Gå til innhold

Koronavaksine og forstyrret menssyklus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke det jeg leser og hører om dette. Jeg fikk en del sporblødninger etter andre dose med Pfeizer, og har også hatt ekstremt ømme bryster etterpå.

Andre som har opplevd noe sånt etter vaksinen?

Anonymkode: e8482...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd noe etter jeg tok vaksinen. Har forøvrig lest t eventuelle menstruasjonsforstyrrelser bare er midlertidige bivirkninger

Anonymkode: d1845...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første dose i går, var også på dag 2. av mensen. Stoppet å blø på kvelden i går, og blør fremdeles ikke i dag. Blør vanligvis mye på dag 2. Lurer på når kroppen bestemmer seg for å fortsette menstruasjonen jeg :P 

Anonymkode: 0c88c...978

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at de uregelmessige blødningene jeg fikk klassa til noe, og tross p-piller er jeg nå gravid. Ca 5 uker etter siste dose. 

Og nei, jeg har ikke glemt noen piller, og heller ikke vært dårlig som har minsket effekten av de. I flere år har jeg brukt p-piller, og nå blir jeg gravid? Mulig en vill konspirasjonsteori, men jeg ser veldig få andre forklaringer. Annet enn den vanlige "noen ganger failer det bare". I don't buy it. 

Anonymkode: e47b9...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oij jeg har faktisk ikke hatt mensen på 8 uker. Kan det være pga vaksine? Pleier å gå 5 uker imellom. Kan ikke være gravid. 

Anonymkode: 77d60...dcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det en vanlig bivirkning på alt fra stress til tapt/økt vekt til forkjølelse til reise osv osv? 

Anonymkode: ea6fa...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mistenker at de uregelmessige blødningene jeg fikk klassa til noe, og tross p-piller er jeg nå gravid. Ca 5 uker etter siste dose. 

Og nei, jeg har ikke glemt noen piller, og heller ikke vært dårlig som har minsket effekten av de. I flere år har jeg brukt p-piller, og nå blir jeg gravid? Mulig en vill konspirasjonsteori, men jeg ser veldig få andre forklaringer. Annet enn den vanlige "noen ganger failer det bare". I don't buy it. 

Anonymkode: e47b9...fdd

Så en vaksine gjorde deg gravid?  Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen blødningsforstyrrelse, alt var helt normalt.

Det er ikke sånn at alt som skjer samtidig som vaksinen skjer pga. vaksinen. De kvinnene som vaksineres nå er kanskje i eller nærmer seg overgangsalderen. Det er ikke uvanlig å få litt blødningsforstyrrelser da. Noen får det av stress, sykdom eller andre grunner. Og noen har kanskje fått det pga. vaksine, men om det er sånn vet vi faktisk ikke ennå.

Anonymkode: 41ea4...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (32 minutter siden):

Så en vaksine gjorde deg gravid?  Ok

Really?😂 Var det det jeg skrev? 🤷‍♀️ Er du dum, eller bare later du som? 

Nei, mannen gjorde meg gravid, ved frivillig sex. Men jeg fikk blødningsforstyrrelser etter vaksina, som var unormale, og tross p-pilla er jeg gravid. Burde ikke være fryktelig vanskelig å forstå hva jeg mente. 

Anonymkode: e47b9...fdd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke det en vanlig bivirkning på alt fra stress til tapt/økt vekt til forkjølelse til reise osv osv? 

Anonymkode: ea6fa...080

Nei? 

Anonymkode: 6c1af...67b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (5 timer siden):

Det er midlertidig, slapp av.  

Det kan man vel strengt tatt ikke vite da ingen har gått lenge nok etter vaksinen til å kunne si at det er midlertidig

Anonymkode: dd23f...e9f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan man vel strengt tatt ikke vite da ingen har gått lenge nok etter vaksinen til å kunne si at det er midlertidig

Anonymkode: dd23f...e9f

De begynte å sette vaksinene i desember i fjor i noen land. I følge noen som gjorde en nettundersøkelse av kvinner som hadde opplevd det har det vart i 1 syklus i de fleste tilfeller, men ikke mer enn 2. https://www.theguardian.com/society/2021/jun/04/any-menstrual-changes-covid-jab-would-be-short-lived-experts

Foreløpig har det ikke skjedd oftere enn at det kan være tilfeldigheter, selv om det sikkert ikke føles slik for de som opplever det.

Man kan melde fra om bivirkninger her: https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dose en for en uke siden.  Etter noen dager så fikk jeg litt blødninger og kjempe vondt i magen. 

Går på minipiller som gjør at jeg ikke får mensen, er noen år siden sist jeg fikk mensen ( da hadde jeg slurva med pillene og glemt å ta dem.) 

Synes den type bivikninger av vaksinen er ganske skummelt, viste ikke at den fucka so mye med kroppen.   Vurderer å ikke ta dose to...  Hva mer kan liksom den vaksinen gjøre med kroppen min?!  =(

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstatisk skrev (På 4.7.2021 den 6.27):

Jeg fikk dose en for en uke siden.  Etter noen dager så fikk jeg litt blødninger og kjempe vondt i magen. 

Går på minipiller som gjør at jeg ikke får mensen, er noen år siden sist jeg fikk mensen ( da hadde jeg slurva med pillene og glemt å ta dem.) 

Synes den type bivikninger av vaksinen er ganske skummelt, viste ikke at den fucka so mye med kroppen.   Vurderer å ikke ta dose to...  Hva mer kan liksom den vaksinen gjøre med kroppen min?!  =(

Jeg fikk en blødning 2 dager etter 1. vaksinedose. Hadde en kort menstruasjon, så fikk jeg en ny blødning i går. Litt over en uke til neste mens. 

Jeg å er nå i tvil om jeg skal ta dose 2. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min første mens etter første dose kom på fredag, den har vært helt sinnsyk kraftig. Blødde mer enn jeg vanligvis gjør i løpet av hele menstruasjonen på bare ett døgn. Blør fortsett veldig mye og vanligvis ville jeg nærmest vært ferdig nå 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og tatt første dose og her kom mensen på klokka som vanlig så ingen problem her. Hadde menssmerter lenger enn vanlig men det har jeg av og til, eggløsningssmertene som drar ut inntil menssmertene tar over liksom så det er ikke noe jeg tror kom av vaksinen.

Endret av FrøkenMånestråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cer3s skrev (På 5.7.2021 den 12.07):

Min første mens etter første dose kom på fredag, den har vært helt sinnsyk kraftig. Blødde mer enn jeg vanligvis gjør i løpet av hele menstruasjonen på bare ett døgn. Blør fortsett veldig mye og vanligvis ville jeg nærmest vært ferdig nå 

Samme her. Så mye at jeg skrev det ned, bruker menskopp så har full kontroll på det. Etter en uke sluttet jeg å blø, en dag uten, og så fikk jeg en enda kraftigere mens igjen! Helt vanvittig, jeg var helt slått ut. 
Har neste vaksinedose neste uke, blir spennende å se om det samme skjer igjen. 
 

Og ja, jeg har meldt det inn på nett! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...