AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 hei! Jenta vår skal begynne på steinerskolen til høsten. Vi har blitt tilbudt plass på Hovseter og Nordstrand og må snart velge. Jeg vet ikke om Kvinneguiden er helt rett sted å spørre, siden jeg får intrykk av at mange her er skeptiske til pedagogikken. Men jeg prøver uansett. Er det noen som har erfaringer fra en av disse? Eller som har hørt noe om ryktet til skolene? setter pris på alle innspill🥰 Anonymkode: 23b31...4d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Hvilken er nærmest?? Har hørt litt ulike ting om Hovseter, har hørt positive om Nordstrand. Men man kjenner jo ikke alle historiene. Anonymkode: 20057...a72
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Personlig ville jeg unngått begge, men Hovseter har mye bedre rykte enn Nordstrand. Anonymkode: 6ff0c...a97
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 På hovseter har de større fokus på keramikk, naturterapi og krystaller mens på Nordstrand driver de mer med aromabalanser, manuell-lek og figursmelting. Vet ikke hva som er best egentlig... Anonymkode: 85a6e...54e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken er nærmest?? Har hørt litt ulike ting om Hovseter, har hørt positive om Nordstrand. Men man kjenner jo ikke alle historiene. Anonymkode: 20057...a72 cirka samme lengde, hun ville blitt å reise kollektivt med følgegruppe med andre barn fra steinerbarnehagen hun har gått i. nei, noen historier er jo ute i media, men mye som ikke blir sagt. også kan man jo være heldig eller uheldig med lærer og klasse uansett... Anonymkode: 23b31...4d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hovseter har de større fokus på keramikk, naturterapi og krystaller mens på Nordstrand driver de mer med aromabalanser, manuell-lek og figursmelting. Vet ikke hva som er best egentlig... Anonymkode: 85a6e...54e ja pedagogikken kan jo tolkes og praktiseres ulikt. men ønsker i det store og det hele en skole som balanserer intellektuell, moralsk, sosial og kreativ utvikling i barnet. synes offentlig nedprioriterer de tre siste. hva tenker du om hvilken av skolene som balanserer dette bedre? Anonymkode: 23b31...4d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Personlig ville jeg unngått begge, men Hovseter har mye bedre rykte enn Nordstrand. Anonymkode: 6ff0c...a97 hvorfor? Anonymkode: 23b31...4d5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Mange godt utdanna folk som sender barna sine begge steder. Min skal begynne på Nordstrand om et-par år. Desidert kortest vei dit, pluss at det er mange av oss som ikke er styrtrike, men med vanlig lønn og bor i Søndre Nordstrand. Det er en god blanding av rikinger og vanlige mennesker på skolen på Nordstrand. Mitt inntrykk av Hovseter er at det er bare rikinger med arkitekttegna hus til 20mill, liksom. Anonymkode: 732da...47e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange godt utdanna folk som sender barna sine begge steder. Min skal begynne på Nordstrand om et-par år. Desidert kortest vei dit, pluss at det er mange av oss som ikke er styrtrike, men med vanlig lønn og bor i Søndre Nordstrand. Det er en god blanding av rikinger og vanlige mennesker på skolen på Nordstrand. Mitt inntrykk av Hovseter er at det er bare rikinger med arkitekttegna hus til 20mill, liksom. Anonymkode: 732da...47e interresant obersvasjon. vi er heller ikke rike, men bor på grunerløkka, så det blir lang vei til skolen uansett. liker grøntområdene på Hovseter og har hørt at de er mer ute i skogen. Anonymkode: 23b31...4d5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: interresant obersvasjon. vi er heller ikke rike, men bor på grunerløkka, så det blir lang vei til skolen uansett. liker grøntområdene på Hovseter og har hørt at de er mer ute i skogen. Anonymkode: 23b31...4d5 Det kan være. For min del er det kortest reisevei, pluss at vi er flere foreldre i samme borettslag i Søndre Nordstrand som skal sende barna til Steinerskolen. Det gir trygghet. De er virkelig sykt rike på Hovseter (sikkert ikke alle, men enormt mange av dem). Anonymkode: 732da...47e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Personlig ville jeg unngått begge, men Hovseter har mye bedre rykte enn Nordstrand. Anonymkode: 6ff0c...a97 Og jeg skulle til å si motsatt. Nordstrand har bedre rykte enn Hovseter. Anonymkode: 1cfe8...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Barnet mitt begynte på Nordstrand. Det var stort sett bare klappeleker, litt tegning og frilek hele det første året. Barna slåss masse, så jeg tok ut barnet mitt og lot det begynne på Nordstrand offentlige skole istedenfor. Det var altfor lite opplegg for et oppvakt barn som ønsket å lære masse. Opplegget på Hovseter er nok det samme, da. Senere blir Steinerskolen bedre, men de første årene kan det være veldig lite læring dersom barnet er skoleflink og har mye kunnskap. Anonymkode: 14a2d...740 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet mitt begynte på Nordstrand. Det var stort sett bare klappeleker, litt tegning og frilek hele det første året. Barna slåss masse, så jeg tok ut barnet mitt og lot det begynne på Nordstrand offentlige skole istedenfor. Det var altfor lite opplegg for et oppvakt barn som ønsket å lære masse. Opplegget på Hovseter er nok det samme, da. Senere blir Steinerskolen bedre, men de første årene kan det være veldig lite læring dersom barnet er skoleflink og har mye kunnskap. Anonymkode: 14a2d...740 Jeg ser for meg at det er vi foreldre som må være ekstralærere første årene? Eller, ihvertfall følge ekstra godt med. Anonymkode: 732da...47e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser for meg at det er vi foreldre som må være ekstralærere første årene? Eller, ihvertfall følge ekstra godt med. Anonymkode: 732da...47e Problemet er at Steinerskolen ikke har lærebøker. Ikke får du vite hva de lærer om for øyeblikket, heller, med mindre barnet ditt er snakkesalig, dermed blir det vanskelig å følge opp i praksis. Men, ja, jeg var heldig som barn og hadde foreldre som fulgte opp og sørget for at jeg var god i matte, lesing og skriving. Som forelder bør man ihvertfall følge opp akkurat dette. Anonymkode: 14a2d...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå