Gå til innhold

Jeg trenger hjelp poly forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er poly-noe.. Jeg elsker mannen min, men kan  bli betatt og forelsket i andre, kunne tenkt meg å hatt sex med andre, men vet ikke om jeg vil ha et langvarig forhold med fler. Jeg har prøvd å søkt litt om det her men syns det er vanskelig å finne noen å snakke med og stille spørsmål.. 

Finnes det noen her? 

jeg har lest det meste inne på poly Norge men jeg trenger mer info

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er flere.. 😳🙁

Anonymkode: 4605e...409

• Liker 3
Skrevet

Poly, om poly Norge bruker det, betyr etisk ikke monogam. 

Om du vil ha et spesifikt navn, kanskje polyseksuell. 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (5 minutter siden):

Poly, om poly Norge bruker det, betyr etisk ikke monogam. 

Om du vil ha et spesifikt navn, kanskje polyseksuell. 

Joda det skjønner jeg.. jeg er bare ikke sikker på om det er sexuelt eller åpent forhold eller hva jeg ønsker.. 

skulle bare ha snakket litt med noen som kan litt og har litt tips til alt mulig

• Liker 1
Skrevet
Mina86 skrev (7 minutter siden):

Joda det skjønner jeg.. jeg er bare ikke sikker på om det er sexuelt eller åpent forhold eller hva jeg ønsker.. 

skulle bare ha snakket litt med noen som kan litt og har litt tips til alt mulig

Er bare å spørre :)

Eventuelt join fb gruppen til PolyNorge 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greit for deg at mannen din gjør, kan han ha flere enn deg også? 

Anonymkode: fa7ce...321

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
Mina86 skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på om jeg er poly-noe.. Jeg elsker mannen min, men kan  bli betatt og forelsket i andre, kunne tenkt meg å hatt sex med andre, men vet ikke om jeg vil ha et langvarig forhold med fler. Jeg har prøvd å søkt litt om det her men syns det er vanskelig å finne noen å snakke med og stille spørsmål.. 

Finnes det noen her? 

Jeg har det grovt sett på samme måte, og partner og jeg snakker av og på om å åpne forholdet vårt.

Jeg kan lett bli litt forelsket i andre, men jeg ser det som helt utelukket å innlede et forhold som er likestilt og like forpliktende som forholdet til partner.

Jeg har derfor ikke tenkt på meg selv som å være poly.

Jeg tenker heller at jeg er en seksuelt aktiv person som liker å ha sex med personer som jeg over tid også har varme følelser overfor.

Dette er mine tanker. Hører gjerne andres tanker om seg selv.

Skrevet
Mina86 skrev (6 timer siden):

Finnes det noen her? 

Du høres egentlig bare ut som et helt vanlig menneske som, lik de fleste andre, opplever at det er flere mennesker en kunne tenke seg å ha sex med. Sånn sett virker begrepet "poly" litt rart og passer kanskje bedre for de som velger en viss samlivsform enn de som kunne tenke seg sex med flere mennesker, om begrepet skal ha noen meningsfull betydning. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (52 minutter siden):

Du høres egentlig bare ut som et helt vanlig menneske som, lik de fleste andre, opplever at det er flere mennesker en kunne tenke seg å ha sex med. Sånn sett virker begrepet "poly" litt rart og passer kanskje bedre for de som velger en viss samlivsform enn de som kunne tenke seg sex med flere mennesker, om begrepet skal ha noen meningsfull betydning. 

Dette tenker jeg også. Alle er poly, dersom forutsetningene ligger til rette for det. Det er helt normalt. Skjønner ikke hva du ønsker å diskutere med denne tråden. Litt typisk spørsmål fra en ny bruker, ikke?

Anonymkode: b020c...637

• Liker 2
Skrevet
Alterego666 skrev (4 timer siden):

Jeg har det grovt sett på samme måte, og partner og jeg snakker av og på om å åpne forholdet vårt.

Jeg kan lett bli litt forelsket i andre, men jeg ser det som helt utelukket å innlede et forhold som er likestilt og like forpliktende som forholdet til partner.

Jeg har derfor ikke tenkt på meg selv som å være poly.

Jeg tenker heller at jeg er en seksuelt aktiv person som liker å ha sex med personer som jeg over tid også har varme følelser overfor.

Dette er mine tanker. Hører gjerne andres tanker om seg selv.

Det høres kanskje mer riktig ut ja.. jeg tenker også at poly kanskje ikke er helt meg. . Men at jeg vil ha muligheten til å flørte, treffe andre, ha god sex men samtidig bygge et langvarig forhold med min ene kjære

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
Mina86 skrev (31 minutter siden):

Det høres kanskje mer riktig ut ja.. jeg tenker også at poly kanskje ikke er helt meg. . Men at jeg vil ha muligheten til å flørte, treffe andre, ha god sex men samtidig bygge et langvarig forhold med min ene kjære

Jeg også. Jeg fantaserer om å treffe andre både alene og sammen med partner, og selvsagt til vår felles glede og lykke.

