Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg sliter innimellom med å være der. 
Jeg skifter som oftest på sengen når jeg kommer (han pleier å hjelpe til) for han har ikke skiftet siden sist jeg var der. Noen kvelder jeg har gått på badet på kvelden har jeg vurdert å dra hjem for det kan være så krekslig med tomme doruller rundt på gulvet, skittent i doskåla, rundt vasken og i dusjen. 
Kjøkkenet har blitt bedre men det må ofte rengjøres før vi kan lage middag og det står ofte poser med søppel på gulvet som skal ut. 
Hybelkaninene flyter på gulvet til tross for at han har fått robotstøvsuger...

Kjenner meg så rådvill for han sa tidlig i forholdet at det var så deilig å ha meg på besøk som ikke bare kikket på rotet. Men renholdet har blitt slappere, spesielt på badet og jeg sliter med å trives. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an for vil jo ikke at han skal oppleve seg dømt av meg eller bli stresset for at jeg skal komme på besøk.

Noen råd?

Anonymkode: 2dc5e...b88

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må fortelle ham rett ut at dette er en deal breaker. Ser du for deg å bo sammen med ham,som vaskehjelp....? 🤢

Anonymkode: dffa7...cb1

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Dump grisen. 

Utløsende setningen var at han syntes det var fint å ha deg på besøk som ikke bare kikket på rotet... altså han VET at stedet hans er ille men velger å ikke gjøre noe med det, og ønsker ikke besøk av de som klager. 

Denne mannen trenger en hushjelp og det blir deg. Kanskje fikser du det i forelskelsen rus men resten av tiden vil du plages og irriteres grenseløst. 

Anonymkode: 4aed3...ddc

• Liker 23
Skrevet

Æsj, det der hadde jeg ikke giddi 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å trives i dette forholdet… Om han er sånn nå, helt i starten av forholdet hvor alle viser seg fra sin beste side? Hvordan blir det om et år? To? Hva om dere flytter sammen? Eller får barn? Det kommer til å bli et helvete 😕

Anonymkode: 60699...adb

• Liker 13
Skrevet

Vil du virkelig være så forståelsesfull at du tilbringer livet ditt i en svinesti? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når han vet du synes det er krekslig, burde ikke han da av respekt for deg ryddet og vasket litt mer, så du skal trives? 

Virker som han kun tar hensyn til seg selv her, ikke deg. Hvis han brydde seg nok om deg, ville flauhet fått ham til å ordne opp.

Anonymkode: a754c...56a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg gidde å være sammen med en som jeg ikke kunne bo med og tilbringe livet mitt sammen med? 

gidder jeg å bo med og tilbringe livet mitt med en slik du beskriver? NOP. Next. 

Anonymkode: ca735...f1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg sliter innimellom med å være der. 
Jeg skifter som oftest på sengen når jeg kommer (han pleier å hjelpe til) for han har ikke skiftet siden sist jeg var der. Noen kvelder jeg har gått på badet på kvelden har jeg vurdert å dra hjem for det kan være så krekslig med tomme doruller rundt på gulvet, skittent i doskåla, rundt vasken og i dusjen. 
Kjøkkenet har blitt bedre men det må ofte rengjøres før vi kan lage middag og det står ofte poser med søppel på gulvet som skal ut. 
Hybelkaninene flyter på gulvet til tross for at han har fått robotstøvsuger...

Kjenner meg så rådvill for han sa tidlig i forholdet at det var så deilig å ha meg på besøk som ikke bare kikket på rotet. Men renholdet har blitt slappere, spesielt på badet og jeg sliter med å trives. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an for vil jo ikke at han skal oppleve seg dømt av meg eller bli stresset for at jeg skal komme på besøk.

Noen råd?

Anonymkode: 2dc5e...b88

Du sier nå at om det skal bli dere to i fremtiden så er det på tide å steppe up gamet. Han må begynne vaske. Si at du ikke bare kikker på rotet, men si det er kjempeviktig om dere skal bo sammen.

Ingen nåde her. Blir han såret så blir han såret. 

Anonymkode: 9974c...06d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

at det var så deilig å ha meg på besøk som ikke bare kikket på rotet.

"Det er så deilig å ha deg på besøk, for da slipper jeg å stresse med å rydde."

---

Flytter du sammen med han, så er det du som må stå for renhold og husarbeide. Ikke bare generelt husarbeide. Du må også ta tallerkenen, og tørke opp smulene hans. Du må tørke tiss og bæsj fra doen etter han har vært på do. Plukke tomme doruller opp fra gulvet og putte de opp i søpla for han. Og du må bære søppelposene ned i søppeldunken ned selv etter at du har samlet sammen søppel som han slipper fra seg over alt i huset. For heldigvis trenger han ikke å stresse med å hive søpla i bossbøtta når han har deg. Du blir ikke sur sånn som moren hans. Du klager ikke og sier at han må skjerpe seg. Du bare rydder for han. Etterhvert blir du en sliten og bitter husmor i stedet. Så er det ingen som skjønner hva som har skjedd. Du blir selvsagt byttet ut med en gøy og spennende dame som aldri syter og klager.

Nei. Han her har problemer han må løse før dere kan flytte sammen ihvertfall. Løsningen er ikke at du rydder og vasker og er redd for å ikke såre følelsene hans. Han MÅ ta seg sammen! Om han er syk eller lat, vet jeg ikke. Men noe må gjøres!

