Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jente 23 år her.

Jeg har en venninne (22 år) som jeg har kjent i over 5 år. Vi er bestevenner og har det gøy og trives i hverandres selskap. Ofte pleier vi å være med 3 andre jenter på våres alder. Det jeg har lagt merke til de siste 2 årene er at hun har blitt veldig snyltete på oss andre og har til og med skjedd at hun har stjelt fra meg når hun har vært på besøk! Vet ikke om hun stjeler fra de andre jentene i gjengen. Har ikke turd å snakket med de om det. Hun har dårlig økonomi og bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine. Jeg bor i egen leilighet.

På lørdag nå sist helg var vi ute å drakk og tok oss et par pils. Hun betalte alkoholen selv (var foreldrene som vippset henne penger) men da vi skulle kjøpe nattmat betalte jeg for meg selv og hun sto utfor kiosken og så ikke ut til at hun skulle kjøpe noe. Da spurte jeg henne om hun ikke skulle kjøpe noe mat siden vi ikke hadde spist på en stund (forventet jo selvsagt at hun skulle betale for seg selv siden jeg har ikke verdens beste økonomi og har ikke råd til å spandere). Da sa hun at hun ikke var sulten, men med ENGANG jeg var ferdig å kjøpe maten min, sa hun plutselig at hun ville ha litt og om vi ikke kunne dele på menyen (det var en liten meny). Kjente jeg ble ganske irritert siden hun gikk innom minibanken etterpå for å ta ut penger og der sto det et par 100 lapper. Dette har skjedd flere ganger at hun forventer nærmest at vi andre skal kjøpe/spandere på henne også lyver hun om at hun ikke har penger eller ikke er sulten likevell men så skal hun plutselig ha maten til oss andre når vi har kjøpt 🤷🏻‍♀️

Har også opplevd at hun har stjelt ting fra meg som hun selv har ønsket seg/mangler/har lyst på. Vet det ikke dreier seg om kleptomani for hun stjeler kun for vinning har jeg merket. Er det noen flere som har hatt slike venninner?? Er ganske irriterende og slitsomt når man nesten føler seg frekk om man ikke spanderer på henne. Hadde forstått det om hun ikke hadde hatt penger i det hele tatt, men når hun går på sosialen og har egne penger og i tilegg bor gratis hos foreldrene syns jeg det blir for dumt.

Hva tenker dere andre her? Tenker å ta det opp med henne alt sammen med stjelingen og alt for er drittlei.

Anonymkode: 1fe05...c28

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme som deg, også må du bare sette grenser og si nei neste gang. Si du er veldig sulten og trenger det du kjøpte selv.

Anonymkode: 8a88b...966

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...