AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Inspirert av en annen tråd, så ser jeg at en ting som noen tenner på, er fisefine damer som vil ha seg med en arbeiderklasse-mann fordi ektemannen er rik og tykk osv. Dere andre, i hvilken «klasse» er dere (ev. yrke), og hvem tenner dere mest på? Er det med et yrke i fantasien deres innimellom? Kan snakke for meg selv, middelklasse, og synes det er sexy med arbeiderklasse-menn 😄 Ser at de titter litt ekstra på meg når jeg kommer ut av bilen i skjørt, bluse og høye hæler, og lurer på hva de tenker på 😈 Synes det er noe sexy med kjekke og muskuløse håndverkere. 😁 Anonymkode: f6a4f...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Hva med begge deler? Jeg legger terrasse selv og gjør mye håndverk og hagearbeid selv (ikke el og rør), men samtidig trader jeg aksjer 😛 Anonymkode: cc590...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva med begge deler? Jeg legger terrasse selv og gjør mye håndverk og hagearbeid selv (ikke el og rør), men samtidig trader jeg aksjer 😛 Anonymkode: cc590...1d2 Joda, menn som går i dress til vanlig gjør kanskje litt snekkerarbeid i helgen, men det er gjerne forskjell i atferd og hva som er kutyme uansett 😊 Og det er også forskjell på en som har kroppsarbeid gjennom hele uken, og en som sitter på kontor Anonymkode: f6a4f...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Joda, menn som går i dress til vanlig gjør kanskje litt snekkerarbeid i helgen, men det er gjerne forskjell i atferd og hva som er kutyme uansett 😊 Og det er også forskjell på en som har kroppsarbeid gjennom hele uken, og en som sitter på kontor Anonymkode: f6a4f...ed9 Nei det er absolutt ikke noe forskjell på oppførsel, haha. Det kommer an på personen, ikke yrket. Finnes mange med høyere stillinger som er ganske så "mandig" 😛 Anonymkode: cc590...1d2 3
Snillmann her.. Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Yrket er ikke så viktig men jeg kan tenne på at det er forskjell i klasse. En Dominant sjefsdame eller en underdanig husmor eller vaskedame. Ikke omvendt, det blir rart. Sorry men dette har med gammeldagse medfødte instinkter å gjøre. Men forskjell er spennende. Er det ei som har samme yrke som meg så blir det nesten turnoff.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Overklasse, både historisk men har faktisk tittel (ikke norsk, her er jo titler borte) og omgås for det meste daglie ledere, advokater, leger også videre. En mann i dress kan være veldig stilig, og en kvinne i en enkel elegant kjole med perlkjede er også veldig flott. Men personlig liker jeg the girl next door looken, og synes min samboer kanskje er på sitt aller mest sexy når hun kommer ned til frokost på morgenen, uten å ha gredd seg, i en litt for stor genser eller t-skjorte, før hun går i dusjen. Har alltid likt street wear, selv om jeg ikke liker alt der. Men sporty, avslappet stil synes jeg er mer sexy enn stivpyntet. Og ikke for preppy. I min slekt er det fortsatt fyfy å gifte seg under sin stand, og kanskje derfor forbuden frukt er sexy. Anonymkode: 3c4be...bdd 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Ser man så store forskjeller i Norge egentlig? Spørs kanskje hvor man bor, men her jeg er fra så merker man ikke så stor forskjell på folk med høy utdannelse og klasse som dere sier, og arbeiderklasse/lav/ingen utdannelse. Folk oppfører seg liksom bare som folk på fritiden. Enkelte beskrivelser her hørtes i mine ører litt kunstige ut, eller hvertfall fremmed for meg da. Kanskje bare jeg som ikke ser slike ting her jeg bor. Kan det være at man innbiller seg mer sat det er slik, mer enn det faktisk er slik? Tenker på f eks på den litt vèl spesifikke beskrivelsen om å gå ut av en bil i bluse og skjørt og høye hæler og liksom føle at man blir sett på, og og ha spesifikke tanker om hvem som ser på en og hvorfor de ser på en... Anonymkode: eaa08...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser man så store forskjeller i Norge egentlig? Spørs kanskje hvor man bor, men her jeg er fra så merker man ikke så stor forskjell på folk med høy utdannelse og klasse som dere sier, og arbeiderklasse/lav/ingen utdannelse. Folk oppfører seg liksom bare som folk på fritiden. Enkelte beskrivelser her hørtes i mine ører litt kunstige ut, eller hvertfall fremmed for meg da. Kanskje bare jeg som ikke ser slike ting her jeg bor. Kan det være at man innbiller seg mer sat det er slik, mer enn det faktisk er slik? Tenker på f eks på den litt vèl spesifikke beskrivelsen om å gå ut av en bil i bluse og skjørt og høye hæler og liksom føle at man blir sett på, og og ha spesifikke tanker om hvem som ser på en og hvorfor de ser på en... Anonymkode: eaa08...bfe Ja, kan sikkert føle at det er slik, kanskje det ikke stemmer, mye er jo fantasier Men samtidig ser man det jo gjerne