Gå til innhold

Hvor mye har dere familier med hus og to barn, i utgifter hver måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg syns jeg betaler meg i hjel, og er litt nysgjerrig på hva som er «normalt». Kommer også an på hvor man bor, men jeg vik uansett ha så mange svar som mulig. 

Jeg betaler inn 21.000 i faste utgifter + sparing og litt ekstra i pensjon, samt 5250 kr til mat. Tilsammen 26.250 kr ut hver måned 😳Hadde ikke kart meg hverken med en deltidsstilling eller en mindre beltet jobb. Åssen får folk det til å gå rundt?! 
Mannen min betaler inn 25.000 (siden jeg har studielån). Så, tilsammen 56.250 HVER ENESTE MÅNED! UT! 

Vi er 4 stk i husstanden, der barna er 12 og 15. Yngste er ikke noe storspiser.

De går også på hver sin idrett. 

Ingen av oss røyker eller snuser. 

vi er litt sløsete på mat, samtidig som vi tar vare på rester. Vi har ukeliste, vi fryser ned rester av det meste, kjøper brus på salg osv. 

Spent på å høre om flere har det sånn 😊Eller, hvor mange som har det likt 😅

Anonymkode: 844bf...12f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry skrivefeil! Kjære vene..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det likt, samme nivå på utgifter. Går akkurat rundt. Inkl buffer til ekstra ting, den ryker jevnt og trutt etter den har fylt seg opp. Som egenandeler, ny vaskemaskin, vedlikehold bolig, bilverksted etc... så du kan si vi er flinke til å spare, men det føles ikke slik når det tar tid å spare og kontoen tømmes nesten så fort det er noe innpå den. :murvegg:

Heldigvis går vi ikke i minus!

Anonymkode: 6226a...b52

AnonymBruker
Skrevet

Regniner på rundt 26 000kr i mnd (legger da inn ekstra for å dekka de store regningene som kommer en gang i året som husforsikring, eiendomsavgift, vann og avløp, renovasjon osv). Har litt igjen på et billån som også går av her. 
bruker rundt 9000kr på mat, husartikler, bleier osv. 

Har to barn som begynner i barnehage nå så blir nesten 6000kr til i regninger fra høsten av... 

500kr på bensin ca

setter av 500kr til hunden. Da dekker dette alt til hund i løpet av året av vaksiner, mat, godis, og til eventuelle skader/sykdom. 
ingen av oss røyker eller snuser.

sparer et par tusen til buffer i mnd. 

vi har ikke mye å gå på, men vi klarer fint å leve på dette. Og ser veldig frem til bilen er nedbetalt og barna ikke skal gå i barnehage lenger😅

Anonymkode: 0df7f...ecb

AnonymBruker
Skrevet

Hva består de faste utgiftene av? 46000 i faste utgifter er ganske mye, har dere stort lån?

Anonymkode: 16cd2...5ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ligger på rundt 50 000 i utgifter hver måned, to voksne og ett barn. Halvparten av dette er boliglån, selv om det med dagens renter er mindre avdrag så vi får betalt ned litt ekstra. Dette inkluderer mat, strøm, abonnementer, bil, forsikringer, studielån, barnehage.. Av det resterende vi har inn går det noe til buffer, noe til sparing , og noe til lommepenger. Setter og av noen kroner hver måned til ferie.

Anonymkode: f0ba5...ade

AnonymBruker
Skrevet

Familie på 6, ca 40 000 i faste utgifter pr mnd... noen måneder mer, andre mindre. 

Går mye i mat, mens ellers er vi ganske sparsomme.... ungene arver mye av hverandre. Samlet sparer vi ca 20 000 i mnd, så uforutsette utgifter er ikke noe problem.

Anonymkode: 38f99...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Vi setter 11000 hver på en felleskonto som dekker alt av mat, husholdningsting, klær og utstyr til barna (6 og 10), bil, husleie, strøm, internett, forsikringer osv osv. I tillegg betaler vi ned 20000 på boliglånet i måneden. Egne klær, utstyr, hobbygreier, "lommepenger", går av egne penger. Så 42000 fast ut. Vi har det per nå romslig, og betaler derfor mer enn nødvendig på boliglånet, og har likevel penger til overs. Men må nok ha ny bil om ikke så lange tida. 