Skrevet
Mina86 skrev (1 time siden):

Det er også poly. 

• Liker 2
Gjest Middelmådig
Skrevet

Poly er det naturlige for veldig mange. Men samfunnsnormer gjør det utrolig uakseptabelt. Samfunnet sier at man kan gjerne ha maaaaange partnere men aldri samtidig. For meg er det en etterlevning av pietismen, konservativ kristendom som ønsker å kontrollere kvinners seksualitet. 

Jeg liker flere mennesker og vil være intim med og ta vare på dem. Per nå har jeg to faste partnere, en kvinne og en mann. Jeg bor med mannen og vi har barn sammen. Kvinnen treffer jeg ukentlig. Vi har sex sammen og gjør andre ting sammen, uten sex. Som venner/kjærester. I tillegg har alle åpenhet til å ha sex med andre, dersom man ønsker det. Ikke mye sjalusi, fordi man må snakke om ting og bekrefte hverandre. Det krever god kommunikasjon og raushet. 

Ønsker meg enda en mannlig partner som jeg kan ha et Ds forhold med. Men, foreløpig har det ikke dukket opp noen aktuelle. 

AnonymBruker
Skrevet
Middelmådig skrev (1 time siden):

Poly er det naturlige for veldig mange. Men samfunnsnormer gjør det utrolig uakseptabelt. Samfunnet sier at man kan gjerne ha maaaaange partnere men aldri samtidig. For meg er det en etterlevning av pietismen, konservativ kristendom som ønsker å kontrollere kvinners seksualitet. 

Jeg liker flere mennesker og vil være intim med og ta vare på dem. Per nå har jeg to faste partnere, en kvinne og en mann. Jeg bor med mannen og vi har barn sammen. Kvinnen treffer jeg ukentlig. Vi har sex sammen og gjør andre ting sammen, uten sex. Som venner/kjærester. I tillegg har alle åpenhet til å ha sex med andre, dersom man ønsker det. Ikke mye sjalusi, fordi man må snakke om ting og bekrefte hverandre. Det krever god kommunikasjon og raushet. 

Ønsker meg enda en mannlig partner som jeg kan ha et Ds forhold med. Men, foreløpig har det ikke dukket opp noen aktuelle. 

Du vil tydeligvis tilbake til steinalderen, men det må du jo få lov til:)

Anonymkode: 4b391...3b9

Skrevet
Middelmådig skrev (2 timer siden):

Hørtes spennende ut.  Ikke alle som tør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan betegne meg selv som poly, men kunne godt ha vært i et åpent forhold. Jeg er gift, men har i mange år vært betatt av/ seksuelt tiltrukket av en annen mann. Vi sees 3-4 ganger i året og har aldri krysset noen grense, men mannen min og jeg har ikke hatt sex på to år. Jeg kommer ikke til å gå fra ham, men skulle gjerne ha levd i et åpent forhold og hatt den andre «på si». Samtidig vet jeg at mannen min aldri ville hatt et åpent forhold, så det er ikke noe å diskutere en gang. Det er forøvrig mannen min som ikke vil ha sex, mens jeg går med to års oppbygd frustrasjon 😫 Jeg synes dette er vanskelig, for meg er (bra) sex en viktig del av god helse, så å «nekte» partneren sex mener jeg er grunnleggende feil. På samme måte mener jeg at dersom jeg i fremtiden f.eks. pga sykdom ikke kan ha sex, så skal mannen min få stå fritt til å finne det andre steder. MEN: å leve fullt ut poly, som flere under samme tak, er nok ikke noe for meg. 

Anonymkode: f4f66...93b

Skrevet

Det finnes ulike måter å være poly på. Noen er opptatt av en kjæreste og flere seksuelle relasjoner mens andre ønsker en såkalt triade. I polynorge finner du begge typer og flere andre:-) 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Alle mennesker kan bli forelska i andre enn partner, det er nok ganske vanlig i langvarige forhold. Det betyr ikke at du har en annen legning eller noe :P Om dere vil ha et åpent forhold er jo opp til dere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men kunne godt ha vært i et åpent forhold.

Som er en form for poly, altså etisk ikke-monogam forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, SlemUlv said:

Som er en form for poly, altså etisk ikke-monogam forhold. 

Nettopp, men som jeg også skrev på slutten av innlegget, kunne ikke tatt steget fullt ut, med å bo med alle konstellasjonene. Til det verdsetter jeg alenetid for høyt 😅 Men å leve i åpent forhold, ja; men vet ikke om jeg vil definere meg som polygam for det, ville ikke hatt et kjærlighetsforhold til flere utover sex…

Anonymkode: f4f66...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...