litt på bilmerket og type klær, selv om vi heldigvis ikke har så store forskjeller i Norge. Jeg synes i alle fall menn som jobber med det samme som meg er ganske kjedelig, og at menn som jobber med hendene er mer spennende 😊 Anonymkode: f6a4f...ed9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser man så store forskjeller i Norge egentlig? Spørs kanskje hvor man bor, men her jeg er fra så merker man ikke så stor forskjell på folk med høy utdannelse og klasse som dere sier, og arbeiderklasse/lav/ingen utdannelse. Folk oppfører seg liksom bare som folk på fritiden. Enkelte beskrivelser her hørtes i mine ører litt kunstige ut, eller hvertfall fremmed for meg da. Kanskje bare jeg som ikke ser slike ting her jeg bor. Kan det være at man innbiller seg mer sat det er slik, mer enn det faktisk er slik? Tenker på f eks på den litt vèl spesifikke beskrivelsen om å gå ut av en bil i bluse og skjørt og høye hæler og liksom føle at man blir sett på, og og ha spesifikke tanker om hvem som ser på en og hvorfor de ser på en... Anonymkode: eaa08...bfe Det er ganske betydelige forskjeller i Norge, men det kan hende du bor et sted hvor mange er like. Jeg kjenner for eksempel veldig få som bor i leilighet, de få jeg kjenner som bor i leilighet har minst 140 kvadratmeter, men også 340 kvadratmeter på Frogner. Ellers er det villaer og store tomter for det aller meste. Jeg kjenner ingen på Romsås, Stovner, Holmlia. Kjenner ingen som jobber i butikk, kjenner ikke håndverkere utover de som har jobbet på mitt hus. Og vi omgås ikke privat, eller etter at arbeidet er utført. Har venner som bor på gods og slott. Familie også. Jeg er enig i at Norge ikke er så klasseinndelt, Spania, Frankrike, Tyskland og England særlig bryr seg mye mer om klasse, men forskjeller er det i Norge også. Anonymkode: 3c4be...bdd
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Tenner mer på en skitten arbeider enn en mann i lakksko. Handy er og positivt! Men til syvende og sist er det innsiden som teller. Men han kan ikke være for feminin. En glatt pappagutt er ikke noe for meg.. Og det er flere av dem som bærer dress og finsko enn refleksvest på jobb. Anonymkode: 12d84...315 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenner mer på en skitten arbeider enn en mann i lakksko. Handy er og positivt! Men til syvende og sist er det innsiden som teller. Men han kan ikke være for feminin. En glatt pappagutt er ikke noe for meg.. Og det er flere av dem som bærer dress og finsko enn refleksvest på jobb. Anonymkode: 12d84...315 Er forøvrig veldig høyt utdannet og har høy lønn/bra jobb. K28 Anonymkode: 12d84...315
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #12 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ganske betydelige forskjeller i Norge, men det kan hende du bor et sted hvor mange er like. Jeg kjenner for eksempel veldig få som bor i leilighet, de få jeg kjenner som bor i leilighet har minst 140 kvadratmeter, men også 340 kvadratmeter på Frogner. Ellers er det villaer og store tomter for det aller meste. Jeg kjenner ingen på Romsås, Stovner, Holmlia. Kjenner ingen som jobber i butikk, kjenner ikke håndverkere utover de som har jobbet på mitt hus. Og vi omgås ikke privat, eller etter at arbeidet er utført. Har venner som bor på gods og slott. Familie også. Jeg er enig i at Norge ikke er så klasseinndelt, Spania, Frankrike, Tyskland og England særlig bryr seg mye mer om klasse, men forskjeller er det i Norge også. Anonymkode: 3c4be...bdd Oslo er vel den eneste egentlig klassedelte byen i Norge. Anonymkode: 14f33...173
Gjest Alterego666 Skrevet 3. juli 2021 #13 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oslo er vel den eneste egentlig klassedelte byen i Norge. Anonymkode: 14f33...173 Å, nei! Både Bergen og Trondheim har små bydeler hvor innbyggerne snakker riksmål. Og opp langs kysten var det væreier-familier som var styrtrike og dette skaper klasseskiller den dag i dag.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #14 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Oslo er vel den eneste egentlig klassedelte byen i Norge. Anonymkode: 14f33...173 Du, det er forskjell på hvilken går du er fra på bygdene også. Etternavnet ditt forteller mye om din bakgrunn slektsmessig for de som vet forskjellene. Anonymkode: 3c4be...bdd 1
Gjest Alterego666 Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du, det er forskjell på hvilken går du er fra på bygdene også. Etternavnet ditt forteller mye om din bakgrunn slektsmessig for de som vet forskjellene. Anonymkode: 3c4be...bdd Jeg tenker også på skogbygdene i innlandet hvor enkelte storbønder hadde gårder på størrelse med Vestfold, og hvor alle som bodde på deres grunn direkte eller indirekte var avhengige av disse få storbøndene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå