Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke laget spareribs før, og ser at Rema har en variant.

Jeg er skeptisk, smaker den som det man får servert på utesteder?

Jeg har prøvd andre ferdigmarinerte kjøttstykker, og synes de smaker fælt. Sånn som den gulaktige marinaden Rema har på alt kjøttet som ligger med grillmaten.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de smaker godt iallefall. Iallefall babyback ribs. Slenger man på litt ekstra bbqsaus blir den enda bedre. 

Anonymkode: 525cc...525

• Liker 1
Skrevet
ops2 skrev (53 minutter siden):

Jeg har ikke laget spareribs før, og ser at Rema har en variant.

Jeg er skeptisk, smaker den som det man får servert på utesteder?

Jeg har prøvd andre ferdigmarinerte kjøttstykker, og synes de smaker fælt. Sånn som den gulaktige marinaden Rema har på alt kjøttet som ligger med grillmaten.

DET ER MYE BEDRE Å LAGE HJEMME, er min erfaring. De masseproduserte er vel ok, men hjemmelaget blir mye bedre. Og da spesielt på saftighet! 

Kjøper gjerne også grillbein på type Meny også. De er mye rimeligere ettersom det er endestykkene (slik jeg har forstått). 

Kan anbefales å heller lage egne :)

• Liker 1
Skrevet
DaddyDom skrev (7 timer siden):

DET ER MYE BEDRE Å LAGE HJEMME, er min erfaring. De masseproduserte er vel ok, men hjemmelaget blir mye bedre. Og da spesielt på saftighet! 

Kjøper gjerne også grillbein på type Meny også. De er mye rimeligere ettersom det er endestykkene (slik jeg har forstått). 

Kan anbefales å heller lage egne :)

Jeg er helt enig!

Jeg kjøper grillbein og damper dem (som jeg damper pinnekjøtt) i 1,5 time. Så legger jeg en del i fryseboksen og det jeg skal spise salter jeg og griller. Rett før de er ferdige har jeg på grillsaus som jeg lager etter en oppskrift jeg fant på nett og som passer min smak. Serverer med mais og annet godt og det er så digg. Når grillbeina er fordampet faller kjøttet nesten av dem når du skal spise dem. Enda bedre enn damping er å ha dem i sous vide, men det har jeg dessverre ikke.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg synes det er vanskelig å finne "spennende" mat.

Jeg får se om det er en Meny-butikk i kjøreavstand fra der jeg bor. Jeg handler stort sett på Rema, siden det er lettvint. Jeg kan prøve ferdig-varianten først. Jeg har unger som ikke liker samme slags mat. Grillet ørret og laks er det eneste begge spiser. Ellers lager jeg grillmat som den ene liker, og slenger på noen pølser til den andre.

Hadde vært fint med flere retter som hele familien spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...