Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... eller i andre sosiale medier? Er det bare jeg som synes det er litt merkelig at de ikke annonserer forlovelse i sosiale medier når de for øvrig har status "i et forhold" osv., ikke er redd for oppmerksomhet og sånn? Jeg tenker at det i slike tilfeller handler om at man er usikker på om man faktisk blir gift, og derfor ikke vil rope så høyt om det. Tanker? 

Anonymkode: 645b1...7e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Hadde ikke falt meg inn å annonsere det noe sted. Men nå står jeg ikke med noen form for sivilstatus på Facebook eller andre steder heller. Tror ikke mine perifere bekjente vet min sivilstatus som samboer. 

Anonymkode: 25de3...e20

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Folk vil vel være i fred. De nærmeste vet jo om det. 

Anonymkode: 1570a...ba3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert klart å forlove meg, gifte meg og fått barn uten at det hadde havnet i sosiale medier... folk er forskjellige. 

Anonymkode: 0fcb9...1a1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg annonserer absolutt ingenting på Facebook lenger. 

Anonymkode: 87984...8a4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble forlovet i 2013, da 22 år gammel. Vi hadde da sivilsatus som forlovet, fikk gratulasjoner og det hele.  Når jeg tenker tilbake på det, synes jeg hele greia er klein og skulle ønske vi ikke hadde kringkastet forlovelsen sånn. 

Nå er vi gift, og har sivilstatus som gift. Det er helt greit, synes jeg. Men forlovelsen kunne vi holdt borte fra Facebook ☺️

Anonymkode: 3daa3...9a9

• Liker 7
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker said:

... eller i andre sosiale medier? Er det bare jeg som synes det er litt merkelig at de ikke annonserer forlovelse i sosiale medier når de for øvrig har status "i et forhold" osv., ikke er redd for oppmerksomhet og sånn? Jeg tenker at det i slike tilfeller handler om at man er usikker på om man faktisk blir gift, og derfor ikke vil rope så høyt om det. Tanker? 

Eller bare at man ikke trenger å annonsere ting på sosiale medier. Jeg ser alle som betyr noe for meg uansett og folk vet hva som skjer i livet mitt. Hva de som jeg gikk med på VGS for 15 år siden tenker bryr jeg meg ikke om. 

Endret av Blått
  • Liker 2
Skrevet

Jeg derimot ser ikke helt behovet med å måtte annonsere alt i sosiale medier. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har behov for bekreftelse fra mennesker man knapt kjenner. De næreste får vite slik ved at vi forteller det. Tviler på at jeg kommer til å dele noe slik. Sivilstatusen min er «samboer», å jeg forandrer nok til «gift» om vi blir det. Resten får være. 

Anonymkode: 31301...67f

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke behov for å annonsere noe på Facebook 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker flertallet av de som er på some ikke har dette behovet for å annonsere alle private hendelser i livet. 
Er det virkelig så viktig å annonsere til alle perifere bekjente at "nå har jeg forlovet meg" eller "nå har jeg fått barn"? 
Eller er det faktisk helt OK å heller fortelle det til nære venner og familie, og tenke at det holder? 

Min opplevelse er at mange av de som er så veldig opptatt med å fremstå i lykkelige forhold på facebook, ofte er de som sliter mest i forholdet. Så der en mine tanker litt motsatte av dine. De som har behov for å annonsere forlovelse på facebook, er gjerne de som er minst sannsynlig at faktisk bli gift. 
Mens de som er trygge på eget forhold, og kommer til å gifte seg, ikke annonserer verken her eller der.

Anonymkode: dd3b4...92f

• Liker 5
Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Jeg tenker at folk får gjøre som det passer dem! Om man kunngjør forlovelsen eller ei sier da ingenting om hvor trygg man er på hverandre, om man sliter i forholdet eller om det er stor sannsynlighet for at man blir gift eller ei… 

Vi var av dem som la ut et lite bilde og en «kunngjøring» på Facebook. For mange er det helt naturlig å dele livets store gleder på SoMe, mens det for andre ikke er det i det hele tatt. Begge deler er her greit! 

