Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bytte forsikringsselskap pga bytte av fagforening. Søkte om gruppelivsforsikring, noe jeg hadde i mitt forrige selskap. Har nå fått svar på søknaden: ja til livsforsikring men avslag for uføreforsikring. Fikk helt sjokk. Anså meg selv som frisk og normal. Noen som vet hva man skal gjøre med avslaget? Hvordan klager man? Trenger gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utbrenthet, i følge legejournalen. (mine ord er vel egentlig utslitt, etter 2 tette svangerskap). Sykemeldt i 2 mnd. Dette er 5 år siden.

Gjest Gjesteline
Skrevet

Har forsikringsselskapet rett til innsyn i legejournalen din?? :overrasket:

Skrevet

Ja når du søker om livs- og uføreforsikring må du få en legeattest (eller hva man kaller det). Denne attesten skriver legen ut og forsikringsselskapet får den tilsendt.Ingen med tilsvarende erfaring?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Da bør du bytte selskap, siden dette er en veldig svak grunn.

Skrevet

Årsaken til at jeg ønsker dette selskapet er at jeg her gjennom min fagforening får gruppelivsforsikring, dvs at jeg da får forsikringen til en spesielt gunstig pris. Det vil være dyrere for meg å velge et annet selskap. Derfor ønsker jeg dette forsikringsselskapet (Gjensidige).

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Iom at du kan ha hatt uflaks med saksbehandler kan du jo prøve igjen, men dersom det ikke går ville jeg byttet. Det er ikke så mye vits i få rabatt dersom du ikke får forsikring der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...