Anonymkode: 9b227...1c6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du kjæreste med et hjelpeløst barn uten boevne?

Fortjener du ikke bedre?

Anonymkode: f625d...855

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er: vurderer du å flytte sammen med ham? Da ville jeg ha vurdert forholdet, for du kan ikke forvente at han kommer til å forandre seg noe særlig, og det kommer til å bli et stort irritasjonsmoment etter hvert.

Min kjære har det som din, og vi er særboere. Når vi er sammen, er vi hos meg. Jeg er hos han en sjelden gang, men da bare for noen timer. Han er fullstendig klar over hvorfor :)  Vi er for gamle for barn, og jeg har det uansett best med å bo alene, så for oss fungerer dette fint. Og mannen holder seg selv ren, og har mange andre veldig gode sider, så det er uansett verdt det.

Anonymkode: 5b8c0...4e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så mange i dag uten boevne. Både unge og eldre. Hvor kommer dette fra? 

Anonymkode: f3828...6b8

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er dette vanskelig å ta opp?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meninga å være kjip, men hvis du tenker litt langsiktig bør du rett og slett gjøre det slutt. Jeg flytta sammen med en sånn mann og fikk 2 barn. Før vi flyttet sammen var han ikke like håpløs som din, kunne gjøre forsøk på å vaske før jeg kom på besøk osv, men generelt mye rot og ganske skittent. Jeg trodde aldri jeg skulle bli ei sur bitch som mista gnisten pga husarbeid, men slik har det altså blitt. Han har blitt litt bedre, men det er som han er mitt 3. barn og jeg ei som maser om det meste, og jeg har absolutt ikke støv/ rot på hjernen. Gjør deg selv en tjeneste og Finn deg en stuerein mann. Det er nok et vanskelig valg å ta, men du vil nok muligens angre når du sitter det m felles hus og noen kids.  Lykke til i valget❤️

Anonymkode: 7d9d1...b98

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spørsmålet er: vurderer du å flytte sammen med ham? Da ville jeg ha vurdert forholdet, for du kan ikke forvente at han kommer til å forandre seg noe særlig, og det kommer til å bli et stort irritasjonsmoment etter hvert.

Min kjære har det som din, og vi er særboere. Når vi er sammen, er vi hos meg. Jeg er hos han en sjelden gang, men da bare for noen timer. Han er fullstendig klar over hvorfor :)  Vi er for gamle for barn, og jeg har det uansett best med å bo alene, så for oss fungerer dette fint. Og mannen holder seg selv ren, og har mange andre veldig gode sider, så det er uansett verdt det.

Anonymkode: 5b8c0...4e8

Særbo er genialt❤️

• Liker 4
Skrevet

Du må nok bare snakke med ham. Skjønner at du er konfliktsky (som stort sett alle nordmenn), men her kan du omtrent ikke unngå å såre ham litt. Si det er et rolig øyeblikk, at det plager deg, og at du ikke trives hos ham slik det er nå.

Skrevet

Er det aktuelt med samboerskap på noe tidspunkt, eller skal dere være særboere? Hvis særboere så kan du jo løse det ved at dere treffes hjemme hos deg. Men med en helt klar avtale på at han ikke får grise og rote hjemme hos deg.

For øvrig så ville jeg tenkt meg veldig godt om. Det er særdeles lite artig når du konstant står i valget mellom å kjefte for å tvinge ham til å ta eget søppel, egne skittenkopper, eget skittentøy, vaske vekk eget søl inkludert urin og avføring osv, og det å konstant gå og ta sånt etter ham.

Ingen av de to rollene er noe man ønsker seg, tro meg.

For ikke å snakke om hvor turn off det er. Det gjør unektelig noe med lysten til å kaste seg over en mann i full lyst, at man konstant må velge mellom å vaske bæsjen hans, eller å mase på ham for å gjøre det selv.

Aldri mer! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han at han har et problem? Han er voksen og MÅ ta ansvar. Han må tåle å høre at du ikke ønsker å overnatte, gå på toalett hos han, spise hos han, etc, bo sammen hos han. Han må tåle å høre at han må snu dette om, at han må begynne å holde hjemmet sitt hygienisk og innbydende. Men du sier det selvsagt ikke på en stygg og kjeftete måte. Moren har sikkert kjeftet og klaget. Men hun har sikkert sagt det fint først 2543456 ganger. Og så har hun gitt opp. Og så blir hun fremstilt som en klager, og så vil du ikke være "sånn", og så blir du konfliktsky i stedet. Det er manipulering. Eller det KAN være ubevisst. Du må ihvertfall slutte å rydde etter han. Du gjør dere begge en bjørnetjeneste. Uvisst om han trenger psykolog eller botrening. Start å være hos deg, og krev at han rydder opp etter seg og hjelper til.

Anonymkode: 9b227...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vel at noen ting må man kunne forvente av et voksent menneske. Grunnleggende hygiene og renhold er noe alle burde ha på stell. 

Du kan ikke bli samboer, og du kan ikke bringe et barn inn i dette. Du skammer deg ikke, men jeg kan love at barn skammer seg når de ikke kan ha besøk pga rotete hjem 

Anonymkode: 6d5fb...be5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...