AnonymBruker
Skrevet

Forhold på Facebook har vi hatt lenge, men forlovelse, giftemål og barn har kommet som en overraskelse på alle. Sa selvsagt om graviditeten til familie når jeg var rundt 3 mnd på vei. Forlovelsen sa jeg til søsteren min etter 1,5 år. Når vi skulle gifte oss fikk familien vite det 2 uker før, men vi hadde en fantastisk seremoni med kun 2 venner og barna våre i hagen hjemme, og presten. 

Anonymkode: eaa5e...ae6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev ingenting om forlovelsen på Facebook, men postet faktisk bryllupsbilder. Litt uvanlig for meg, siden jeg poster ting veldig sjeldent. Men jeg ble tagget av andre, så jeg tenkte at jeg kunne like gjerne gjøre det offentlig. Er gravid nå, men verken graviditet eller baby kommer til å bli nevnt på Facebook. Forteller det heller til venner når vi treffer de. Foreldrene mine sørger sikkert for at nyheten sprer seg i slekta. 

Anonymkode: 3409f...019

AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde vi det kun fordi vi har venner rundt forbi i verden, og ville dele en koselig nyhet. Helt ærlig kunne jeg like gjerne ha latt vær å ha forholdet på FB selv om vi er gift, men nå ble det sånn :) 

Jeg tenker det er opp til den enkelte, og ikke noe å legge seg opp i hva andre gjør.

Anonymkode: 89cd9...f86

Skrevet (endret)

Fordi de ikke har et barnslig oppmerksomhetsbehov, men er trygge på hverandre?

Forlovelse er jo ingenting annet enn en stadfestelse av at man har tenkt å gifte seg.

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker flertallet av de som er på some ikke har dette behovet for å annonsere alle private hendelser i livet. 
Er det virkelig så viktig å annonsere til alle perifere bekjente at "nå har jeg forlovet meg" eller "nå har jeg fått barn"? 
Eller er det faktisk helt OK å heller fortelle det til nære venner og familie, og tenke at det holder? 

Min opplevelse er at mange av de som er så veldig opptatt med å fremstå i lykkelige forhold på facebook, ofte er de som sliter mest i forholdet. Så der en mine tanker litt motsatte av dine. De som har behov for å annonsere forlovelse på facebook, er gjerne de som er minst sannsynlig at faktisk bli gift. 
Mens de som er trygge på eget forhold, og kommer til å gifte seg, ikke annonserer verken her eller der.

Anonymkode: dd3b4...92f

Dette! Akkurat slik tenker jeg også.

Jeg tror dermed motsatt av din teori TS, jeg tipper de føler seg så sikre på hverandre at de ikke gir et pøkk i hva andre tenker og tror 🥰

Anonymkode: 68b40...4da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har giftet meg, fått tre barn, fullført utdannelse, bytter jobb osv uten en eneste gang å ha dokumentert det på sosiale medier. Så nei, i mine øyne ikke rart heller sunt.

Anonymkode: 3d8b5...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Oi, visste ikke at forholdet mitt er så useriøst. 

Jeg er visst "in a relationship", med han jeg har vært gift med i 12 år, så det er bra. Jeg husker jeg tenkte å fjerne dette, men forstod ikke hvordan jeg gjorde det uten at det ble annonsert, så da ble det liggende. Det ser også ut til at jeg er barnløs, og ikke har kjæledyr, om du ser gjennom kontoene mine. 

Anonymkode: 13cc9...290

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mange som ikke bruker Facebook så aktivt lenger? 

Jeg annonserte ikke forlovelsen der, det føltes litt unaturlig. Nå har jeg fatt FB siden det kom da jeg var 17, og det er veldig mange tidligere kolleger og studievenner og diverse som jeg har null kontakt med. 

Jeg bruker mer instagram aktivt, og der la jeg ut en diskret story bare. Alle mine nærmeste fortalte jeg til direkte.

I vårt tilfelle så har han barn fra før, og det var viktig å bruke litt tid på å fortelle dem og venner rundt først, i stedet for at det gikk "gjetord" gjennom sosiale medier. Så i slike situasjoner synes jeg det er greit å bruke litt skjønn. 

Anonymkode: 05aee...984

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...