Gå til innhold

Hvordan oppføre seg over en som man liker som profesjonell, men har man ikke liker som privatperson?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan takler dere og oppfører dere ovenfor en person som er utrolig dyktig i jobben sin og du liker å jobbe med, 

men som du ikke liker som privat person?

Anonymkode: 55412...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hvordan takler dere og oppfører dere ovenfor en person som er utrolig dyktig i jobben sin og du liker å jobbe med, 

Sorry,skrivefeil.

AnonymBruker
Skrevet

Lar være å omgås privat. Jeg forstår ikke utfordringen. 

Anonymkode: 4e8b5...3d4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lar være å omgås privat. Jeg forstår ikke utfordringen. 

Anonymkode: 4e8b5...3d4

Ja selvsagt, men hvordan oppføre seg på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Lar forholdet være fullstendig profesjonelt og jobber når jeg er på jobb.

Anonymkode: eff49...b98

AnonymBruker
Skrevet

Lar forholdet være fullstendig profesjonelt og jobber når jeg er på jobb.

Ja, man har ikke lyst å være totalt avisende og uhøflig, men heller ikke hvor hyggelig så det virker som man trives i selskap med personen, og kunne tenke seg å ha kontakt i lunsjen eller på lønningspils og jobb arrangement som f eks julebord. ol.

AnonymBruker
Skrevet

Rart egentlig, om du liker vedkommende  profesjonelt, men ikke privat. Så det er ikke noe med personligheten da, men noe med interessene du ikke liker?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rart egentlig, om du liker vedkommende  profesjonelt, men ikke privat. Så det er ikke noe med personligheten da, men noe med interessene du ikke liker?

Jo, det har garrantert noe med personligheten, og ønsker avstand og ikke gi inntrykk at jeg har lyst å ha kontakt i pauser, og på sosiale ting via jobben, men uten å være en bitch.

Skrevet

Er det vanskelig å være hyggelig nok til å ha det gode jobbsamarbeidet fordi du misliker vedkommende, eller er det vanskelig å være reservert nok til å unngå invitasjon til å bli venner privat fordi du liker h*n som kollega? 

Eller har du bare fått oppfatningen at du er nødt til å uttrykke akkurat hva du føler på en eller annen sosialt akseptert måte? 

AnonymBruker
Skrevet
Jensine skrev (Akkurat nå):

Er det vanskelig å være hyggelig nok til å ha det gode jobbsamarbeidet fordi du misliker vedkommende,

Nr 1. 

AnonymBruker
Skrevet
Jensine skrev (2 minutter siden):

Eller har du bare fått oppfatningen at du er nødt til å uttrykke akkurat hva du føler på en eller annen sosialt akseptert måte? 

Og kanskje litt nr 3 og.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det har garrantert noe med personligheten, og ønsker avstand og ikke gi inntrykk at jeg har lyst å ha kontakt i pauser, og på sosiale ting via jobben, men uten å være en bitch.

Ja da er du vel bare normalt høflig men holder samtalene overfladiske og korte. Ikke by på særlig mye info om ditt privatliv overfor vedkommende. 

• Liker 3
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Sikker på at du ikke er forelska....?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kommer litt an på hvorfor du ikke liker personen. 
selv hadde jeg endel store forbilder innen faget som ung. Så etterhvert som jeg ble eldre og mer erfaren, kom inn i de samme kretsene som disse tidligere forbildene, mistet jeg totalt respekten for disse menneskene.  Det var helt tydelige oppblåste egoer, man skjønte hvordan de hadde karret seg frem via gutteklubben grei, og en ufyselig holdning til kvinner. Inkl deres egne koner. 
jeg strevde med å holde maska, rett og slett. Men kunne jo ikke si hva jeg mente. Det hadde vært døden for karrieren. Men etterhvert som jeg ble eldre har jeg tatt litt avstand, og sagt ifra når det har vært forhold som har provosert meg. Eks hvorfor er det bare en kvinne i denne komiteen og 19 menn, når faktum er at den med mest kompetanse på dette er Anne X og ikke Knut Kompis? 

men det kommer helt an på. 
Trå varsomt. Vær ryddig. De som jobber under deg dag, kan være sjefen din i morgen…..

Anonymkode: 8d2b5...e03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja da er du vel bare normalt høflig men holder samtalene overfladiske og korte. Ikke by på særlig mye info om ditt privatliv overfor vedkommende. 

Jepp, godt forslag 

AnonymBruker
Skrevet
parkeringsvakten skrev (1 time siden):

Sikker på at du ikke er forelska....?

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvorfor du ikke liker personen. 
selv hadde jeg endel store forbilder innen faget som ung. Så etterhvert som jeg ble eldre og mer erfaren, kom inn i de samme kretsene som disse tidligere forbildene, mistet jeg totalt respekten for disse menneskene.  Det var helt tydelige oppblåste egoer, man skjønte hvordan de hadde karret seg frem via gutteklubben grei, og en ufyselig holdning til kvinner. Inkl deres egne koner. 
jeg strevde med å holde maska, rett og slett. Men kunne jo ikke si hva jeg mente. Det hadde vært døden for karrieren. Men etterhvert som jeg ble eldre har jeg tatt litt avstand, og sagt ifra når det har vært forhold som har provosert meg. Eks hvorfor er det bare en kvinne i denne komiteen og 19 menn, når faktum er at den med mest kompetanse på dette er Anne X og ikke Knut Kompis? 

men det kommer helt an på. 
Trå varsomt. Vær ryddig. De som jobber under deg dag, kan være sjefen din i morgen…..

Anonymkode: 8d2b5...e03

Ja, det er noe tenke på. Takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke by på særlig mye info om ditt privatliv overfor vedkommende. 

Skal begynne med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...