Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo. Jeg har skjønt at i et forhold kan kvinnen være eldre enn mannen også. I mitt hode er mannen alltid eldre enn kvinnen, sikkert fordi det er tilfeldigvis har vært i min omgangskrets siden jeg var liten, så det har jeg vokst opp med, at mannen er to, tre år eldre. 

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som var et år, to år, eller en time bare yngre enn meg. Jeg synes det blir rart og unaturlig. 

Mannen min er da tre år eldre. 

Er det noen som vet hvorfor det er slik? Er det flere som tenker sånn? Hvis ikke, hva tenker folk? 

Anonymkode: 1a976...159

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rundt egen alder passer best for meg. Hva som passer andre er helt opp til dem.

Anonymkode: 0727b...544

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor? 

Greit nok at du er vant til dette, men hva med å reflektere over hvorfor du mener noe istedenfor å tenke at det du er vant til alltid er best? 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis du møtte en mann som var perfekt på alle måter ville du dumpet han når du et par uker inn i forholdet oppdager at han har bursdag en uke etter deg? 😂

Jeg tenker at alder ikke er så viktig, men mer at man er på omtrent samme sted i livet. Og at det er fint om den ene ikke blir gammel lenge før den andre. 

Anonymkode: f4141...8ff

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hva, helt konkret, er det som gjør at du må ha en mann som er eldre enn deg?

Anonymkode: 96f76...ead

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva, helt konkret, er det som gjør at du må ha en mann som er eldre enn deg?

Nå tenker jeg at det er mannen som skal ta viktige avgjørelser, så da blir det teit å stå å ta imot ordre fra en "unge". 

Selvom han ikke er en unge, blir det veldig kleint. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis du møtte en mann som var perfekt på alle måter ville du dumpet han når du et par uker inn i forholdet oppdager at han har bursdag en uke etter deg? 😂

Jeg tenker at alder ikke er så viktig, men mer at man er på omtrent samme sted i livet. Og at det er fint om den ene ikke blir gammel lenge før den andre. 

Anonymkode: f4141...8ff

Det vet jeg ikke enda, men slik jeg tenker nå, er at det ville vært en hard nøtt å knekke. Jeg prøver å snu om tankegangen, for jeg ser jo at samfunnet har alle type forhold, men det er ikke lett 😳

PM75 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor? 

Greit nok at du er vant til dette, men hva med å reflektere over hvorfor du mener noe istedenfor å tenke at det du er vant til alltid er best? 

Lurer litt selv på hvorfor jeg tenker det er unaturlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hallo. Jeg har skjønt at i et forhold kan kvinnen være eldre enn mannen også. I mitt hode er mannen alltid eldre enn kvinnen, sikkert fordi det er tilfeldigvis har vært i min omgangskrets siden jeg var liten, så det har jeg vokst opp med, at mannen er to, tre år eldre. 

Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som var et år, to år, eller en time bare yngre enn meg. Jeg synes det blir rart og unaturlig. 

Er det noen som vet hvorfor det er slik? Er det flere som tenker sånn? Hvis ikke, hva tenker folk? 

Nei, i min omgangskrets velger folk etter personlighet ikke alder. Betydning av alder blir mindre når man kommer i 30-årene

Anonymkode: 7d195...55f

• Liker 5
Gjest Fjellmusa79
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå tenker jeg at det er mannen som skal ta viktige avgjørelser, så da blir det teit å stå å ta imot ordre fra en "unge". 

Det vet jeg ikke enda, men slik jeg tenker nå, er at det ville vært en hard nøtt å knekke. Jeg prøver å snu om tankegangen, for jeg ser jo at samfunnet har alle type forhold, men det er ikke lett 😳

Altså hallo..»mannen skal ta de viktige avgjørelsene». 
Hvilket pil og bue år lever du i🥺???

Skrevet

For meg er personlighet og kjemi viktigst, ikke alder. Jeg kunne fint ha blitt sammen med en yngre mann hvis jeg hadde blitt forelsket.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hjelpe meg! Hører du selv hvor latterlig dette er?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en tulletråd. 

Mannen som skal ta viktige avgjørelser 😂😂😂

Anonymkode: 7b6a4...602

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvem er du ts? 

Jeg trodde ingen i Norge i 2021 mente at «mannen skal ta viktige avgjørelser». Høres ekstremt gammeldags ut.

Min mann er åtte år yngre enn meg, og det bryr ingen av oss om. Men så tar vi viktige avgjørelser i fellesskap, det antar jeg er normen i alle sunne forhold, uansett aldersforskjell.

Anonymkode: 3b4d7...853

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du kommer fra bøgda, for å være helt ærlig.

Jeg bor i by og i min omgangskrets er det mer vanlig at kvinnen er eldst.

Men jo lengre på landet man kommer, jo eldre er mannen i forhold til kvinnen.

Det er min erfaring.

Anonymkode: bac85...af8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er statistisk sett mest vanlig at mannen er 2-3 år eldre enn kvinnen, men det varierer jo en god del. I gamle dager var dt vanlig at mannen var mye eldre enn kvinnen. 10 - 15 år eldre var ikke uvanlig. Det er mye mer sjeldent nå heldigvis. Det er en overlevning fra gamle dager dette med at mannen skal være mye eldre. Men 2-3 år spiller liten rolle for det er tross alt ikke så mye å snakke om. Hvis en mye eldre mann er sammen med en mye yngre kvinne i våre dager er det som regel en veldig rik mann eller eventuelt en kjendis. En mann med unormalt høy status. Den vanlige mannen i gata er nesten alltid sammen med en jevnaldrende kvinne. Unntaket er mennene med hentekoner fra Thailand og Øst-Europa. 

Anonymkode: e0367...d4e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forelsker meg i personen, ikke alderen deres.

Jeg traff mannen min da han var 26 og jeg 31. Nå er vi 38 og 43, og alder har aldri vært et tema. 

Anonymkode: ab221...323

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte slik før - helt til jeg møtte den mest fantastiske mannen jeg noensinne har møtt. Han var 2 år yngre enn meg og mer moden og mann enn noen annen jeg har datet/møtt før.. Frelst! 

Anonymkode: 4fd1d...482

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 2 år yngre enn meg, ikke rart i det hele tatt..

jeg er 31, han 29

Anonymkode: 64256...a64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😳

Denne kommentaren er det nok mange som reagerer på.. Ingen lar da mannen ta alle de viktige avgjørelsene?! Og ta imot ordre fra mannen?! Enten sliter du med mindreverdighetskomplekser eller foretrekker å være svært underdanig. Eller så lever du i et svært kontrollerende forhold..uten at du er klar over det?! Er du religiøs? Muslim?

Anonymkode: 2b1c0...170

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok kultur som henger igjen fra gammelt av og (og kanskje instinkt?) at eldre menn har mer på stell, og derfor oftere egner seg bedre som forsørgere. Det er ikke lenge siden kvinner var totalt avhengige av mannen sin/mannlig familie. 

Biologisk er det bedre med en yngre mann, for mennene dør tidligere enn kvinner. Selv er jeg sammen med en som er eldre og hvor aldersforskjellen er litt for stor. Har virkelig ikke lyst til å være alene mange år som gammel. 

Anonymkode: ca674...2ff

• Liker 5
Skrevet

Det er nok det naturlige..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...