Gå til innhold

Kjære mammaer og pappaer i Nes (Viken)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter på 15 mnd som ikke skal i barnehagen med det første og jeg trenger å fylle dagene. Jeg er på jakt etter lekeplasser, barnevennlige parker, turstier etc, eller andre steder det er fint å ta en utflukt med små barn i nes. (Med barnevennlig mener jeg ingen stup, dypt vann, mye forsøpling og slikt😆) Jeg bor på Årnes, men kjører gjerne et stykke! Så vidt jeg vet har ikke årnes en eneste offentlig lekeplass... 

Veldig takknemlig for alle tips!❤

Anonymkode: 0ae7d...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lekeplassen foran rådhuset på Jessheim er veldig fin både for små og litt større barn. 
Sandkasse (ta med egen bøtte og spade), huske for de minste og trampoliner som er beregnet for små barn. 
Ta gjerne turen til Nordbytjernet for å både etterpå. Passer fint for små barn. Der er det også toalett og kiosk. 

Ca 15 min i bil fra Årnes 

25B324C3-49A7-4C1D-81B8-92F71B787DA8.png

Endret av Fliip
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen nyere byggefelt i nærheten av der du bor som har lekeplass? Vet ikke hvor du bor, men på Neskollen for eksempel?

Anonymkode: f55a8...df1

AnonymBruker
Skrevet
Fliip skrev (1 time siden):

Lekeplassen foran rådhuset på Jessheim er veldig fin både for små og litt større barn. 
Sandkasse (ta med egen bøtte og spade), huske for de minste og trampoliner som er beregnet for små barn. 
Ta gjerne turen til Nordbytjernet for å både etterpå. Passer fint for små barn. Der er det også toalett og kiosk. 

Ca 15 min i bil fra Årnes 

25B324C3-49A7-4C1D-81B8-92F71B787DA8.png

Tusen takk for tips!! Det setter jeg stor pris på og skal absolutt sjekke ut både lekeplass og badested ❤

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ingen nyere byggefelt i nærheten av der du bor som har lekeplass? Vet ikke hvor du bor, men på Neskollen for eksempel?

Anonymkode: f55a8...df1

Takk for svar! De jeg har sjekket ut har hatt noen lekeapparater her og der (typ en dumpe og en sandkasse med noen hundre meters mellomrom), men ingen fin plass med flere apparater hvor man kan bruke litt mer tid før hun blir lei😅

AnonymBruker
Skrevet

Nordbytjernet er en fantastisk plass 🥰

Anonymkode: f21b2...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nordbytjernet er en fantastisk plass 🥰

Anonymkode: f21b2...bb3

Jeg googlet litt bilder, det så kjempekoselig ut!😄

AnonymBruker
Skrevet

Dragsjøhytta er et eldorado for barn, om du ikke har vært der. Man kan gå dit fra Årnes, med vogn. 

Fjellfoten har mange halvstore lekeplasser, om du vil på tur så anbefaler jeg å sjekke ut stolpejakten, da oppdager man mange nye, fine tursteder. 

Anonymkode: 79e16...c01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ang Årnes, så ligger det lekeplasser om du går Elvestien begge veier, men de er ikke så store. Trekantparken i sentrum er jo fin når vannet er skrudd på, der kan vi være i timesvis hvis barna får bestemme. 

Langs øvre Hagavei finner du finholtsjøen, Skogbygda har mange perler som er fine å gå på tur til også. Nes er generelt perfekt om man liker å være ute i naturen. 

Anonymkode: 79e16...c01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fløyta i Skogbygda har fin badeplass!

Anonymkode: 1c4ef...743

AnonymBruker
Skrevet

Daskerudstranda på Oppaker er kjempefin. Den går over i Frognerstranda, der de akkurat har spilt inn neste års Sommerhytta. Det er også en fin lekeplass oppe på feltet (adkomst mellom Gamle Kongeveg 53 og 55). I skogen bak FUVO har barnehagen et fint område med lavvo. (Greit å huske på at den er mye i bruk på dagtid av barnehagen.) Ellers så er det stier og en ny gapahuk i skogen rett nord for Bjertnestunet (fra Funnefossvegen). Der er det også mange stolpejakt-stolper, hvis du som voksen bryr deg om det.

Barnehagen på Runni er ganske ny, og det ser ut som om lekeområdet der er veldig morsomt. Har bare kjørt forbi der, men er sikkert mulig å gå dit når barnehagen er stengt. 

Ellers signerer jeg å leke med de plaskesteålene i parken i Årnes sentrum på varme sommerdager. 

Og Gamle Hvam er kjempekoselig! De var vel stengt for oppussing i fjor, men tror de har åpnet igjen i år. Det er et museum, så det er inngangsbillett, men det er ikke dyrt. Og et årskort koster veldig lite. Der er det koselig lekeområde, masse fine planter, gamle hus og noen dyr 🙂

Anonymkode: 857a8...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rånåsfoss familiebad «Bader’n» er helt supert! Utendørs naturbasseng som ligger i skogen, med svaberg overalt. Barnebasseng for de minste :) 

Anonymkode: 5530b...41d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så mange gode tips! Helt herlig😄🥰 Da har vi en håndfull eventyr å dra på!

AnonymBruker
Skrevet

Gårdsbesøk kan sikkert også være gøy? Her kan man kose med dyrene og hilse på alpakkaer 😊 https://www.gaardsbutikken.net/

Anonymkode: aaafc...ecc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gårdsbesøk kan sikkert også være gøy? Her kan man kose med dyrene og hilse på alpakkaer 😊 https://www.gaardsbutikken.net/

Anonymkode: aaafc...ecc

Ja det så veldig gøy ut!😀 Takk for tipset!😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...