Anonymkode: 753a9...886

Skrevet (endret)

Familiens faste utgifter er på 34.000. Av dette er lånet er på 14.000 (renter/aavdrag) og mat 12.000.

Resten av summen deles på kommunale avgifter, forsikring, strøm, nett, tv + Netflix, Aftenposten digital, hundemat etc 

Det som ikke går av felleskontoene er bensin og kollektivt (1200 kr på hver av oss voksne, dette får vi delvis dekket av arbeidsgiver begge to, derfor holder vi det utenfor), barnas aktiviteter og klær, og kafe/restaurant. Så reellt bruker vi vel 20.000 hver på as familien. Vi er to voksne, tre barn i starten av tenårene, og en 18åring annenhver helg.

Endret av Summeer
AnonymBruker
Skrevet

Vi setter 11000 hver på en felleskonto som dekker alt av mat, husholdningsting, klær og utstyr til barna (6 og 10), bil, husleie, strøm, internett, forsikringer osv osv. I tillegg betaler vi ned 20000 på boliglånet i måneden. Egne klær, utstyr, hobbygreier, "lommepenger", går av egne penger. Så 42000 fast ut. Vi har det per nå romslig, og betaler derfor mer enn nødvendig på boliglånet, og har likevel penger til overs. Men må nok ha ny bil om ikke så lange tida. 

Anonymkode: 753a9...886

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva består de faste utgiftene av? 46000 i faste utgifter er ganske mye, har dere stort lån?

Anonymkode: 16cd2...5ff

Har 15.500 i huslån. 

Ca 19.000 hver i faste utgifter, så er det litt i sparing og pensjon. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

7000 - boliglån

2500 - forsikringer

2000 - drivstoff

3400 - billån

barnehage -3400

sfo -3300

diverse annet fast - 6000

Vann/kloakk/renovasjon -ca12000 i året

mat - ca 10000 i mnd 

Anonymkode: 6ec9f...04e

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle foreløpige svar 😊

Vi har ca. 3.4 mill i huslån. Har også kjøpt ny bil nå (leasing), og skal ut med ca 5000 pr måned.

Trekker også forresten 1000 kr ekstra i skatt pr måned. 

Vi lider ingen nød, klarer oss fint, så dette er ingen klagetråd. Jeg er kun nysgjerrig 😊(men det er jo likevel surt å skal ut med så mye av inntekten hver måned.) jada, i - lands problem 🙈

Jeg har en månedlig inntekt på ca 31.000  Noen ganger litt mer da jeg jobber turnus og har en annen frilansjobb ved siden av. Jeg liker bare å ha det litt romslig. 

Ei venninne av meg er sekretær i 80% stilling, og jeg fatter virkelig ikke hvordan det kan gå rundt. Vil ikke spørre heller. De har et fint hus og har vanlig, fint interiør osv. Ungene er på idrett og har vanlig, fine klær. 
Mannen jobber i et praktisk yrke, men er 50% uføre. 

Jeg hadde ikke klart meg som sekretær i 80% stilling 🥴

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett  barn i barnehage 
Mine egne faste utgifter i

Sparing pensjon: 600

Agria forsikring: 452 

Billån:3291

Studlån: 1237

Mobil: 300

Viaplay: 129 

Discovery+:80

6089 til sammen. 

Felles utgifter: 

Huslån: 8500

Forsikring:1323

Forsikring: 1586

Strøm: 3000 (i vinter var strømmen dyr så setter av til litt ekstra) 

Internett : 879

Kommunale: 6820/3  2274

Mat + mat katt+ bleier/hygiene/ vaskemidler 8000

Medisin katt: 200

Barnehage:3135
Til sammen 28897 kr. 

