Gå til innhold

Senebetennelse/ammetommel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som behandler dette effektivt? Kiropraktor? Fysioterapeut? Naprapat? Hvile går ikke da jeg har en baby å ta meg av. Har bare fått beskjed om å ta naproxen/ibux og paracet av legen. Har støttebandasje jeg bruker når den ikke er full av gulp. Erfaringer? Det blir bare vondere og vondere og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: c0b75...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Har ikke hatt noen senebetennelse som har vært så ille at jeg har måttet oppsøke hjelp. Men jeg har en som kommer og går i den ene underarmen, og det som funker 100% for meg er å legge armen på en sånn varmepute man varmer i mikroen og gjøre den bevegelsen som utløser smerten. Du kan jo se om det lindrer litt til du finner noen som kan hjelpe. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Regnbuefisk said:

Har ikke hatt noen senebetennelse som har vært så ille at jeg har måttet oppsøke hjelp. Men jeg har en som kommer og går i den ene underarmen, og det som funker 100% for meg er å legge armen på en sånn varmepute man varmer i mikroen og gjøre den bevegelsen som utløser smerten. Du kan jo se om det lindrer litt til du finner noen som kan hjelpe. 

Tusen takk for tips, jeg kan prøve det!

AnonymBruker
Skrevet

Voltarol gel? Om det ikke fungerer, kan du høre om Orudis gel fra legen, den er på resept. Den fungerer bedre hos meg enn voltarol. 

Ellers så er der jo, hvile. Men skjønner det er vanskelig. 

Har du sjekket ut om trykkbølge kan hjelpe deg? Antar det ikke er indikasjon for å sette kortison? Trykkbølge er effektivt, men jeg syns det er dritvondt. Hver behandling varer ikke lenge da. Noen minutter bare. 

Anonymkode: a900e...87f

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Voltarol gel? Om det ikke fungerer, kan du høre om Orudis gel fra legen, den er på resept. Den fungerer bedre hos meg enn voltarol. 

Ellers så er der jo, hvile. Men skjønner det er vanskelig. 

Har du sjekket ut om trykkbølge kan hjelpe deg? Antar det ikke er indikasjon for å sette kortison? Trykkbølge er effektivt, men jeg syns det er dritvondt. Hver behandling varer ikke lenge da. Noen minutter bare. 

Anonymkode: a900e...87f

Jeg mener å ha hørt at voltarol gel ikke kan brukes når jeg ammer, men kan finne det ut.

Jeg har bestilt time hos en kiropraktor som har trykkbølgebehandling nå, å får vi se! Var det vondt etterpå eller bare mens det stod på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...