Gå til innhold

Hva synes du om Matrixfilmene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke liker de noe særlig. Den første var underholdende, men latterlig teit. De to neste var elendig søppel. Så mye fjollete og svulstig dialog.

Anonymkode: 81c13...415

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsket dem da de kom, elsker dem nå :) 

Anonymkode: 4ae7d...cf4

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må innrømme at jeg ikke liker de noe særlig. Den første var underholdende, men latterlig teit. De to neste var elendig søppel. Så mye fjollete og svulstig dialog.

Du kan jo spørre oss, men det er kanskje også verd å se på den samlede scoren av 2,8 millioner vurderinger på imdb for å få en bedre sample size. Alle 3 er vurdert over gjennomsnittlige, men Matrix revolutions  er dog svakest dømt å bare hakket bedre en gjennomsnittlig film ifølge filmdomstolen.  Den første er derimot  vurdert til å være en av de aller beste sci-fi-filmene noensinne.

Endret av Chomsky89
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den første var bra. Den i midten husker jeg ikke noe av, men den siste husker jeg at var überteit. 

Anonymkode: 4c7f8...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så den første igjen nå nylig, likte den mye mindre enn jeg gjorde da jeg først så den. 
Den er altfor grønn for det første, så den er veldig stygg å se på. 
Skuespillet er ikke særlig bra fra noen av de. Og det er mange av de jeg liker i andre filmer. Hva de har på seg er helt klart en fetisj for regissørene, hele lakk og lær opplegget. Filmen prøver også alt for hardt å være kul og ha dypere meninger, men det føles veldig overfladig. m

De to andre har jeg aldri klart å se ferdig, selv om jeg har prøvd flere ganger. De er for kjedelige og overdrevne. 

Anonymkode: c3e15...219

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir telefonen terningkast 6. 

Anonymkode: ed651...a30

Skrevet

Jeg syns alle er sykt kjedelige. Sto i kø omtrent for å kjøpe den på DVD da den første kom, og ble så utrolig skuffet. Var veldig hypet opp for min del... Har sett de andre med et halvt øye for å støtte mannen min som elsker dem.

AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (8 timer siden):

Terningkast 6, 3 og 1.

Enig. Den siste har jeg aldri fullført, men terningskast 1 seems about right ut fra det jeg har sett.

Anonymkode: dba5b...c74

• Liker 3
Skrevet (endret)

#1 Var jo virkelig bra, og "banebrytende" innen filmteknikk og "cgi" når den kom for over 20 år siden :Nikke:

5, 4, 2  :opplyser: Får håpe Matrix 4 IKKE følger den trenden... 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

Husk at når den først filmen kom ut var den banebrytende teknologi innen film.  Jeg så det på kino når den først kom ut og det var så utrolig bra og kult.  Ikke så kult for yngre folk som ser den nå- da teknikk osv har kommet mye lengre igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Elsket den første. De andre har jeg glemt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den første var revolusjonerende. Ikke bare var den vellaget, men den ga også grobunn for en ny måte å tenke på tilværelsen vår på. Tanken om at vi lever i en drøm/illusjon/etc er riktignok gammel; men oppfatningen ble populær og uttrykket "å leve i matrix"  har gått inn i språket. Det er jo hentet rett fra filmen.

Som actionfilmer synes jeg hele serien var veldig bra, men det er klart at nummer 2 og 3 ikke kunne måle seg med 1'ern når det kommer til kreativitet og nytenking.

Endret av Tyv1
Skrivefeil
  • Liker 2
Gjest Rosendahl
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Den siste har jeg aldri fullført, men terningskast 1 seems about right ut fra det jeg har sett.

Anonymkode: dba5b...c74

true aspie skrev (13 timer siden):

Terningkast 6, 3 og 1.

Enig med dere. Første var spennende og interessant. Siden gikk det nedenom og hjem. Og det partyet var bare 🤦🏽‍♀️🙈

Skrevet

Nr 1 ok, de andre var bare gjesp.

Gjest Passpartou
Skrevet

Har gatt i Matrix-frakk nesten hver dag siden jeg så film nr 1 i 1999.

Skrevet

Har prøvd å se første filmen fire ganger og har sovnet hver gang. Som en annen nevnte opp her; veldig grønn film, det er helt merkelig å se på.

Skrevet

Den første var bra, men de to siste har blandet seg i minnet som en smakløs lapskaus.

Skrevet

Den første Matrixfilmen var ikke bare banebrytende rent teknisk, med sirkelkamera og digitale virkeligheter, men den startet også en ny action genre, med mye slow mo, og hvor heltene "går på vannet", løper i taket, sparker folk gjennom veggene osv. 

Matrix 1 hadde også en sinnsyk god plot twist, der hele verden er en data simulasjon. Dette var veldig spennende og fanget publikum enormt.

Matrix 2 var veldig forvirrende, og filmskaperne forelsket seg i sitt eget univers og disse karakterene som orakelet, nøkkelmesteren, merovingeren, agent smith osv. Hadde 2'eren bare handlet om å gjøre diverse oppdrag inne i the Matrix på tidspress, slik som andre halvdel av nr 1, så ville den vært terningkast 6.

Matrix 3 handlet stort sett om det utenfor den digitale virkeligheten. Men med roboter som greier og actionscener som nesten overgikk de inne i matrixet, som gjorde det teit. Den var helt i dass. Burde vært et plot twist om at mennesker på månen egentlig nøt godt av alle disse menneskene som er slaver på jorden, eller noe. Og at ved å beseire maskinene, så ødelegger man mennesker som har det lykkelig på ekte eller en eller annen plot twist alla Those who walk away from Omelas. 

At wakowskiene siden har laget den underholdende, men overproduserte Jupiter Ascending, og har byttet kjønn og går med rosa hår sier jo litt om den kollapsende mentale tilstanden deres. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...