Pluss at mannen også har sine utgifter som billån, studielån og telefon , men ikke oversikt over hvor mye tipper han har rundt 6000 han også. 
Til sammen blir dette utgifter på ca : 41000 kr 

Anonymkode: cc9a9...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har utgifter på totalt 35k, inkludert kommunale avgifter og alt slikt. Så går det 6-8000 kr per mnd på mat, varierer litt. Ikke så mye til sparing og slikt akkurat nå, men skal begynne å spare opp igjen til høsten. Går akkurat rundt for nå :)

Anonymkode: 6af32...446

AnonymBruker
Skrevet

Ca 45 000,- ut i mnd.

15000,- på boliglån, 10000,- på mat, 6600,- på SFO/bhg, 3000,- på billån, ca 3500,- på studielån til sammen, strøm mellom 1000-3000,- (4000,- i mnd på det dyreste/kaldeste i vinter!), ca 2000,- på forsikringer og 1000,- på tv/internett. Vi setter inn mer ved behov eller når det kommer regning på kommunale avgifter. 

Familie med to voksne, to barn, katt, to biler og enebolig. Full jobb begge to. Setter inn 22-23 tusen hver på felleskonto, resten av lønna disponerer vi som vi selv vil. Ikke så flinke til å spare, men det er kun nylig vi har kommet dit at det er penger til overs hver mnd. 

Anonymkode: 3aedd...d27

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 20000 på huslånet, mesteparten (ca 16000) av det er imidlertid avdrag.

2000 i fellesutgifter

1000 i kommunale avgifter/ eiendomsskatt 

2000-3000 i strøm

2000 i forsikringer

+ diverse (kontingenter, abonnementer, telefonabonnementer som varierer mellom 2000- 5000 pr md

Til disse faste utgiftene (regninger) setter vi av  totalt 30000 i md på egen konto. Den ligger stort sett i pluss.

Til andre felles utgifter - mat, klær til barn, gaver, restauranter, utstyr/ vedlikehold/ møbler etc og reiser mv- bruker vi felles kredittkort som vi betaler hver måned. Totalt 20000-30000 i måneden vanligvis. 

Eget forbruk til oss voksne ( klær, restaurant hvis vi går ut alene, gaver til venner som ikke er «felles») tas på eget kort. Antar 2000-10000 pr måned.

Totale utgifter ca 60000-70000 i måneden inkl avdrag på 16000.

Sparing i bank/ fond/ aksjer  i tillegg.

Anonymkode: f2955...607

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takker for alle foreløpige svar 😊

Vi har ca. 3.4 mill i huslån. Har også kjøpt ny bil nå (leasing), og skal ut med ca 5000 pr måned.

Trekker også forresten 1000 kr ekstra i skatt pr måned. 

Vi lider ingen nød, klarer oss fint, så dette er ingen klagetråd. Jeg er kun nysgjerrig 😊(men det er jo likevel surt å skal ut med så mye av inntekten hver måned.) jada, i - lands problem 🙈

Jeg har en månedlig inntekt på ca 31.000  Noen ganger litt mer da jeg jobber turnus og har en annen frilansjobb ved siden av. Jeg liker bare å ha det litt romslig. 

Ei venninne av meg er sekretær i 80% stilling, og jeg fatter virkelig ikke hvordan det kan gå rundt. Vil ikke spørre heller. De har et fint hus og har vanlig, fint interiør osv. Ungene er på idrett og har vanlig, fine klær. 
Mannen jobber i et praktisk yrke, men er 50% uføre. 

Jeg hadde ikke klart meg som sekretær i 80% stilling 🥴

Ts 

Dere bruker mye penger på bil....

Anonymkode: eb053...ab3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

20.000 huslån 

1000 strøm 

6000 mat 

SFO + barnehage ca 6000

Telefon 1000

Forsikringer 2000

Kommunale avgifter 1000

Anonymkode: 9118a...831

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 15.500 i huslån. 

Ca 19.000 hver i faste utgifter, så er det litt i sparing og pensjon. 

ts 

Sparing kan du tross alt ikke sette opp som en fast utgift, heller ikke pensjon. Dette er ikke utgift, men sparing. Trekk fra disse to postene, så kan vi se på hva dere har i faste utgifter.

Anonymkode: ec058...399

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...