Gå til innhold

E-konsultasjon hos fastlege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ganske ofte hos legen for tiden (langtidssykemelding m oppfølging), og betaler 212,-/222,- alt etter om vi bikker 20 minutter. Tiden går fort, og jeg hadde et par enkle rett frem spørsmål ang noe helt annet som jeg liksom aldri fikk tid til. Derfor sendte jeg dem inn som e-konsultasjon (hadde aldri bestilt en ekstra vanlig legetime for dette, og det er ikke noe akutt. Hadde nok tatt ca 5 min). 

Jeg vet at det skal koste det samme som en vanlig fysisk legetime, så jeg ventet den prisen på meldingen om betaling. Evt om det koster ekstra for resept? Fikk en resept pga ene spørsmålet. Men regningen var på 332,-? Nå er ikke pengene et problem altså (bikker frikort uansett nå), men jeg bare forstår ikke summen?

Noen som har peiling? Fikk svar på kveldstid - kan det ha noe å si? Ser jo på oversikten over egenandeler at konsultasjoner på kveld er dyrere, men det trodde jeg var typisk legevakt - ikke når legen selv «velger» å gjøre den jobben på kveldstid? 🤷‍♀️

Anonymkode: fd0a9...cc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og det fant jeg ut at egenandelen er den for konsultasjon på kveldstid.

Er det vanlig? Jeg har jo ingen innvirkning på når på døgnet legen svarer? Er e-konsultasjoner alltid dyrere med kveldstakst?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kveldstakst ja. Helt vanlig og logisk at noen av de må tas unna på kveldstid 🙂 og ofte bedre for pasienten å slippe å dra fra jobb osv. det betyr jo ingen ting for deg med tanke på frikort osv. neste gang «sparer» du det til du likevel skulle hatt time om det ikke er hast

Anonymkode: 672ae...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du den regningen egentlig? Jeg hadde videokonsultasjon, da fikk jeg regning på SMS rett etterpå, men jeg har aldri fått faktura for de to e-konsultasjonene jeg har hatt, og det er jo veldig rart. Legen min svarer forresten alltid etter 00:00, men det er vel da han har tid.