AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Vi skal begynne å prøve nå. Men jeg har et lite dilemma. Noen arbeidsoppgaver skal endres og et par av de vil medføre risiko/lite bra som gravid. Jeg ønsker ikke å si noe til min leder enda. Er redd for konsekvensene (feks endring av arbeidstider og diverse). Har også en 80% stilling og vet noe blir ledig nå, så mulig jeg kan øke til 100%. Jeg jobber tett med to kollegaer og har lurt på om jeg skal fortelle de om prøvingen. Litt av grunnen er at vi jobber i team og da har vi mulighet for å omfordele litt oss i mellom dersom det er noe jeg som gravid ikke bør gjøre. Da slipper jeg å si noe til leder. Samtidig tror jeg at jeg vil føle det belastende at noen skal vite om prøvingen. Det kan jo ta tid også. Men igjen, om jeg ikke sier noe nå så må jeg muligens søke om tilrettelegging før uke 12, noe jeg egentlig ikke vil siden sjefen vet før uke 12 at jeg er gravid, kanskje arbeidsoppgavene endres, arbeidstidene, kanskje jeg mister sjansen til å øke stillingen osv. Så...what to do? Anonymkode: 40029...f62
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Jeg ville ikke fortalt om prøving foreløpig - som du sier, så vet du ikke om det tar en måned eller ett år. Ingen grunn til å overtenke helt ennå. Du kan jo vurdere på nytt når du først blir gravid. Kommer an på hvor fortrolig du er med disse kollegaene, om du føler deg komfortabel med å fortelle de også om du skulle miste, osv. Samtidig så er det faktisk sjefen din sin jobb å tilrettelegge for deg som gravid. Jeg tror jeg kanskje hadde følt meg litt utnyttet som kollega om du hadde bedt meg dekke for deg i stedet for å la sjefen løse hvordan dette skal gjøres best. Og, om du ikke allerede er fagorganisert ville jeg ordnet dette nå. Høres ut som om du er redd for diskriminering og manglende tilrettelegging på arbeidsplassen og da er det i alle fall greit å ha det apparatet i ryggen om noe skulle skje. Anonymkode: f9b47...b27 3
Amatariel Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Ville aldri fortalt kollegaer om prøving. Til nød i det øyeblikket du blir gravid, og det er viktig for tilrettelegging av oppgaver o.l. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Ville ikke fortalt det. Gikk gjennom MA i høst og var sjeleglad for at jeg fikk et "frirom" hvor jeg bare kunne være meg. Anonymkode: 60cce...727 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå