Gå til innhold

Vil du kremers eller begraves?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kremeres.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremasjon. Helt klart

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kremeres. Jeg har gitt KLAR beskjed til mine nærmeste om at først skal alle kroppsdeler noen andre kan ha bruk for høstes (jeg har jo ikke bruk for disse når jeg er død), og resten skal kremeres. Så kan de gjøre hva de vil med asken, det bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 8e68d...6b4

• Liker 9
Skrevet

Så hus&hage-relevant... 🙄

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For meg spiller det ikke så stor rolle om jeg blir kremert eller begravd, så lenge jeg plasseres på en kirkegård.

Dersom jeg skulle planlagt måtte jeg funnet ut hva mine nærmeste føler. Min bror hadde som barn store problemer med tanken på kremasjon, og jeg vet ikke om det har endret seg. Om han fremdeles føler det slik når jeg dør ønsker jeg ikke å bli kremert.

Anonymkode: 18de4...c59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (5 timer siden):

Så hus&hage-relevant... 🙄

Jeg vil at asken min skal sprees. Mulig når min tid kommer, så kan den brukes som gjødsel 😇

Anonymkode: 0af6a...05d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begraves.

Kroppen min har nytt godt av jordens ressurser i x antall år, det minste jeg kan gjøre er å gi restene tilbake. 

Anonymkode: 9cb32...c16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kremeres og asken skal strøes på et spesielt sted. Det er blitt innvilget allerede.

Anonymkode: bfc8b...b59

• Liker 3
Skrevet

Kremeres. Og spres et sted. Vil ikke ha gravplass.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil at asken min skal sprees. Mulig når min tid kommer, så kan den brukes som gjødsel 😇

Aske inneholder ingen gjødslende næring.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at med så mye styr det blir for å finne en gravplass til en som ikke kremeres her i området, så er ikke det et valg jeg skal ta for de som er igjen etter meg. 

Å nekte kremering er å lage masse trøbbel for de etterlatte her. Jeg vil heller at de skal ha et gravsted nær oss der de kan komme så ofte de vil.

Anonymkode: cd886...043

• Liker 1
Skrevet

Kremeres. Gjerne få asken spredd. Ønsker ikke å ha en gravplass som bare forfaller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg spiller det ikke så stor rolle om jeg blir kremert eller begravd, så lenge jeg plasseres på en kirkegård.

Dersom jeg skulle planlagt måtte jeg funnet ut hva mine nærmeste føler. Min bror hadde som barn store problemer med tanken på kremasjon, og jeg vet ikke om det har endret seg. Om han fremdeles føler det slik når jeg dør ønsker jeg ikke å bli kremert.

Anonymkode: 18de4...c59

Hvorfor kirkegård? Holder det ikke med gravplass?

Anonymkode: 93bcb...7c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aske inneholder ingen gjødslende næring.

https://urnabios.com/urn/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke kremeres

Anonymkode: 1c0f9...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kremering, vet at det er helt fjernt, men jeg har så klaustrofobi at tanken på en kiste selv etter døden er ubehagelig....

Anonymkode: 661fb...9c1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kremeres. Jeg har gitt KLAR beskjed til mine nærmeste om at først skal alle kroppsdeler noen andre kan ha bruk for høstes (jeg har jo ikke bruk for disse når jeg er død), og resten skal kremeres. Så kan de gjøre hva de vil med asken, det bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 8e68d...6b4

Er det jeg som har skrevet dette?!😅 nøyaktig det samme her!

Anonymkode: e90cc...b38

• Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker å bli kremert og spredd for alle vinder. Men det blir opp til de etterlatte hva de ønsker.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kremering, vet at det er helt fjernt, men jeg har så klaustrofobi at tanken på en kiste selv etter døden er ubehagelig....

Anonymkode: 661fb...9c1

Er vel vanlig med kiste ved kremering også.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...