anlegget på Pers? Er det noen som har vært begge steder og kan fortelle litt? Anonymkode: c4810...f80
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Det er et utendørs badeanlegg på Gol feriesenter-Hallingstampen. Kanskje det kan være noe? Anonymkode: e3197...3a1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et utendørs badeanlegg på Gol feriesenter-Hallingstampen. Kanskje det kan være noe? Anonymkode: e3197...3a1 Takk for svar 😊 Jeg så på det nå, og det så mest ut som et litt stort utebasseng- uten diverse vannsklier etc, som de har på uteanlegget hos Pers (som nå er stengt). Er det noen andre som har vært både på Pers på Gol og på Vestlia på Geilo, som kan si noe om hvilket av inne-anleggene som er finest? ts Anonymkode: c4810...f80
Anciol Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Vestlia har en stor vannsklie ! Mine tenåringer liker å være der, det er fontener i bassenget
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Vestlia , men det er også fordi det er mer på halvveien, Bergen - Gol er 5 timer , mens Bergen - Geilo er 4 timer 😁 Geilo har mye annet kjekt også 😍 eller så kan jeg anbefale Hallingdal , der er klatreparken også. 😁 Anonymkode: 927f3...3c4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Takk for flere svar, jeg setter stor pris på det 😊 Ja, jeg ser at det er en vannsklie på Vestlia, og selve hotellet ser jo mye flottere ut. Men virker som at inneanlegget på Pers er større, med flere sklier etc. Vi er innom to andre mindre badeland på ferien også, så jeg lurer på om Vestlia blir veldig likt de andre to badelandene vi er innom (Skien fritidspark og Sørlandsbadet), mens Pers kanskje er litt større/mer spennende? Anonymkode: c4810...f80 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Tropicana er stengt. Anonymkode: fe3fc...f6c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 Tropicana er gammelt og slitt, Vestlia er nytt og fint. Vi har hytte på Geilo, kjørte gjerne før til Tropicana med ungene, men det er faktisk 8år siden sist, da var det ekkelt der. Og er ikke gjort noe mer siden da. Vestlia er vi veldig fornøyd med 🤩 Men dog 10 min fra hytten 😅 Anonymkode: dcc51...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tropicana er stengt. Anonymkode: fe3fc...f6c Innedelen åpner 9. juli, og vi skal dit i slutten av juli. Vi har fått bekreftet at innedelen kommer til å være åpen mens vi er der, mens utebassengene kommer til å være stengt hele sommeren. ts Anonymkode: c4810...f80
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tropicana er gammelt og slitt, Vestlia er nytt og fint. Vi har hytte på Geilo, kjørte gjerne før til Tropicana med ungene, men det er faktisk 8år siden sist, da var det ekkelt der. Og er ikke gjort noe mer siden da. Vestlia er vi veldig fornøyd med 🤩 Men dog 10 min fra hytten 😅 Anonymkode: dcc51...6f9 Tropicana har vært stengt siden april pga renovering, så jeg vil tro at det antakelig er bedre der når de gjenåpner i juli. Det jeg egentlig lurte mest på, er hvor mange sklier/hvor mye forskjellig det er man kan gjøre inne på Tropicana ift på Vestlia, etter hva jeg forstår er det kun én vannsklie på Vestlia. ts Anonymkode: c4810...f80 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Ville valgt Vestlia. Tropicana er ikke imponerende. Er det ikke taket de oppgraderer? Anonymkode: 02c57...67b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tropicana er stengt. Anonymkode: fe3fc...f6c 🤯🤯er det mulig å være så dum🤯🤯😳 Har du i det hele tatt lest hva du svarte på 🤣😂🤣😂🤣😂😱 Anonymkode: df9c9...d84 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Vestlia er ikke et badeanlegg for barn, sånn egentlig, de har en stor sklie og et basseng, men det er vel det, såvidt jeg husker. Men de har en veldig fin spa-avdeling for voksne.. Anonymkode: 0b1f9...c85
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Pers hotell er blodharry. Anonymkode: b82d1...e19
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Tropicana hadde i alle fall en stor sklie inne med discolys og en mindre sklie som passer for barn under 15. ellers har de bølgebasseng og sklier for helst små barn. Pluss en sånn sirkel med strøm. Mye mer en vestlia, selv om dette kanskje har høyere standard. Litt som vannkanten, bare at de har bølger i tillegg. De fleste store skliene er dog utendørs. Inne er det kiosk med enkel servering og mange sitteplasser. Men nå er det vel 5 år siden jeg var der sist, så det kan ha skjedd endringer. Anonymkode: 6fd41...971
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Takk for enda flere svar 😊 Nå har vi endt med å avbestille Pers, og isteden ta to netter på Vestlia. Fikk inntrykk av tidligere i tråden her, at Vestlia også var ganske fint for barn på 6 og 8 år. Men etter å ha lest de siste innleggene fikk jeg litt kalde føtter igjen- nå høres det jo ut som om Vestlia vil bli temmelig kjedelig for en hel dag..! Hadde antakelig holdt med én natt der, da, og så bare vært litt i badet på ettermiddagen/kvelden vi kom fra Bergen. Høres ikke ut som det er nok til å fylle en hel dag med der (eller i Geilo om sommeren, for den saks skyld…) ts Anonymkode: c4810...f80
Gekko Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 Jeg bor like ved Geilo og ville klart valgt Vestlia fremfor Pers. Tropicana (inne) er greit nok, men gammelt og slitent. En halv dag der har vært nok for mine barn. Vestlia har et mindre badeanlegg, men morsom sklie og fontener. De ligger rett ved Geilo Sommerpark med lekeplass for barn, høydepark og zip-line. De har også en fin sykkelpark og man kan ta stolheisen opp på fjellet. Vestlia har også bowling og innendørs lekeland (litt usikker på om sistnevnte er åpent nå under korona). Jeg lager lett en ukes program for en familie på Geilo om sommeren. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Gekko skrev (1 minutt siden): Jeg bor like ved Geilo og ville klart valgt Vestlia fremfor Pers. Tropicana (inne) er greit nok, men gammelt og slitent. En halv dag der har vært nok for mine barn. Vestlia har et mindre badeanlegg, men morsom sklie og fontener. De ligger rett ved Geilo Sommerpark med lekeplass for barn, høydepark og zip-line. De har også en fin sykkelpark og man kan ta stolheisen opp på fjellet. Vestlia har også bowling og innendørs lekeland (litt usikker på om sistnevnte er åpent nå under korona). Jeg lager lett en ukes program for en familie på Geilo om sommeren. 😊 Takk for svar 🙂 Ja, jeg så at det var litt annet forskjellig moro også rett i nærheten av Vestlia, så vi skal nok få en fin dag der uansett 😃 ts Anonymkode: c4810...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå