Anonymburker Skrevet 1. juli 2021 #1 Skrevet 1. juli 2021 Er det en sær ting å gjøre? Eller lurt? Jeg har egentlig ingen forutsetninger for å kunne bli far, som introvert med lite sosialt nettverk, ingen fast jobb, eier ingenting +++. Samtidig ser jeg vanskelig for meg et liv uten barn. Jeg er såpass uheldig at jeg heller ikke er onkel til noen, til tross for at jeg har flere søsken. Det ser ut til at jeg er den som ønsker det mest, og har størst sjanse for å få det til. Og det i seg selv er skremmende, når jeg anser mine sjanser som ganske små. Det er egentlig en stor sorg jeg blir påminnet hver dag. Jeg har mange sparekontoer, samt aksjer og aksjefond. Til tross for lav inntekt er jeg ekstremt ryddig økonomisk, har null gjeld og fører budsjett hver måned. Jeg er heller ikke så glad i ting generelt sett, så er mat jeg "sløser" mest på. En av disse sparekontoene har jeg over 10.000 på, og nylig bestemte jeg meg for at denne skal forespeiles mine fremtidige barn. Skal gjøre innskudd på jevnlig basis. Jeg liker å planlegge ting, selv om dette kanskje aldri skjer meg. Sitter jeg der som 45-åring og løpet er kjørt mtp barn, så har jeg iallefall penger på bok😆 I dag er jeg 35, og jeg føler egentlig at ting må skje i 30-åra hvis jeg skal ha barn. Det er så kort tid til. 4
F0RUM Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Du har jo absolutt ingenting å tape på det! Hvis du mot formodning ikke skulle få barn venter jo pengene fortsatt på deg. Du må bare ha troen på deg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 Hvis du ikke eier noe hadde jeg først spart opp til egenkapital til bolig. Sikre seg selv først, det vil alltid komme barna til gode. Anonymkode: a9abf...48b 7
Anonymburker Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du ikke eier noe hadde jeg først spart opp til egenkapital til bolig. Sikre seg selv først, det vil alltid komme barna til gode. Anonymkode: a9abf...48b Disse 10.000 er jo bare rusk og rask i forhold til det jeg sparer i egenkapital til boligkjøp. Det er så godt som i orden allerede. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #5 Skrevet 1. juli 2021 Det er sært. Jeg ville heller jobbet for å nå drømmen min på andre måter, og for å sikre meg selv uavhengig av den/barn. Bedre økonomi: gjerne fortsett og spare, men skaff deg en jobb slik at inntekten blir høyere og sikrere. Mulighet for å treffe moren til dine barn: være mer sosial, vær interessert i andre mennesker, møt andre mennesker. Høyne sjansen for at hun skal velge deg som far til sitt barn: være et interessant menneske selv. Anonymkode: 225b3...1cf 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Skrevet 1. juli 2021 Jeg tenker også at det er bedre at du jobber mot å få fast jobb og at du tar kontakt og går på dates med kvinner selv om du er introvert. Både jeg og min mann er introverte, og fant hverandre på tinder. Anonymkode: acd60...710 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #7 Skrevet 1. juli 2021 Anonymburker skrev (57 minutter siden): Er det en sær ting å gjøre? Eller lurt? Jeg har egentlig ingen forutsetninger for å kunne bli far, som introvert med lite sosialt nettverk, ingen fast jobb, eier ingenting +++. Samtidig ser jeg vanskelig for meg et liv uten barn. Jeg er såpass uheldig at jeg heller ikke er onkel til noen, til tross for at jeg har flere søsken. Det ser ut til at jeg er den som ønsker det mest, og har størst sjanse for å få det til. Og det i seg selv er skremmende, når jeg anser mine sjanser som ganske små. Det er egentlig en stor sorg jeg blir påminnet hver dag. Jeg har mange sparekontoer, samt aksjer og aksjefond. Til tross for lav inntekt er jeg ekstremt ryddig økonomisk, har null gjeld og fører budsjett hver måned. Jeg er heller ikke så glad i ting generelt sett, så er mat jeg "sløser" mest på. En av disse sparekontoene har jeg over 10.000 på, og nylig bestemte jeg meg for at denne skal forespeiles mine fremtidige barn. Skal gjøre innskudd på jevnlig basis. Jeg liker å planlegge ting, selv om dette kanskje aldri skjer meg. Sitter jeg der som 45-åring og løpet er kjørt mtp barn, så har jeg iallefall penger på bok😆 I dag er jeg 35, og jeg føler egentlig at ting må skje i 30-åra hvis jeg skal ha barn. Det er så kort tid til. Du høres ut som en super ektemann og pappa. Kanskje du nå i første omgang kan spare til egen bolig, og så kommer resten av seg selv etter hvert. Når barna kommer til så kan du jo spare barnetrygden ☺️ Jeg har funnet en mann som er lik deg. Han har spart seg opp masse. Og da jeg møtte han hadde vi samme EK til å kjøpe et stort hus. Nå har vi to barn og sparer barnas barnetrygd, så de skal ha noe på hver sin konto til de blir store. Du er 35, men du har fortsatt god tid til kone, barn og det livet du ønsker deg. Masse lykke til ☺️ Anonymkode: 3e461...805 10
Anonymburker Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du høres ut som en super ektemann og pappa. Kanskje du nå i første omgang kan spare til egen bolig, og så kommer resten av seg selv etter hvert. Når barna kommer til så kan du jo spare barnetrygden ☺️ Jeg har funnet en mann som er lik deg. Han har spart seg opp masse. Og da jeg møtte han hadde vi samme EK til å kjøpe et stort hus. Nå har vi to barn og sparer barnas barnetrygd, så de skal ha noe på hver sin konto til de blir store. Du er 35, men du har fortsatt god tid til kone, barn og det livet du ønsker deg. Masse lykke til ☺️ Anonymkode: 3e461...805 Takk for det, snille deg🙂 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #9 Skrevet 1. juli 2021 Supert av deg! Er uansett vinn vinn. Anonymkode: b6dc3...84d
Kenelz Skrevet 1. juli 2021 #11 Skrevet 1. juli 2021 Vil du være gudfar til barnet mitt?! Nei, det er ikke sært! Kunne ønske jeg tenkte på det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #12 Skrevet 1. juli 2021 Ikke noe jeg ville nevnt på første date, men aldri feil å spare penger. men invester mer i å treffe den du søker. Anonymkode: 1b3f1...4fc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #13 Skrevet 1. juli 2021 Synd at jeg har fått nok barn 😂 Høres lurt ut. Lykke til 💖 Anonymkode: dba4f...ff6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #14 Skrevet 1. juli 2021 Må si jeg synes nesten det ville være sjekke triks! Mange kvinner vil ha barn og vil møte en mann som blir en god og ansvarlig far. Nå er jeg gammel og har fått de ungene jeg kan få men skulle jeg levd livet igjen så hadde jeg villet treffe en som deg og fått barn - men jeg ville ikke bodd sammen mannen. Jeg trives best uten mann i huset, og mer kun for å få barn uten å leve tett med han. Med delt omsorg som perfekt ideal. Anonymkode: 20ee6...af1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #15 Skrevet 2. juli 2021 Virkelig sjeldent å høre om en så ung mann som føler det så sterkt rundt det å få barn, men du må virkelig elske barn og se det som din livsoppgave? Men anbefaler likevel og få en god og stabil økonomi (inntekt) før du får barn. Det er noe av det dyreste du noen gang kommer til å måtte "betale på" Anonymkode: fe74a...94f
Anonymburker Skrevet 3. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2.7.2021 den 10.58): Virkelig sjeldent å høre om en så ung mann som føler det så sterkt rundt det å få barn, men du må virkelig elske barn og se det som din livsoppgave? Men anbefaler likevel og få en god og stabil økonomi (inntekt) før du får barn. Det er noe av det dyreste du noen gang kommer til å måtte "betale på" Anonymkode: fe74a...94f Det kan godt være det er sjeldent. Syns det er trist å høre om fedre som ikke bryr seg om barna sine osv. Det føles urettferdig at de har fått barn, og ikke meg som virkelig ønsker det. For meg er det tortur å ikke ha barn i familien. Vet med sikkerhet at jeg har best sjans av søsknene, og sjansen min er ikke stor. Jeg jobber med barn også, og har lett for å bli glad i barn, selv om de ikke er mine. Det merket jeg senest nå i uka som var. Det hadde vært best om jeg var like kynisk som de fleste andre menn.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Hvis ønsket er stort, kan du jo spare opp og reise til utlandet og bli far alene? Anonymkode: fc63c...0b0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Eneste problemet med det er at du taper penger til inflasjon ved å ha pengene på sparekonto. Bedre ha dem i fond. Personlig mener jeg det er bedre å ha formue i diverse investeringer, og heller selge derfra når du skal sponse huskjøp e.l til barnet. Men om dette gir deg glede, så kan man jo se på de pengene som "forsvinner" i inflasjon som bruk av penger på noe som gjør deg glad Anonymkode: d1b21...d37
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 Jeg er kvinne og har begynt med det samme. Selv om muligheten for at jeg får barn er små på grunn av at jeg sliter psykisk så er det likevel en motivasjon, og det hjelper meg til å se litt lysere på livet. Det eneste jeg er redd for er at det på et tidspunkt skal snu og bli til en sorg og lengsel i stedet. Anonymkode: 4d05d...959
Drizzt Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 Det er absolutt en fordel på ''markedet'' at du ikke sløser penger, men sparer. Det er ikke veldig sært det du har tenkt, men jeg synes også som andre skrev over, at du bør heller fokusere på å spare til egen bolig. Du skriver at inntekten ikke er så høy, så kanskje er det ikke de store summene du kan spare heller, men for å øke sjansene å bli far, må du få litt mer selvsikkerhet og ha litt mer troa på deg selv. 35 er ikke for sent å bli far og jeg får inntrykk av deg som en mann som vil være veldig familieorientert og omsorgsfull Det er også fordeler på ''markedet'' og gjør deg mer attraktiv, MEN kvinnene må møte deg først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå