Gå til innhold

Sammenheng sterke menssmerter og gravid-murringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanligvis ganske sterke menssmerter. Kan noen ganger kaste opp og blir ganske ferdig.

Nå er jeg i uke 5, og har hatt mye vonde murringer i dag - både nederst i magen og i korsryggen. Kjennes ut som menssmerter, men ikke like ille som de verste ved mens. Har noen sett sammenhenger mellom at man kan ha sterke menssmerter og sterke murringer ved graviditet? Tenker jeg kanskje har veldig følsom mage/ mye nerver og lett for å få vondt. Men kan jo også være tilfeldig 😆

Anonymkode: 8c42b...c54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Fødte for 11 uker siden, og de mensensmerter du beskriver her hadde jeg i de 10 første ukene av graviditeten. Var også derfor jeg sa ifra tidlig til sjefen og enkelte av arbeidskollegene hva som var grunnen til det at jeg måtte sette meg ned på huk enkelte ganger pga skikkelige smerter. Heldigvis gikk alt super greit! Babyen er frisk og jeg har ingen plager nå. 

Anonymkode: cfaa5...78b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også mye menssmerter i graviditeten. Mest i begynnelsen, men sporadisk i løpet av alle 9 mnd. 

Anonymkode: ac441...433

AnonymBruker
Skrevet

Har dere vanligvis smerter ved mens når dere ikke er gravide?

Synes jeg har merket at kullsyre kan gjøre det litt verre. Har dere gjort dere noen erfaringer om hva man bør styre unna eller hva som kan hjelpe? Vurderer finne fram varmeputa, selv om det er sikkert 27 grader på rommet i natt..😅

ts

Anonymkode: 8c42b...c54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verken sterke menssmerter eller sterke mensmurringer. Kjente en svak murring frem til uke 10 i svangerskapene, og så kjente jeg en svak murring i tre timer før jeg plutselig satte i gang med full on rier og styrtfødsel på en time. 

Anonymkode: ce3cd...547

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også ha veldig sterke mensensmerter. Jeg slapp unna murringer helt fram til de siste dagene før fødselen. Fikk derimot veldig vonde og heftige rier under fødselen, såkalte stormrier, som jeg har tenkt at har en sammenheng med mensensmertene, altså fordi livmoren er litt vel "aktiv". 

Anonymkode: 4438c...3be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hadde sterke menssmerter og kunne kaste opp når de var som verst før første svangerskap. Det er fortsatt vondt, men de har mildnet en del etter svangerskapene. I første svangerskap hadde jeg veldig mye menssmerter. I andre var det mindre av det. 

Det er mulig vi er følsomme for akkurat den type smerter, ja? Jeg mistenker også at menssmertene mine kan skyldes endometriose, men er ikke utredet for det. Det kan bli midlertidig bedre etter svangerskap, og kan forklare at det ble bedre etterpå (satte inn hormonspiral etter hvert, som kanskje holder det i sjakk). Jeg opplevde forresten riesmertene som til å holde ut. Altså fryktelig vondt, men mer forutsigbare enn menssmerter. Men jeg hadde ukompliserte og ganske raske fødsler. 

Anonymkode: 9b234...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...