AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Jeg synes egentlig Louisiana og ingen dikkedarer er finere.. skal disse være like enkle? Anonymkode: bdeb5...031
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 De aller fleste ensfargede, glattstrikkede raglangensere er like enkle å strikke. Forskjellen ligger i hvor godt oppskriften er skrevet. Kan du lese oppskrifter? Kjenner du noen som kan hjelpe deg hvis du står fast? Kan du grunnleggende strikketerminologi? Hvis ja på en av disse, så velg den genseren du synes er finest. Anonymkode: 334c1...ca6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 PetiteKnits mønstre har fem vanskelighetsgrader, der vanskelighetsgrad 1 er enkle, nybegynnervennlige oppskrifter og 5 er for de virkelig øvede. Se her for forklaring: https://www.petiteknit.com/pages/svaerhedsgrad Novice og Louisiana har begge vanskelighetsgrad 1. Ingen Dikkedarer har vanskelighetsgrad 3. Om du forstår dansk har Kimmie Munkholm laget videoer som forklarer de fleste teknikkene som brukes. Anonymkode: 79574...01a 2
Diamant20 Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Ingendikkedarer er litt avansert siden den strikkes høyere i nakken, men Lousiana og Novice er begge enkle. Novive er uten forkortelser, men jeg tror det er forkortelser i oppskriften på lousiana. Ellers er det bare en type økning på novice, mens det er to ulike på lousiana. Men strikk genseren du har mest lyst på, hvis ikke havner fort prosjektet i en kurv
must Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 Jeg strikket Louisiana som mitt første strikkeplagg, og det gikk stort sett fint (fikk litt hjelp da jeg ikke klarte å strikke vrangmasker riktig, da jeg fikk orden på det, gikk det greit). Har nesten en ferdig Novice også, men den ligger foreløpig som en UFO 🙈 av disse to, synes jeg Louisiana er morsomst å strikke, fordi det går fort. 😊 Kan også anbefale Sweater no1 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå